Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Emekli Kahvesi

Konyaltı Belediyesi’nin Emekli Kahvesi’nde sunduğu mal ve hizmet, düşük tarifeli yahut indirimli de olsa mutlaka ücretlendirilmelidir!

Antalya’da  Konyaltı Belediyesi  2014 yılında, emeklileri düşünerek bir kahvehane açmıştı. Farklı ilçede yaşadığımız için buradan nasıl yararlanıldığını araştırmamıştım o zaman.

Yıllar geçti, Konyaltı Belediye sınırları içindeki Sarısu sakini olduk. Ta eskiden kalan merakımı gidermek için, uygun bir zamanda Konyaltı Belediyesi’ne gidip form doldurdum “Konkart” için. Bu kart, Emekliler Kahvesi’ndeki hizmetlerden yararlanmak için kullanılıyormuş. 7-10 gün içinde Emekli Kahvesi’ne geleceği, takip ederek almam gerektiği söylendi. 10 gün sonra gittim, gelmemiş. 20 gün sonra gittim yine yok. En son bugün uğradım(sanıyorum 33. Gün), “gelmemiş” dedi görevli genç.

Kart için başvurdum ama, bana ne yararı olacağını sormamıştım, bugün sordum. Görevli, bu kartla kahvehanede ücretsiz çay içebileceğimi, ücretsiz masa oyun aygıtlarından yararlanabileceğimi söyledi. Şaşırdım, “nasıl olur, bedava olur mu, buraya sabah oturan bir daha kalkmaz ve herkes yararlanamamış olur” dediğimde, günlük ortalama 7 kg çay tüketildiğini söyledi. Tam olarak anlayamadımsa da, sanki su da ücretsiz.

Bu süreçte zaman zaman buraya uğradık eşimle, her masa dolu ve çoğunlukla okey-tavla oynanıyor, dolaysıyla da boş masa bulunmuyordu. Hatta yine bir görevli, istiyorsak çay ikram edebileceğini söyledi, sağ olsun aldık çayımızı kağıt bardakla, sahilde içtik eşimle. Ücret sordum, “almıyoruz” dedi.

Olayı öğrendiğimden beri, çok sıcak baktığım bu konuyu, içeriği öğrenince şaşkınlığa düştüm. Sonuçta kamunun bir birimi, toplumun bir kesimine özel bir mekanda (Konyaltı Sahili), özel bir hizmet sunuyor ama “ücretsiz!” Olacak şey değil, buna popülizm desem yetmez, doğrudan “halk dalkavukluğu!

Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Muratpaşa Belediyesi’de deniz kenarlarında çeşitli mal ve hizmet sunuyorlar ama ekonomik fiyatla yansıyor yurttaşa.

Konyaltı’nın nadide bir yerinde “emekli” için özel bir yerde özel bir hizmet üreteceksiniz ve bedava olacak!

Büyük haksızlık!

***

İşte size bir haber:

Farklı şehirleri, farklı yüzleri ve farklı hikayeleri tek çatı altında buluşturan Konyaaltı Belediyesi Emekli Kahvesi’nin 6 bine yakın üyesi var. 1988’de Sümerbank’tan emekli olan Mehmet Koçak, tüm gününü bu kahvede arkadaşlarıyla geçiriyor. Konyaaltı Belediyesi Emekli Kahvesi’nin kendileri için çok önemli olduğunu kaydeden Koçak, “Emekli olmuş insanlar, eğer bir hobisi yok ise ki genelinde ülkemizde yok, bu tür sosyal tesislerden yararlanma ihtiyacı hissederler. Olmadığı yerlerde de doğal olarak mahalle aralarında kahvehanelerde zaman geçirirler. Yeni insanlarla tanışmak, hikayelerimizi paylaşmak biz emeklileri için yaşama bağlı kalmak anlamına gelir. Farklı şehirler, farklı yüzler ve farklı hikayeleri buluşturan bu tesis, bu anlamda bizler için büyük önem taşımakta’’dedi.(*)

Ülkemizdeki bu tip mekanlarda, sağlık, eğitim hariç hiçbir hizmet ve malın ücretsiz sunulmasına taraftar değilim. “Bedava” kararı alanlar, ‘kimin malını kime veriyor’un yanıtını vermeliler. Dini bayramlarda da genel olarak büyükşehir belediyeleri toplu taşıma araçlarını “ücretsiz” ilan ediyorlar. Bunların çoğu özelleşmiş araçlar, ne hakla bu kararı alıyorlar yöneticiler, anlamak zor.

Ben de emekliyim. Söz ettiğim olayda “emekli” için özel bir alanda ve özel bir hizmet sunuluyor. Konyaltı Belediyesi bunu mutlaka kuruşlandırmalıdır. 2-3 TL çay fiyatı sahilde, siz 50 kuruş yapın yahut belli bir oranda indirim uygulayın.  Hiç değilse orada çalışanların, sunulan ürünlerin maliyetini karşılayın.  Bu, hem orada sabah oturup bir daha kalkmayan saygısız insanların sayısını azaltacak hem de kendi çarkını döndüren “zararsız” bir sosyal alan olacaktır. Emekli Kahvesi’ni, okey-tavla oyunlar için değil, çeşitli sanat dallarıyla hobi üretmeye, yararlı zaman geçirmeye yönlendirin emekliyi! “Ne yapılabilir?” diye soran olursa da öneriler sunmaya hazırım.

Son sözüm: Konyaltı Belediyesi’nin Emekli Kahvesi’nde sunduğu mal ve hizmet, düşük tarifeli yahut indirimli de olsa mutlaka ücretlendirilmelidir!

 

(*)  http://www.milliyet.com.tr/emekliler-konyaalti-emekli-kahvesi-nden-antalya-yerelhaber-1171390/

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..