Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Lactenso Teknolojisi ile Süt Üretimi

Lactenso Teknolojisi ile Süt Üretimi
 

Lactenso Teknollojisi ile Süt Üretimi


Günümüzde sıklıkla tüketilen gıdalardan, farklı üretimlerden , verimli projelerden ve daha nicesinden bahsettiğim köşemizin bu haftaki konusu üretimde kullanılan bir teknoloji. Bahsedeceğim konu süt. Biliyorum süt dediğimde birçok kişinin aklından yüzlerce soru işareti geçiyor. Tartışmaya açık gıda gündemimizden inmeye niyetli olmayan konuların başında geliyor kendisi. Her konuda uzmanlık alanı sahibi olanın konuşması gerektiğini düşünen biri olarak, “Süt üretimi “ konusunda yapılacak olan farklı düşünceler biz gıda mühendislerinin, hatta  süt  alanında kendini geliştirmiş olan mühendislere ait. Hatta daha da dikkat edecek olursak,  değerli hocalarım dururken sayfalarca şöyle açık süt- kapalı süt konuşmak haddime değil.

Farklı bir bilgi verme ve bilinç kazandırmak düşüncesiyle sizlerleyim, haydi başlasın.

Süt üretiminde farklı teknolojiler kullanılıyor biliyorsunuz, bunlardan bir tanesi farkettim ki tüketiciler tarafından fazla bilinmiyor. Adını duyanlar “Daha önce hiç duymadım, ilk defa görüyorum.” Tarzında cümleler kuruyor. Hatta mühendis arkadaşlarımın da bu tarz cümlelerini duyunca ben de size bu teknolojiden bahsetmeye karar verdim.  “Ne yani biz ne yapalım?“ düşüncesi hiçbir zaman hayatta bize kazanç sağlamaz. Hiç işinize yaramayacağını düşündüğünüz bilgileri bile bir gün karşınıza çıkmış halde bulabilirsiniz elbette. Bu düşünceyle,  “ Lactenso “ teknolojisi nedir? diyelim. Raflarda bir süt gördünüz ve ambalajın üzerinde “ Lactenso teknolojisi ile üretilmiştir. “ cümlesiyle karşılaştınız. “ Artık bu teknolojiyi biliyorum. “ demek güzel bir şey.  “ O ne demek bilmiyorum ama yazdıklarına göre iyi bir şeydir heralde. “ demekten çok daha iyidir değil mi? Bu teknolojiyi kolay bir şekilde size anlatmam gerekirse, sütün üretim sürecinde organik yapısının bozulmadan ömrünün uzaması diyebilirim. Amaç sütün besleyicilik değerini muhafaza etmek.  Bu teknoloji, lactenso aseptic  dolaylı UHT hattı, lactenso aseptic doğrudan UHT hattı, onestep tekonolojisine sahip lactenso aseptic olarak farklı hatlardan oluşuyor. Dolaylı UHT hattında ürün kayıplarının azaltılması amaçlanırken, doğrudan UHT hattında  daha “ az pişmiş” aromaya sahip olması amaçlanıyor. Onestep teknolojisinde ise yüksek hacimli ve verimli bir üretimin yapılacak olması  söz konusu.  Bunlar güzel bilgiler, daha da araştırmaya yönelik ve belki de ileride daha çok duyacağımız teknolojiler. Kısacası kullanılmakta olan sistemlerin geliştirilip daha yeni hale gelmesi diyebiliriz.

Farklı teknolojileri ve ismini bilmediğiniz terimleri, ambalaj üzeri yazıları sizlere sunmak ve artık fikir sahibi olduğunuzu görmek beni mutlu ediyor. Burası bir ders kitabı olsa sayfalarca yazmak isterdim ama en kısa ve güzel şekilde sizler için ifade etmeye çalışıyorum, umarım sizlere fayda sağlar.                

Not : “ Her gün yeni bir şey öğrenmeniz dileğiyle.”

Sağlıkla Kalın!

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..