Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '13

 
Kategori
Siyaset
 

Makedonya kadar yoksun

Makedonya kadar yoksun
 

Çağdaş Türk Edebiyatları dersi çalışıyorum.
Konu, Balkan Türkleri edebiyatı.
Makedonya Türklerini okurken, edebiyatından önce verilen tarihsel ve sosyolojik giriş dikkatimi çekti.
Makedonya'nın nüfusu 2 milyon, 120 bin dolaylarında Türk yaşıyor.
Türkler, 1940'lardan beri ana dillerinde eğitim görüyorlar...
İşte bura dikkatimi çekti.
%6 dolaylarındaki bir halkın, ana dilinde eğitim görebilmesi, hem de 70 yıl önceden bu hakkı kazanması...

Türkiye bir çok halkın yaşadığı bir ülke...
Türk, Kürt, Laz, Arap, Zaza, Çerkez, Ermeni, Gürcü, Arnavut vb...
Ama 90 yıldan beri ırkın sadece biri öne çıkarılmış, dayatılmış, zoraki benimsemeleri istenmiş, dağına taşına yazılmış, o ırkı benimsemenin mutluluk verdiği söylenmiş, okullarında her sabah o ırk kutsanmış... bunlar olurken, o ırk haricindeki diğer ırklar, kültürler yok sayılmış, yasaklanmış, unutturmak istenilmiş, hakkını arayanlar susturulmuş, cezalandırılmış, öldürülmüş...

Türkiye nüfusu 75 milyon.
20 milyon dolaylarında Kürt yaşıyor bu ülkede..
Osmanlıdan beri ötelenmiş, Cumhuriyet döneminde ötelenme ayyuka çıkmış, kültürü yok sayılmış, zulümler yapılmış, hakkını arayanlar susturulmuş, öldürülmüş koskoca bir halk...
Kürtlere ana dillerinde değil de, başka bir dilde eğitim zorunlu kılınmış, 6 yaşında, hiç Türkçe bilmeyen nesiller Türkçe eğitime tabii tutulmuş, anadillerinde konuşanlar eğitmenler tarafından azarlanmış, cezalandırılmış...

Makedonya'yı bir Balkan ülkesi, diye küçük görürüz değil mi?
Ama adamlar, %6'lık bir halka bile hakkını vermiş, hem de 70 yıl evvel...
Peki sen, yani biz?
%30'luk bir halkı, hak vermeyi geçtim, yok saymışsın, zulmetmişsin..

Makedonya kadar yoksun.
Anladın mı, Makedonya kadar yoksun...

 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..