Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '11

 
Kategori
Futbol
 

La revedere Hagi! Galatasaray elendi...

La revedere Hagi! Galatasaray elendi...
 

Kupa taraftara!


Galatasaray için sezon tam anlamıyla bir facia olarak geçiyor. Avrupa Kupası'nda daha gruplara kalamadan elenen, Rijkaard'ı gönderip Hagi'yi getiren, Spor Toto Süper Lig'de 9.olan bir Galatasaray var ortada. Yönetimsel krizler vs uzun hikaye. Avrupa Kupası'nın tek yolu vardı, o da Ziraat Türkiye Kupası'ydı. Çeyrek final rakibi Gaziantepspor. Bakmayın öyle durduğuna, dişli bir rakip.

İlk maç Gaziantep'te. Galatasaray öne geçiyor ama kontrolü sağlayamıyor ve sahadan 3-2 mağlup ayrılıyor. Bu ne cürret arkadaş! İkinci maç kolay olur sanan mı vardı? Gaziantep haklı olarak savunma yapacak ve en kötüsünden sahadan 0-0'la ayrılma yoluna gidecekti. Bunu bilmeyenimiz var mıydı? Ki Galatasaray'ın da oynadığı futbol ortada, bu maçın ya tamam ya devam olduğu maçının da herkes bilincinde. Ama bilincinde olmayanlar vardı herhalde, o da sahadaki ruhsuzlardı.

Galatasaray bugün bastırmadı mı? Bastırdı, çabaladı ama top kaleye girmedi. Futbolun içinde bunlar var. Ama son dakikalara doğru sanki gol atması gereken Gaziantespor gibi Galatasaray'ın maçı bırakması vs tamamen bir saçmalıktı. Ondan öte saçmalıklar da var. Mesela hemşeri kıyağı...

Oyuna Pino girecek, iyi güzel. (O da 80. dakikadan sonra birilerinin kafasına dank ediyor.) Maçın başından göre -benim açımdan- tam bir facia olan Stancu'nun oyundan alınmasını bekliyorum. Bir de bakıyorum, alınan futbolcu Culio. Nasıl olur diyorum birden. Evet, nasıl olur? Culio en azından mücadele etti, bir şeyler için savaştı. Ama yok efendim, Stancu oyundan alınmaz. Hemşeri kıyağı var nasıl olsa. Unutmayın, Culio Arjantinli, Stancu ise Romanyalı.

Daha ilk 11'e baksanız da sorun olduğunu anlarsınız. Ben buna ilk 10 da diyebilirim. Kimse kusura bakmasın fakat Ayhan'ı ben Galatasaray takımı adına faydalı bir oyuncu olarak görmüyorum. Sahada olmasa daha iyi. Kulübeye mahkum edilen Yekta var ortada, hakkını vererek oynayan. Ama Hagi'nin stratejisi değişmiyor, ille de Ayhan, ille de Ayhan. Bir de kaptan(!)

Maç bitti, pozisyonlar falan olsa da neticeye bakılıyor futbolda. 0-0. Turu geçen takım Gaziantepspor. Ne oldu şimdi?

Galatasaray gelecek sezon için tüm Avrupa haklarını kaybetti. Bu da demek oluyor ki hem bir prestij kaybı var, hem de maddi kayıp. Bununla beraber, yabancı futbolcu transfer etmeye çalıştığında bu durumun getireceği dezavantajı düşünün. Hagi'nin bileti bu maçtan sonra bana göre kesiliyor. Yönetim tarafından. Ama yine de yönetim kendi biletini kesmeyecek, istifasını vermeyecek. Ben bundan adım gibi eminim çünkü bunu yapabilecek adamlar değiller.

Peki kaybeden kim? Her şeye rağmen takımını destekleyen Galatasaray taraftarı. Diyecek söz yok. Sadece birilerinin şapkasını önüne koymasını ve artık Galatasaray için yapabilecekleri en iyi şeyi yapıp, görevi bırakmalarını istiyor taraftar. Hepsi bu! Bakalım birileri şerefli davranıp bunu yapabilecek mi...

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..