Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '12

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
353
 

Lider Kılıçdaroğlu gibi olmalı

İnsanları etkilemek çok zor bir iş. Hele kitleleri peşinden sürüklemek.

Lider olmak yani!

Şöyle kaşlarını hafif kararttığın zaman karşındaki herkesin tir tir titremesi lazım.

Sen, “kalk gidiyoruz” demene bile gerek kalmadan, ne diyeceğini anında kestirmesi lazım etrafındakilerin ve ağzından söz çıkmadan, onlar sefere çıkmış olsun.

Sen konuşurken susmalı herkes, ağzından çıkacak her kelime altın değeri taşımalı, herkes senin ağzına bakmalı mesela!

Rakiplerin senin konuşacağın günden nefret etmeli.

Senin alacağın kararlar deprem etkisi yaratmalı, yer yerinden oynamalı!

---

Türkiye uzun yıllardır lidersizlik çekiyor ve bu acıyı iliklerine kadar hissediyordu!

Ne zamana kadar?

SSK’da büyük başarılar elde etmiş, Kağıttepelerde eski ayakkabılarla çamur deryalarını aşmış, villaların havuzunda iktidar boğma savaşı verirken kendi yaptırdığı havuza düşmüş, birkaç pespaye yazarın gazına galip, katakulli ile koltuk kapmış, Gahindi Kemal piyasaya çıkana, meydanlara inene kadar!

Bir liderde olması gereken tüm özellikleri barındıran bir adam!

Doğuştan olmasa da, sağdan soldan aldığı telkinlerle kürsüye çıkıp esip gürleyen adam!

Her şeyi çakma da olsa, taklit de olsa, o yapar da ben yapamam mı? Gaz uçar da Laz uçamaz mı? Felsefesiyle hareket ediyor da olsa, lider işte! Adı üstünde!

Fakir sofralarında kur(amadığı)duğu bağdaşın göze nahoş görünmesine bakmayın, samimi bulmadık falan da demeyin, dini bilgilerinin yoksunluğu yüzünden kaç kişi bir sözün, ayet mi, hadis mi, özlü söz mü olduğunu öğrendi onun yüzünden!

Şimdilerde dış politikaya merak saldı.

Ağzını doldurup, ileri düzeydeki hitabet yeteneğiyle birlikte, ileri düzeydeki liderliğini de eklemleyerek buna, dışişleri bakanına esti gürledi!

Öyle laflar etti ki, herkes ürperdi, tamam işte budur ülkeyi bekleyen lider, sesleri yükseldi!

Okumadığı kitabı beğenmeyecek kadar da kendinden emin olan bu şahıs, ülkenin tüm dış politikasını gözden geçirmemize yetecek kadar hükümete, ayağını denk al, dedi.

Birikimi olmadığına, çapı olmadığına, bir şeylerden anlamadığına bakmayın siz!

Lider her şeyi bilmek, her şeyi okumak, her konuda fikir sahibi olmak zorunda değil!

Gürlediği zaman arş-ı alayı titretiyor mu siz ona bakın!

Baktık!

Üşenmedik, dinledik de üstelik!

Belki bir yerlerde işlediğimiz günahın kefaretiydi, belki verilmeyen sadakalarımızın tortusuydu, böyle bir lidere katlanma cezamızı çekecektik, çekiyoruz!

Gündemde kalabilmek için, insanlar, liderler daha çok, içi dolu laflar etmeliymiş? Kim demiş?

Adam gündemde kalmayı başarıyor işte!

Çoğuna gülünç de gelse, kendi tarafı, etrafındakilere bile “yok artık” dedirtse bile, gündemde kalıyor!

Nasıl mı?

Hakaret ederek, küfrederek, ağzından çıkanı kulağı duymayan sözler ederek. Kime?

Davutoğlu’na! Davutoğlu kim?  Dışişleri Bakanı!

Birileri artık bu adama bi’şey demeli.

Mesela: Yiğidim hele bi soluklan! gibi!

