Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '12

 
Kategori
Eğitim
 

LYS sıralaması sil baştan

LYS sıralaması sil baştan
 

Öğrenci sayısının artmasından mıdır, çalışanların dikkatsizliğinden midir bilinmez ÖSYM'de ciddi problemler gittikçe artıyor.Şimdi ki  İddiaya göre liselerin Türkçe matematik bölümü öğrencilerinin Matematik Fen (MF), sosyal bölüm öğrencilerinin de Türkçe Matematik (TM) puanlarının hesaplanması unutuldu.

 
Şimdi ne mi olacak? Efendim "Barajı aşamadım" diye feryat figan eden belki aklından intiharı dahi geçiren 200 bin öğrenciden 100 bini barajı aşarak tercih yapma hakkına sahip olacak. Yani "Senin tercih hakkın oluşmadı" dediğimiz öğrenciye daha sonra "Gel kardeşim, hata yapmışız sen bal gibi de tercih yapabilirsin" diyoruz, şahsen ben öyle bir öğrencinin psikolojisini yaşamak istemem.
 
Ne denli büyük bir hata yapıldığını özellikle alanlardaki dağılımlar ele verdi; örneğin,Türkçe Sosyal (TS) puanlarıyla tercih yapacak  öğrencilerin sayısı TM-1 puan türünde 89 bin 78 iken, bu yıl sayı 7 bin 795 oldu. Geçen yıl TM-2 puanında 180 barajını aşan sosyal öğrencilerinin sayısı 100 bin 718 iken, bu yıl sayıları 9 bin 344’e düştü. TS-3 puan türünde ise geçen yıl 113 bin 107 olan sosyal öğrenci sayısı bu yıl 19 bin 539 oldu
 
Bu hesapla LYS sınavına giren 870 bin adayın sırası değişecek gibi görülüyor. 23/07/2012 itibarı ile yani bu gün tercihler başlayacak, şahsen ben öğrencilerin yerinde olmak istemem, düşünebiliyor musunuz,; sınavda en zor soruları yanıtlamış olan gençler bu tercih döneminde tam anlamıyla kafayı yiyecekler; kolaylıklar diliyorum...
 
 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..