Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '07

 
Kategori
Haber
 

Medya hesap yapmayı bilmiyor

Medya hesap yapmayı bilmiyor
 

Bu akşam saat 19 sıralarından itibaren televizyonlar halkı kandırdı çünkü hesap yapmayı bilmiyorlar.

Referandum sonuçlarını açıklarlarken “Seçime katılma Oranı” hesabını yanlış yaptılar. Her sandıkta gelmeyen seçmene göre hesaplamaları yapmaları gerekirken onlar kullanılan oy sayısını seçmen sayısına bölerek “Seçime Katılım” oranını hesapladılar. Önce yüzde 20’lerde çıkan sonuç, yüzde kırklara geldi. Sonuçlar kesinleşince bu sayı yüzde 60’larda olacak.

Milliyet’in Referandum sonuç sayfasında kullanılan oy sayısını görmesem ben de televizyonlarda verilen katılım yüzdesine inanıp sevinecektim (1).

Katılımı yüzde 20’lerde 30’larda görüp az katılım yorumu yapanlar sonuçta yüzde 60’ı görünce ne diyecekler.

Medya bu akşam aritmetikten sınıfta kalmıştır, hiç kusura bakmasınlar ve bunun için özür dilesinler.

(1) Referandumda .ilk sonuçlar: http://www.milliyet.com.tr/2007/10/21/son/sontur38.asp


 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..