Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '13

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Kuş Dili!

Kuş Dili!
 

Kendi objektifimden kuş manzaraları...


Kuş dilim berbat olmasına rağmen (!) bir tane erik ağacından, bir tane de çok sık karamuk dikenleri arasından akrobatik hareketler ile sesime cevap vermek için iki tane yavru kuş çıka geldi. “Trü trü trü şivü şivü, yuyuyu tiyü” Baştan şaşırdım ama öyle mutlu oldum ki anlatamam.

26 Haziran 2013 Çarşamba 23:43

Bir süredir İğneada'dayım. Kaldığım yerde, çalı çırpı karamuk ve ayrık otlarını temizliyordum. Tam son bölüm  depo kapısının önü kalmıştı ki bir çalı kuşunun ( Ak gözlü ötleğen) yuvası ile karşılaştım. İçinde görebildiğim kadarıyla dört tane yavru vardı. Kuşlar büyüyüp uçuncaya kadar işe ara verdim. Ama hergün yavru kuşları ve onlara yem getiren ana babayı seyrediyordum.

Yuvanın varlığından habersiz yuvayı gizleyen etraftaki dalları kestiğim için yuva korumasız kalmıştı. Etrafta kuzgunlar cirit atıyordu. Tabi ben nöbetteydim. Bir kaba su koyup yuvanın yakınına koydum. Yavruların ana ve babası bana alışmışlardı. birkaç metre ötede çalı üstünde  sırasıyla gelip giderlerken heyecanla sanki bana bir şey anlatmaya çalışıyorlardı.  

Nihayet dün sabah yavrular tek tek yuvadan sık çalılara doğru uçtular. Beşincisi olduğunu düşündüğüm diğerlerinden küçük serçe parmağım kadar olanı bir süre yuvada tek başına kalıp sürekli öttü. Daha sonra o da yuvadan ayrıldı. 


Bu sabah boş yuvaya gözüm takıldı ve etrafta yavruları aradım. Onların dilinden kuşlara seslendim! Kuş dilim berbat olmasına rağmen (!) bir tane erik ağacından, bir tanede çok sık karamuk dikenleri arasından akrobatik hareketler ile sesime cevap vermek için iki tane yavru kuş çıka geldi. “Trü trü trü şivü şivü, yuyuyu tiyü” Baştan şaşırdım ama öyle mutlu oldum ki anlatamam.

 

Tam bu sırada camiden bir sela sesi duydum. Vatandaşın biri yine hakkın rahmetine erdi. Allah rahmet eylesin. Etrafımızda öyle güzellikler varki, keşke ölmeden evvel bunların farkına varabilsek! Dünyayı kendimize zehir etmeden; mutlu, huzurlu ve sağlıcakla kalın dostlarım…

M.TALİP GİRGİN

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..