Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Maltana - Ürün içeriği

Maltana  - Ürün içeriği
 

Maltana - ürün içeriği


Bu köşe sayesinde sizlerle bilinçli gıda tüketimi konusunda, günümüzde gelişen gıda haberleri hakkında ve daha sayamayacağım birçok konu hakkında bilgi alışverişinde bulunuyoruz. Sizlerden gelen istekler ve aklıma gelen özellikle belirtmem gereken konularda yazmaktan mutluluk duyuyorum, geri dönüş alınca da ilgiyle takip edildiğinin farkına varıyorum. Şunu söylemeliyim ki en çok hoşuma giden, yeni ürünler hakkında yazmak. Bir yerde otururken, reklamları izlerken ya da birileriyle konuşurken “ Bu ürün ne hiç duymadım?, Özge bunun içinde ne var ?, Adını duydum ama ne olduğunu bilmiyorum?, Bu hafta da bunu yazsana , okuyalım. “ cümleleri de en sevdiğim cümlelerden. “ Tabi ki seve seve yazarım…  “ diyorum.

Bu hafta sizler tarafından uzun süredir merak edilen bir ürünün içeriğinden bahsetmeye karar verdim. Ürünün adı : Maltana.  Bu ürünü bazıları ısrarla seviyor bazıları ise sevmiyor. Bir gıda ürününü satın al ya da alma… O ürünün içinde ne var öğrenmek istiyorsun, bu senin en doğal hakkın sevgili okur. Raflarda karşılaşıyorsun sürekli, sen merak etmesen çocuğun soruyor belki de.  “ Bu ne? “  diye.  İşte o anda çaresiz kalma,   “Bilmiyorum.” kelimesini kullanma diye bu sefer maltana içeceğinden bahsetmeye karar verdim.  Bu ürün alkol içermiyor. Ürün isminden de anlaşıldığı gibi malt diyoruz. Malt nedir ? Tesislerde veya fabrikalarda arpanın çimlendirilip kurutulması ile oluşuyor ve içerisinde  mineral ve karbonhidratlar bulunuyor. Piyasaya çok önceden çıktı fakat bu aralar baya adı duyulduğu için birçok kişiden bu ürün hakkında soru geldi. İçerik bahsettiğim gibi. Bunun yanında malt suyu hakkında diyetisyen arkadaşlarımın önerileri, ya da farklı düşünceleri mevcut. ( Her gıdada olduğu gibi. )  Çölyak hastalarının da dikkat etmesi gerektiği söyleniyor daha önceki yazılarımdan bilirsiniz.

Peki piyasada hangi çeşitleri var?  Ananaslı, armutlu, şeftalili ve sade.  Meyveli olanların ise  çok tüketildiğini görüyorum, tüketici tercihini araştırdığım zaman şeftalili olan maltana açık ara önde gözüküyor. Cam ambalaj olması da ayrı bir fark.

Bu ürünü sevenlere de sevmeyenlere de saygım sonsuz. Her gıda ürününde dediğim gibi, alırsın ya da almazsın, beğenirsin ya da eleştirirsin, seversin ya da sevmezsin…  Sen tüketicisin, yeter ki bilinçli ol.

Hepsi senin hakkın, senin tercihin sevgili okur. Sağlıkla kalın!

Not : “ Yeni ürün üretiminin sonu yok. “                                      

 Gıda Mühendisi- Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..