Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '08

 
Kategori
Şiir
 

Mavi kelebeğin izinde

Mavi kelebeğin izinde
 

Anne
Mavi bisikletim nerde?
kırmışlar yine oyuncaklarımı
ve
gömmüşler oyun arkadaşlarımı..
Anne
söylesene
yok mu o amcaların çocukları?..

Bir daha ne zaman okula gideceğim?
Mavi önlüğümü
bir daha ne zaman giyeceğim?
melek öğretmenimi
bir daha görebilecek miyim?..

Muhtar amca söyledi
zorla anne yapmışlar öğretmenimi.
Melekleri zorla anne
yapamazlar di mi anne?

Bir de
benim mavibisikletim nerde?
Yaramazlık yaptım diye mi aldılar?
Mavi bisikletimi
ama kolumu kestiklerinde
çıkarmamıştım sesimi.

Belki başka çocuğun
iki kolu yoktu
ona verdiler
benim kolumu...

Anne
karnım acıktı
mavi şekerlerden
hiç kalmadı mı?..
Hem niye açmıyorsun gözlerini?
Hala
yaran iyileşmedi mi?
yoksa
uykunu alamadın mı?
ama kalmalısın
bu gün
aramayacak mıyız ablalarımı?..

Anne
bana kızmadın di mi?
hadi uyan
istemiyorum artık
mavi bisikletimi

Anne..
Anne..
ANNE..!!

'BM tecavüzü savaş suçundan saymıyor.Strateji diye açıklıyor'
Barış gücü
ve
tecavüzün parmak izleri..
Kabul beklediğin yer
bu görüntüleri izledi.
Savaşın
onursuz askerleri
meleklerin
ruhlarını kirletti.
'Toplu katliamlarda bir kadın cesediyle karşılaştığımızda savaşın vahşetine birkez daha tanık olduk. Hamile bir kadın önce tecavüze sonra işkenceye uğramış sonra karnı kesilerek bebeği çıkartılmıştı'BM gözlemcisi.
Sadece 25 bin kadın itiraf edebildi. Binlerce müslüman kadın utandığı için sessiz. Kadınlar gibi utanan çocuk yaştaki genç kızlar ve konuşamayan çocuklar.

'Birkaç müslüman için askerimi feda edemem'
On dört askerin hayatı
sekiz bin müslüman kanı
şeytana verilen
onur madalyası
Söylesene!
kaç senelik hayatın vardı?
Her gece
her şeyi unutup seviş..
Aldığın alkol eşliğinde
ama sakın
çocuk dünyaya getirme.
kaç sene daha hayatın vardı
on üç senede
sekiz bin adım attın mı ?.

'14 Hollanda'lı asker için 8000 bosnalı teslim edildi.Dönem komutanı bu açıklamayı yapmıştı. 14 askerden çoğu intihar etti. Hatta kalan ve müslüman asıllı olan bir askerin itirafi... 13 senedir her gece kabuslar görüyorum'

KELİMELERİN TÜKENDİĞİ AN

16 yaşındaydı
İsmi
Azmi...
Korkuyordu!
yalnızdı
hiç çocuk olmamıştı.

'Çok zordu. Haberleri seyrediyordum. Bir kız çocuğu kardeşini bir anne evladını tanıyabilir demişlerdi. Elleri bağlı kurşuna dizilenler arasında oğlum vardı. Titriyordu, korkuyordu. Günler sonra rüyamda gördüm oğlumu. Neden geldin diye sordum. Seni son kez öpememiştim anne.' dedi.

KARANLIĞA LANET OKUMAKTANSA BİR MUM YAKMALI VE MAVİKELEBEKLERİN YOLUNU AYDINLATMALI.
mavikelebeğinizinde.trt.net.tr
Mavi Kelebeğin İzinde TRT2 Pazar 23:00.

Bosna'da binlerce annenin istediği intikam almak değil. Kayıplarının isminin olduğu başlarında dua edicekleri mezarlar...

 
Toplam blog
: 151
: 911
Kayıt tarihi
: 16.02.08
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk öğretim, üniversite, askerlik ve evlilik hazırlıkları sıralamasında stan..