Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '17

 
Kategori
TV Programları
 

Masum Dizisinin Değeri Anlaşılamadı

Masum Dizisinin Değeri Anlaşılamadı
 

Upuzun dizi saatleri; uzun bakışmalar, boş enstantaneler, zorlama sahneler, sakız olmuş dialoglar, tekrara düşen konular…. İşte alıştık gitti! O kadar alıştık ki kültürel yozluktan artık ne izlememiz gerektiğini bile unuttuk. Meraklarımız; o ne dedi, bu ne yaptı, kim kiminle, kim ne giydi tarzına dönüşünce diziler  ve tv programları bizim için bunları ifade eder oldu.

Değişik, düşünceyi teşvik eden, kaliteyi dekorla değil görüntüyle veren dizileri izlemekte zorlanır olduk. “Aman kim düşünecek, benim derdim başımdan aşkın!” demek bizi hiçbir şekilde kurtaramaz. Okumaktan imtina eden, sözlerinin içine argo söylemleri yerleştiren, ağırlıklı küfürlü konuşan bıçkınlara döndük. Öyle okuma aciziyiz ki dizileri bile hazır lop olarak izleyesimiz var.  Tahammül kalmadı!

Tamam hayat zor, anlıyorum. Azıcık hayatın içinde nefes almak için izlediğimiz dizilerimizin de hep aynı hikayeyi taşıması biraz sıkıcı değil mi? Nerede kaldı meraklı, sorun çözen Türk izleyici? İşte tüm bu söylediklerim aslında söyleyeceklerimin ana fikridir.

Masum dizisi ne yazık ki Total reytingde 55.sırada 0,95 reytig almış 100 kişiden 6,99 u seyretmiş. Ya AB gurubuna ne oldu? Onlarda maç naraları arasından kendinden geçti! AB gurubunda 20.sırayı alabildi Masum dizisi reytingi 1.74 100 kişiden 12,27 si seyredebilmiş. Tabi sonuç böyle çıkacak çünkü benim evimde reyting ölçer yok, ya sizin evde bu cihazdan var mı? Yani hiç de Masum değiliz!

Oysa bu dizi hakkında bir yazı yazdım, detaylarını da verdim, meraklısı buyursun okusun, şuraya bırakıyorum:

http://blog.milliyet.com.tr/masum-dizisi-eylul-de-kanal-d-de-yayinda/Blog/?BlogNo=567880

Şimdi gelelim geçtiğimiz pazara; Tiyatro oyununun sinema ile buluşmasının nefis lezzeti dizinin her karesine yayılmış. Jenerik bile alışıla gelmişin dışında ve insanın gerçekten başını döndürüp, girdabına alıyor. Oyuncu kadromuz hakkında kötü eleştiri yapacak kaç kişi var? Tabi ki hiç! Hepsi en natürel halleri ile ekranda salınmak için değil oynadıkları rolün hakkını vermek için kamera karşısındalar. Karelerin natürelliğine diyecek tek bir söz bulamıyorum. Her şey o kadar sahici ki evimizden, çevremizden birileri geziniyor ekranda. Kadınlar oldukları gibi görünmekten rahatsız değil, erkekler kas şişirmiyor. Güzel ve çekici olmaya değil güzel oynamaya, oynatılmaya  çalışılmış.Yavaş ve derinden akışı ilgiyi bir saniye bile ekrandan kaçırtmayan dialoglarla bezenmiş. Bu öykü asıl ölümlerin bazılarına ölümden daha karanlık yüzüne ışık tutan biçimde tokat etkili. Müziklerin yangısı insanın içini dağlıyor. Gerçeğin içine hayal karıştırıp bize gerçek kadar yakın sunulmuş bir dizi. İzlemeye değer!

Ben de aslında izlediğinizi ve beğendiğinizi düşünüyorum. Reytinglerin bir yanılsama olduğunu biliyorum. Eğer izlemediyseniz, bir an önce seyretmek için koltuğunuza oturun ve kemerlerinizi bağlayın. Çünkü bu öykü hiç de bildiğiniz gibi gelişmeyecek! Sakın kaçırmayın, biraz sansürlü ama boş verin böyle de güzel, kaliteyi fark edin istiyorum bu çok kaliteli bir çalışma.

Hayatta  kalitenizin fark edilmesi dileği ile…

http://blog.milliyet.com.tr/eceer

eceer6@gmail.com

https://twitter.com/eceer6

https://www.facebook.com/eceeryazilari

 https://www.facebook.com/dizisin

 https://www.facebook.com/EceERFanClub

 

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..