Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
 

Liselere zam gelmiş!

Liselerin dört yıl olması genel olarak iyi bir şey olabilir. Fakat ilkler için bence kötü bir olay. Bunu bizzat kendimden biliyorum. İlk dört yıl okuyan grubun başını çekiyorum maalesef!

Liseye başladığım zaman çok heyecanlıydım kendimi başka bir dünyaya gelmiş gibi hissediyordum. Okuluma gittim ortam pek yabancı değildi çünkü kuzenlerim de benimle ilklerin başını çekiyordu. Üç kuzen farklı bir dünyanın ortasında çevreye bakınıp ortamı tanımaya daha fazla ısınmaya çalışıyorduk. Öğretmenlerimiz bize çok sıcak ve samimi davranıyorlardı; fakat bize ne anlatacaklarını bilmiyorlardı! Daha doğrusu yanlış bir ders aktarımı gerçekleştirmemek için çok tedirgindiler. Kitap desen kitaplarımız basılmamış... Hergün teker teker Adana'daki bütün kırtasiyeleri, milli eğitim yayınlarını gezsekte bütün kitaplarımızın elimize geçmesi büyük bir zaman aldı.

Ben seneye ÖSS'ye gireceğim ve benim lise bir konularımın çoğu eksik. Bu durum belki Milli eğitim bakanlığını ilgilendirmiyor ama beni fazlasıyla ilgilendiriyor! Ben bu seneden başladım eksiklerimi kapatmaya fakat seneye üzerime bütün konular birikecek. Ünivesiteli olmak için bu kadar çaba sarfediliyor, bu kadar emek harcanıyor fakat emeğimin karşılığını alacağım diye bir kesinlik yok ortada! Herşeyi bu kadar zorlaştırmanın bir anlamı var mı bilmiyorum, varsa da ben bu anlamı henüz çözemedim...

Bu konuda maalesef yapılacak herhangi birşey yok. Zaten devamlı eğitim programı değiştiği için daha önceki ilkler de aynı sorunları yaşamıştır.

Gittikçe zorlaşan ÖSS için bütün herkes dersanelere akın ediyor. Günümüzde dersaneye gitmeden ÖSS'yi kazanan öğrenciler elle gösterilecek kadar az! Dersane olayı kadar saçma ve gereksiz bir şey yok bence... Eskilerde okuyarak biryerlere gelmiş insanların zamanında dersane mi varmış? Ve sınavlarda sırf bilgi sorulurmuş yorum söz konusu değilmiş...

Biz ise milletçe zaman geçtikçe, teknoloji hayatımızı kolaylaştırdıkça köreliyoruz!!!

 
Toplam blog
: 11
: 1871
Kayıt tarihi
: 20.06.07
 
 

Selam, 1991 yılında Adana'da dünyaya geldim. İlk öğrenimimi İsmet İnönü İlk Öğretim Okulunda tamamla..