Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '10

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Mardin

Mardin
 

Mardin


Mardin; hoş görüsüyle, uyumuyla, yaşam değerleriyle tezatların birlikteliği. Şu an içinde bulunduğumuz konjonktürde bütün dünyanın örnek alması gerektiğine inandığım bir kent. Nasıl mı? Şöyle bir bilgilerimizi yoklayalım, 21.yy'da dünya üzerinde kim bilir kaç tane ülkenin farklı din, mezhep ve felsefik inançtan dolayı birbiriyle ihtilaflı ve savaş halinde olduğunu bir düşünelim. İşte bu noktada Mardin gerçek anlamda incelenmesi gereken bir örnek. Farklı düşünce ve inançlara sahip halklar bir arada ve herkesi kıskandıracak ve imrendirecek saygı, sevgi ve hoş görü içerisine yaşamaktadırlar. Aynı mekân ve aynı zaman dilimi içerisinde çok farklı hayatla bir arada ve birbirlerini tamamlarcasına akıp gitmektedir.

İlkbaharın güzel hafta sonlarından birini Mardin’e giderek değerlendirdim. Birçok tarihi yapı, gezilip görülmeyi bekliyor. Şu an itibariyle bütün dünyayı sarsan bir ekonomik kriz yaşamaktadır. Bu ekonomik krizde turizmin bir kurtarıcı olduğunun farkına varmalıyız. Burayı gezip görünce daha önceden Mardin hakkında hiç bir bilgimin olmadığına hayıflandım. Bu kısmen benim kusurumdu ama Mardin’ in yeterince tanıtılmamış olması ve benim gibi sürekli internette sörf yapan, kitap okuyan ve araştıran birine ulaşmamış olması kabul edersiniz ki benim hatam değil. Ben bu ülkede yaşayan biri olarak Mardin hakkında yeterince bilgi sahibi değilsem bu ülkede yaşamayan insanlara ne derece bilginin ulaştığını düşünmek lazım.

Ben kendimce bu eksikliği görerek istedim ki bloğum aracılığıyla kişilere böyle bir değerin ve güzelliğin varlığını duyurmak. Gerisi size kalmış...

 
Toplam blog
: 5
: 1687
Kayıt tarihi
: 18.04.10
 
 

Lise öğrencisiyim, fanatik Galatasaraylıyım ve Doğuştan futbol meraklısıyım, yapılan maçlar hakkında..