Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '20

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kuzu Gerdan

Maksadım özendirmek falan değil. 

Bugün bu yemeği diğer zamanlardan daha hızlı ve lokum gibi pişirdim. Sizinle bu yüzden paylaşmak istedim.

Kuzu eti sever misiniz, sevmez misiniz bilemem! Benim gibi arada bir canınız çekerse işte size kolay tarif.

Biz evde üç kişi olduğumuz için, kasaptan üç parça alıyorum.

Yapılışına hemen geçmek istiyorum; Gerdan etini önce un ile hertarafını bulayalım. Sonra tava veya tencerde kızgın yağ içinde hem mühürlemeyi yapalım, hemde piştiğinde daha lezzetli olacağı için kızartalım. Hertarafı kızardıktan sonra, bir başka tencerede kızarmış gerdanları, istediğiniz adette sarımsakları, elinizde var ise biberiye ile ocağa atalım, üzerini geçmeyecek şekilde sıcak su koyalımi hızlı ateşte kaynamaya başlayınca altını kısalım.

Bir tarafta küçük soğan üç adet, küçük patates üç veya altı adet, arzu ederseniz havuç bunları soyup hazırlayalım. Su içinde beklesin.

Yaklaşık 50-60 dakika sonra içine soğan ve havuç ilave edelim, kaynamaya devam etsin. Bu arada suyunu çekebilir kaynar su ilave edebiliriz. Yarım saat sonra içine doğramadan bütün bütün patatesleride atıp kaynatmaya devam edelim. 

    Kaynayan yemeğimizde bütün malzeme birbiri ile özleştiği için, ve ayrıca una bulayıp kızarttığımız için unun suyu sos haline getirdiği bizim için ekstra bir lezzet olarak geri dönecek.

Bu arada tuz, karabiber ekleyerek az taşım daha kaynatıp ocaktan yemeği kenara dinlenmeye alabiliriz. Bu arada not vermek istiyorum; ne pişirirseniz pişirin altını kapattıktan sonra mutlaka yerini değiştirin. Ocağın sıcaklığı pişme işlemini devam ettireceği için, hoşunuza gitmeyen görüntü ile karşılamanız mümkün olabilir..!

Ben yanına pirinç pilavı yaptım bol tereyağlı, komposto ve hafif çorba...

Şimdiden denemek isteyen arkadaşlara kola gelsin diyorum.

Sakın düdüklüde yapmayı denemeyin. Lezzeti gidiyor. Benden söylemesi.

Afiyetler olsun

Sıhhatli günlere koronasız

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..