Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '12

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Makyajı kimler bulmuş? Eski Mısır’da kadın erkek gözlerini boyarlarmış.

Makyajı kimler bulmuş?  Eski Mısır’da kadın erkek gözlerini boyarlarmış.
 

Mısırlı resmi


Makyajı kimler bulmuş?

 Eski Mısır’da kadın erkek gözlerini boyarlarmış.

Makyaj yapmaya sanıyorum ondört - onbeş yaşlarında başladım.

Oldum olası bir güzellik takıntım olmuştur.

Neden bilmiyorum ama hep daha güzel ya da şimdinin tabiri ile daha bakımlı olmalıyım diye bir hesabım vardı kendim ile…

Temiz, bakımlı ve şık olmalıydım.

İyi giyinmeyi sevdiğim gibi iyi makyaj yapmayı da hayatım boyunca yeğlemişimdir.

Makyajsız sokağa çıkmak benim için çok mümkün olmamıştır.

Muhakkak ki gözlerim bir kalem ve rimel ile belirgin olmalı ve ben ruj olmasada allık olmasada bunlarla birlikte olmalıyım.

Bu hep böyle geldi, sanıyorum iyice yaşlanıp kırış – kırış oluncaya kadarda Allah’ım bir dert vermezse devam edecektir.

Makyajı seviyorum.

Kadınları makyajın nasıl değiştirdiğini sanat dünyasında olan bizler sanıyorum biraz daha iyi biliyoruz.

Bir TV çekiminde makyajdan öncemiz ve makyajdan sonramız var ki sormayın gitsin…

Neyse diyelim ve esas konumuza gelelim.

Makyajı kimler bulmuş?

Bunu sanıyorum on kişiye sorsak dokuzu Eski Mısır der. Eski Mısır resimlerine baktığınızda kadınlarında da erkeklerinde de ağır bir göz makyajına rastlarsınız…

Birde izlediğimiz Antik Mısır’ı anlatan filimlerde de böyledir.

Firavun’la ilgili olanlardan tutunda Kleopatra filimlerine ya da dizilerinde de böyledir.

Lütfen bakın ya da hatırlayın. Gözlerde kalın siyah makyaj her zaman vardır.

Makyajın Millattan önce 4000 yılında Eski Mısır’da yapıldığı kanıtlarda ortaya çıkmış.

Bunu bir çok sebeplerden dolayı yapıyorlarmış.

Tabi başta güzel görünmek, etkili olmak için yapılmış ama bazende hava koşulları nedeni ile de yapıldığı belirtiliyormuş.

Bu doğrudur.

Mesela benim gözlerim açık renk olduğu için rimel ve siyah kalem olmadın güneşe bakamam hatta dışarıda yaz kış gözlük kullanmak zorunda kalırım.

Siyah kalın boyanan gözler ışığa daha rahat bakabiliyorlardı…

Üstelik gözlerini sadece kadınlar boyamıyorlarmış, erkeklerde gözlerini boyuyorlarmış.

Mısırlar ciltlerine de bakarlarmış, onları nemlendirmek için çeşitli kremler yaparlarmış.

Peki, bunlar nasıl biliniyormuş?

Şöyleymiş:

Önemli sayılanlar öldüklerinde makyaj malzemeleri ile birlikte gömülürlermiş.

Kazılarda ortaya çıkıyormuş. Deri torbalarda, kavanozlarda makyaj malzemeleri bulunuyormuş.

Bir hayli enteresan!

O kadar çok enteresan olaylar varki… Mesela:

Antik Çağda: bitkiler, hayvanlar ve minareller tanrılarla özdeşleştirilmiş.

Öyle oluncada, yapılan makyaj malzemelerinde bunlar da kullanılınca, haliyle kutsal sayılıyorlarmış. O zaman makyaj yapmakta kutsalmış.

Çölde yaşam ve çölde her türlü zararlı böcekleri uzak tutmak için dezenfekte kremler yapıldığı gibi cildi korumak içinde nemlendirici kremler yine bu saydıklarımızla elde edilirlermiş.

O zamanki bir inanışa göre de:

Gözleri boyamak nazara iyi geliyormuş.

Sebepsiz bir şey olmazmış.

Bakın gözlerinizi boyuyorsunuz nazardan korunuyorsunuz.

Ne kadar güzel…

Makyaj yapmak güzeldir.

Önemli olan, bunu bilerek yapmak, abartmamak cildinize, gözlerinize yakışanı bulmak ve uygulamak...

Güzel görünmek insanın kendine güveninin artırır…

 

 

Nazan Şara Şatana

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....