Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '08

 
Kategori
Mizah
 

Mantıklı bir köy sevdası

Mantıklı bir köy sevdası
 

Kız kaçırma hikayeleri, geçmişten günümüze gah acı, gah tatlı yanlarıyla hep gündemdeki yerini korumuştur güzel Ülkemizde. Memed'in öyküsü de bunlardan biri, ama gerçekleşmemiş bir acı aşk. Memed sevdiği kızı kaçırmayı çok düşünmüş, ama mantığı vazgeçirmiştir.Bununla ilgili bir şiir yazmıştır sevdiğine..

Mantıklı Bir Köy Sevdası

Sen;
Ellerinde kınalar
Örüklerinin arasında Ağustos Böcekleri
Tepedeki fidanlığın arkasında göründüğünde
Yüreğim üç buçuk atacak Fadime'm!
Yiğitliğe şey sürmemek için
Kaçırayım dedim amma,
Nereye giderik gülüm cepdeki üç-beş kuruşla?
Bubam anamı kaçırdığında,
Bir ceylanla bir yıldız
Yol göstermişler gece boyunca..
Lakin,
Devir artık bambaşka.
Işık geldi köyümüze yıldızlar hükümsüzdür
Bu şartlarda kız kaçırmak
Vallahi mümkünsüzdür!
Yani, demem o ki Fadime'm
Ben bu işten caydım!
Ayakkabımı ve pempe mintanımı
Aha burda bıraktım!
Ayakkabının sağ tekine bir de foturaf kattım..
Yıllar sonra,
Deyyus kocan ve sen
Arkanızda üç veya beş keleş beben,
Guşluk vakti tarlanıza giderken-
Çıkarıp gül sinenden foturafımı
Yad eyle beni..
Hey gidi çulsuz Memed deyip
Gözlerimin ta içine bak!
İçinden diyeceksin ki:
Çoktaan unuttum ben seni ah koca salak!
Ancaak;
Unutamayışının guvvatlı öfkesiyle
Birer dekme savurup bebelerin döşüne
Yürü topak Fadime'm!
İnan iyisi böyle..
Peki ya ben mi?
Yahu nideceen o saatten sonra sen beni?
Mecbur evermiş olacak anam da beni!
Hiç değilse deriz ki:
Bize de uğramıştı Sevda Treni!
Ne sen beni unutasın
Ne de ben seni..

Tertemiz aşklara, yaşanmış yaşanacak tüm sevdalara..
Gülpembe

Ne de ben seni...

 
Toplam blog
: 95
: 736
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Emekli öğretmenim, 52 yıllık hayatımdan amatör mizah, bağlama, sürrealist resimler, yitikler, sev..