Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '07

 
Kategori
Dilbilim
 

Lütfen bu yazımı herkes okusun

Lütfen bu yazımı herkes okusun
 

Yazım hatalarına dikkat edelim lütfen…

Toplantı ile ilgili yazımı gece, yarı uykulu vaziyette yazmıştım. Sabah pc’yi açtığımda birkaç blog yazarının yazısını okudum, okuduğum yazılarda o kadar kelime hataları gördüm ki bu konuda kesin bir yazı yazmalıyım diye karar verdim. Ama Cumartesi günü toplantı yüzünden çalışmayıp eve iş getirdiğim için biraz işimi yapıp sonra yazarım diye erteledim. Çalıştıktan sonra tekrar pc’yi açtığımda benim gece yazdığım yazıma yorum geldiğini gördüm ve okuduğumda kendimi öyle rahatsız hissettim ki yer yarılsaydı da yerin dibine girseydim daha iyi olurdu. Monitör karşısında yüzüm kızardı, tam ben yapılan hataları yazayım derken Yahya Gündüz isimli bir okur o yazımdaki iki hatadan bahsedip, düzgün yazılması gerektiğini yazmış yorumunda. Haklıdır, yerden göğe kadar haklı hem de, büyük saygısızlık bu okurlara karşı. Sadece biz yazarlar okumuyoruz ki, o gün toplantıda rakamlar verildi, yazar olmayıp da okuyan kişilerin sayısı çok fazla. Yazdığı yorumu da hemen yayımladım, tabi kendisinden özür dileyerek…

Yazdığım yazıları göndermeden önce en az iki kez okuyorum, yanlışlarım varsa düzelteyim, acaba gözümden kaçan bir şey var mı, kelime hatasının yanı sıra cümle düşüklüğü var mı diye kontrol edip öyle gönderiyorum. Tüm yazılarıma bakıldığında çok fazla hata olduğunu düşünmüyorum, Yahya bey’in bahsettiği “ki” kelimesini çok kullanırım ve sürekli ayırırım ama gece gözümden kaçmış işte, bu bir bahane değil dikkat etmem gerekirdi. Çoğu gece yazdığım yazıyı tekrar kontrol edip sonra göndereyim diye ertesi güne bıraktığım oluyor.

Okulda iken Türkçe ve Edebiyat derslerini çok severdim ve hep iyi not alırdım. Daha sonraki yıllarda çocuklarıma derslerinde yardım ederken de bilgilerimi tazelemek fırsatı bulmuştum. Ama insanız işte arada hatalar da yapabiliyoruz, gözden kaçan durumlar olabiliyor. Ben sabah okuduğum yazıda öyle bariz kelime hataları gördüm ki alelacele yazıldığı, okunmadan gönderildiği belliydi. Bu duruma çok sık rastlıyorum. İsim vermek istemiyorum, kendimi de bu işin içine katarak diyorum ki lütfen daha dikkatli olalım, okuyucuya saygısızlık etmeyelim. Fazla yazı gönderenlerde bu hatalar daha çok, fazla yazı göndermek marifet değil düzgün yazı göndermek gerekiyor. Bu yazdıklarıma lütfen kimse alınmasın, yazıları geri dönüp okuyacak olursak hatalarımızı görürüz. Blog editörleri herkesin yazısını inceleyip yanlışları düzeltemezler ki, binlerce yazı geliyor. Kelime hatalarının yanı sıra cümle düşüklüğüne de çok rastlanıyor.

Bu hatalar günlük çıkan tirajı büyük gazetelerde de olabiliyor. Ben rastladığım zamanlarda (çünkü hatalar bir değil en az beş oluyor) hemen gazeteyi arayıp tepki gösteriyorum, aynı durum burası için de geçerli, demek ki okuyanlar rahatsız oluyorlar haklı olarak da tepki gösteriyorlar. Ben tepki gösterirken aynı şeyi burada yapmış olmam hiç hoş değil, rahatsız ettiğim okurlardan binlerce kez özür diliyorum...

Bu yazdıklarımı hiç kimse şahsına eleştiri olarak almasın, ben de işin içindeyim, ben de hatalar yaptım, kendimizi yazım konusunda geliştirmek amacıyla yazıyorsak bazı kurallara da uymak zorundayız. Yazılan konu çok güzel olabilir, ifade etme tarzı güzel olabilir, ama yazı hatalarla dolu olursa okuyucuya keyif vermez, bilakis rahatsız eder. Kimseyi rahatsız etmeye de hakkımız yok, hep birlikte biraz daha özenli yazmaya gayret edelim diyorum…

Saygı ve sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..