Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '10

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Lafonten'in rüyası

Lafonten'in rüyası
 

...Namık Kemal...Lafonten'i iyi tanır!..


Bağbozumu zamanı. Bağlar üzümleri taşıyamaz oldu.
Üzerinize afiyet, dün akşam şırayı fazla kaçırmışım.
Sv. Ali Açıköz gibi, bir sağa iki sola derken uyuyakalmışım.

Rüyamda Lafonten olmuşum...

Ne hikmetse rüyama Namık Kemal girdi.
Gür sakalı da yoktu ama ben onu tanıdım.
Bana şu dörtlüğü söyledi ve çekti gitti:

"Edepsizlikte tekleriz
Kimi görsek etekleriz
Hak'tan ümit bekleriz
Ne utanmaz köpekleriz"

Silkinip uyandığımda, leriz-leriz-leriz kafiyeleri çınlıyordu.
Düşündüm de biz, hangi "leriz"?

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..