Yoksa dağ gibi bir çınar yıkılıp gidecek, göz göre göre!

mustafasus@hotmail.com

www.mustafasus.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Tesadufen üstün bir zeka òrneği sayìlacak yanıtınizı gördùm ..zekice yapilmis bir benzetme ile de savlarınızı çürùtülmesi imkansız bir şekilde kanıtlamışSınız. Bundan sonra sizin gibilerinin akıl verdíğí liderlere inanacağım ben de.:)))))

Meltem Şahin 
 04.12.2012 21:13
 

Siz bir diktator tarifi yapmissiniz haberiniz yok ama boyle birisi var zaten su an basimiz da Insanca soylemler icinde Sn Kilicdaroglu iyi niyet ve sempati ben en cok ihtiyac oldugumuz sey su an bu, en azindan yalan soylemiyor en azindan soyledigi seyin arkasinda ve durust, lider olmasi onemli degil yeterki ulkenin sorunlarini olumlu yaklasmasi dir onemli olan, HER ISTE NASIL BIR CIKAR SAGLARIMIN ARKASINDA DEGIL EN AZINDAN

Nasrettin Karacay 
 20.10.2012 9:58
Cevap :
Yalan we dürüst olmadıgı ile ilgili size onlarca somut örnek werebilirim ya siz verebilir misin afaki şeyler dışında?  21.10.2012 22:56
 

çok guzel bir yazi yazmissiniz, zaten bence her parti baskanina "lider" denilmemeli, liderlik bambaska bir kavram, bir sekilde baskan seçildin diye lider olamazsin, liderlik dogustan ustun vasiflara sahip olmayi gerektirir

Demokrasi Penceresinden 
 18.10.2012 13:57
 

K.kılıçdaroğlu ana muhalefet partisi genel başkanı olmadan önce ankara büyükşehir belediye başkanı ve dengir mİr fırat ile tvlerde yaptığı tartışmalardan sonra hakkında bir takım dedikodular çıktı o günlerde almanyaya yaptığı bir seyehat ile ilgili, gooleda araştırın ayrıntıları bulursunuz.. fos çıkınca bu sefer ssk yı batırdı diye dedikolar çıktı hiç bir fikri olmayanların sazan misali atladıkları bu balonu şöyle açıkladı kılıçdaroğlu.. ssk bir ticarethane değildir batması kar etmesi diye bir şey söz konusu değil ben genel müdürü olduğum kurumu hükümetin çıkardığı yasalara göre idare ederim bunun dışına çıkmam mümkün değil .. eeğer kurumda bir sorun varsa bu yasalarla ilgilidir yasa uygulaycısı ile değil. uslup konusunda sizinle aynı fikirdeyim iktidarın başını çektiği muhalefetin de geri kalmadığı bir uslup zaafiyeti en tepeden tabana ülkeyi sarmış durumda maalesef ..davutoğlu kim? türkiyenin gelmiş geçmiş en kötü dış ilişkilerinin yaşandığı dönemin dışişleri bakanı.maalesef.

Meltem Şahin 
 18.10.2012 0:19
Cevap :
Meltem arkadaşım size sonuna kadar katılıyorum, o savunmayı yapan bir adam da lider olamaz işte demek istiyorum... Zira, bir mahallede iki okul var birinin müdürü Tayyip, diğerinin Kılıçdaroğlu diyelim, birisi harika teknoloji imkanlarıyla donatılmış ve ha bire üniversiteye öğrenci gönderiyor diğeri de bu yasalarla ticaret merkezi olmayan bir okul böyle yönetilir bahanesine sıgınıyor, ve sizin gibi birisi vermiş olacak ki o aklı sadece sizin gibiler inanıyor... Alınan oy da ortada, bidon kafalıların olayı algılamadıgına bakmayın....  19.10.2012 0:39
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 394
Toplam yorum
: 162
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 177
Kayıt tarihi
: 17.09.09
 
 

Bir kurumda yönetici olarak çalışmaktayım, 1974 Kayseri doğumluyum. Son demine varmadan hayatın h..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster