Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '11

 
Kategori
Eğitim
 

Lise öğrencilerine özel yazı dizisi 1

Lise öğrencilerine özel yazı dizisi 1
 

Lise öğrencilerine Özel Yazı Dizisi 1 Okul Başarısında 7 Ana Faktör 

Ders başarısında her zaman en önemli etkenin çok çalışmak olduğunu düşünürüz, oysa ki bu çoğu zaman geçerli değildir, çok çalışmak yerine sistemli çalışmanın çok daha etkili olduğu ve bu sistemin oluşturulabilmesi için kişiye özel planlanması gerektiği artık göz ardı edilemeyecek bir gerçektir. Bu sistemi oturtup bundan sonraki eğitim hayatınızda daimi başarıyı sağlamanız için 7 ana faktör belirledik. 1. Arkadaş Faktörü 2. Çalışma Ortamı Faktörü 3. Uyku Faktörü 4. Beslenme Faktörü 5. Çalışma Tekniği Faktörü 6. Zamanlama Faktörü 7. Motivasyon Faktörü Bu ay bunların ilkiyle başlıyoruz. 

1. Okul Başarısında Arkadaş Faktörü 

Arkadaşlarınızın okul başarınızda ne denli etkili olduğu hakkında bir fikriniz var mı? Bir düşünün öyleyse, sınıfta kaçıncı sırada oturuyorsunuz? Yakınınızdaki arkadaşlarınız kimler? Ders esnasındaki konsantrasyonunuzu ve sonrasındaki çalışma düzeninizi nasıl etkiliyorlar? Size bu rekabet ortamında destek mi yoksa köstek mi oluyorlar? Arka sıralar daha çok öğretmen ve dersle arasına mesafe koyma ve kendine rahat bir alan oluşturma çabasındaki öğrencilerin mekanıdır. Ön sıralardaki öğrencinin önündeki resimse yalnızca öğretmen ve onun sunumundan ibarettir, dolayısıyla bu durum odaklanmayı kolaylaştırır. Peki ya birlikte vakit geçirdiğiniz arkadaşlarınız başarınızı belirlemede neden bu kadar etkili? Bir düşünelim, okuldaki yakın arkadaşlarınız okulun en başarılı öğrencileri olsalardı bu sizin için neleri değiştirirdi? Belki de ders esnasında daha az konuşur, derse daha çok odaklanır ve bunu bir grup olarak yaptığınız için bundan zevk alırdınız. Ders sonrasındaki düzenli çalışmalarınızda birbirinizin eksik konularını tamamlayarak gruptaki herkesin ortalama başarısını yükseltirdiniz. Yanınızdaki arkadaşınızın derslerinizde size ne denli destek olduğunu anlamak için aşağıdaki maddelerin kaçına “EVET” diyosunuz? · Ders esnasında dikkatinizi dağıtacak espriler yapıyor, farklı konulardan bahsediyorsa, (Ders derste öğrenilir mantığı bir fenomen değil, gerçek. Dersi takip etmenize engel olan arkadaşlarınıza bu durumdan rahatsız olduğunuzu uygun bir dille belirtebilirseniz ders sonrasındaki çalışma yükünüzü büyük ölçüde hafifletmiş olursunuz.) · Aldığınız düşük notlara canınızın sıkılmasını istemediği için; “Aman, boşver gitsin, ” gibi telkinler veriyorsa, (Düşük notlar acil durum alarmı gibidir, sizi rahatsız ederse çalışmanızı kamçılar, arkadaşınızın sizi bu gibi sözlerle rahatlatması o an can sıkıntınızı hafifletebilir fakat açıkçası arkadaşın makbulü sizin bu duruma çözüm bulmanıza yardımcı olanıdır.) · Ailesine okul dışında arkadaşlarıyla vakit geçirmek için “ders çalışacağız” yalanını söylüyor ve sizi de buna alet ediyorsa, (Böyle bir durumda ilk fark edilmesi gereken şey arkadaşınızın çözüm için yalana başvurması, bu öncelikle ona karşı tedbirli davranmanızı gerektirir. Yalancı bir arkadaş gün gelir hem sizi hem de kendini zor durumda bırakabilir. İlerdeki üniversite hayatını “Carpe Diem” yani anı yaşa mantığıyla sekteye uğrattığını ona hatırlatabilir, en kötü ihtimalle kendinizi kurtarmakla yetinebilirsiniz.) · Geç saatlere kadar aileniz ve derslerinizden uzak kalmanıza neden oluyorsa, Sizin için bu yolla geçirilen güzel vakitlerin ileride büyük ve pişman olacağınız sonuçları olması kuvvetle muhtemeldir. Öğrencilik hayatında arkadaşlar kimi zaman her şeyden daha önce gelir, onlar olmadan hayat yoğurtsuz ıspanak yemeğine benzer, ne tadı olur ne tuzu. Bu gerçeği değiştirmeden bilinçli seçimlerle hayatınızda dengeyi yakalamayı başarmanıza yardımcı işte birkaç fikir: Sınıfınızda dersleri iyi olan bir arkadaşınızla şimdiye kadar olduğunuzdan daha yakın olmaya, samimi duygularla onu daha iyi tanımaya çalışın. Birlikte eğlendiğiniz arkadaşlarınızla geçirdiğiniz zamanın bir kısmını aranıza katılacak derslerle ilgili arkadaşlarla yeniden planlayın. Unutmayın, dersler sıkıcı değildir, onları sıkıcı veya eğlenceli hale getirecek bizleriz. Şimdiye kadar hiç ders çalışmayı eğlenceyle birleştirmeyi denediniz mi? Sessiz sinema oyununda derslerin konu başlıklarını anlatmaya çalışmak gibi… Notlarınızı büyük oranda etkileyecek önemli bir etken daha; öğretmenlik yapmak. Gruptaki arkadaşlarınızın iyi oldukları konuları belirleyerek ve sırayla öğretmenlik yaparak birbirinizin eksiklerini tamamlayabilirsiniz. Bildiğiniz gibi rekabet çalışmayı tetikler. Aranızda haklı rekabeti arttırmak için ortalamasını en çok yükseltene birlikte bir ödül hazırlayabilirsiniz. Çevrenizdeki pek çok olumsuzluktan yakınabilirsiniz, bununla birlikte siz bu koşullarda en iyisini yapabilmek için ne kadar yaratıcısınız? Tüm bunların ötesinde siz nasıl bir arkadaşsınız? Sıkıcı derslerden eğlenceli mekanlara kaçmak yerine, dersleri eğlenceli kılmak için neler yapabilirsiniz? 

Orijinal fikirlerinizi lütfen bize yazın, biz de tüm okurlarımızla paylaşalım. 

 
Toplam blog
: 4
: 672
Kayıt tarihi
: 17.08.10
 
 

İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu olan GÜler, eğitimde 7 yıllık birikimine koçl..