Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '19

 
Kategori
Müzik
 

M. Weinberg Keman Konçertosu

Haftalık olağan konserlerinde bu Cuma akşamı, Antalya Devlet senfoni Orkestrası Şef Daniel Smith ile Kemancı Tobias Feldman’a eşlik etti. Programda iki eser yer alıyordu; M.Weinberg Keman Konçertosu Op.67 ve F.Mendelssohn “İtalyan” Senfoni No 4, Op.90

Orkestra programındaki ilk yaratı Mieczyslaw Weinberg  Op.67 Keman Konçertosu ile başladı konsere. Hakkında konser kitapçığında bilgi verilmeyen, sanal ortamda da hakkında Türkçe bilgi bulunmayan bu gizemli eseri, D. Şostakoviç anımsamalarıyla dinledik. Sanıyorum, müzikseverlerce çok tanınmayan bu güzel eser, belki de Şostakoviç konçertolarının arkasında kaldı!? Allegro molto, Allegretto, Adagio ve Allegro risoluto başlıklı her bölümde bu iki bestecinin birlikte tınılarını duyduk sanki (bu kısmını müzisyenler/müzik eğitimliler daha iyi tanımlayacaktır umarım).

Konserin ikinci yarısında ise, F.Mendelssohn’un “İtalyan” adıyla da bilinen 4 numaralı Senfonisini dinledik. Geçmişi (moda tanımla; background) konser kitapçığındaki bilgilerden anladığımıza göre, başarılarla dolu bir şefti sahnemizdeki sempatik kişi. Dinleyici de sevimli/sempatik şefimize hak ettiği alkışlarla karşılık verdi elbette.

Allegro vivace, Andante con moto, Scherzo-Con moto moderato ve Finale-Presto bölümlerinde oluşan İtalyan Senfonisi, orkestramızın görkemli sunumuyla sonlandı.

…Mendelssohn, bu eseri yazmaya 1830’larda Roma’da başladı, 1833 yılında tamamladı. Besteci İtalya’yı, “mutluluk dağıtan, doğa ve tarih harikası bir ülke” olarak görmekteydi. Senfoni ilk olarak bestecinin kendi yönetiminde 13 Mayıs 1833 günü Londra Filarmoni Kurumu’nda seslendirildi ve büyük başarı kazandı. (*)

***

Mendelssohn, üstün değerlere sahip bir sanatçı olarak müzik tarihine geçmiştir: İyi bir ressamdır, edebiyat üstine zengin bilgi sahibidir, parlak bir besteci, usta bir piyanist, iyi bir viyolacı ve olağanüstü bir org yorumcusudur.Orkestra şefi olarak da topluluğun esin kaynağıdır. Çevresindeki bestecilere kucak açması kadar, unutulmuş bestecileri de gün ışığına çıkartması, onu yüceltmiştir. (**)

Sonuç olarak, AKM Aspendos Salonu’nu tamamen dolduran sanatseverler olarak, konuk sanatçıları ve orkestramızı uzun ve gönülden alkışlarla uğurladık sahneden.

Notlarım:

Önce iyilerden; Seslendirmeler sırasında, bölüm aralarında alkışlar tamamen durmuş ve hak eden alkışlar eserler sonlanınca başlıyor, çok iyi bir gelişme.

Konser kitapçığının değişmez duyurularından birisi hala dikkate alınmıyor; Konser başladıktan sonra sahneye giriş-çıkış!..  Çıkışların çok gerekmedikçe olmadığını görüyoruz ama… girişler sorumsuzca sürüyor. Ve bu sonradan gelenler yer de beğenmiyor; tıkırt, tıkırt taa en öne kadar fütursuzca yürüyorlar, oralarda bir yerlere oturuyorlar illa! Bu durumdan, salona girenler kadar, salon görevlilerinin sorumluluğu olduğunu anımsatmak gerekir diye düşünüyorum.

Önümüzdeki cuma akşamı(25 Ocak 2019) Şef Orhun Orhon ve Kemancı Dalibor Karvay konuk olacak AKM Aspendos Salonu’nda. A. Vivaldi; Dört Mevsim ve F.Mendelssohn “7. Senfoni”(yaylı çalgılar için) seslendirilecek. Konserin başlama saati, her zamanki gibi 20.30’dur.

 

(*) Dinleyicinin Kitabı, Üner Birkan

(**) Zaman İçinde Müzik, Evin İlyasoğlu

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..