Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Mehmet Gücümen

BAKİ EVKARALI Kalemiyle sizinle paylaşmak mutluluğunu yaşıyorum şu an bu röportajı. Buyurun şiir yürekli bir adamın, Son Sahne Ayrılık kitabının yazarı MEHMET GÜCÜMEN üstadın şiirsel sohbetinde hep birlikte yol alalım. Başarıların devamını diliyorum.

BAKİ EVKARALI: MEHMET GÜCÜMEN kimdir desem?

MEHMET GÜCÜMEN: Tamamen kendi halinde yaşayan sıradan biri derim. Bir tarafı üniversite eğitimi, ileri zamanlardaki iş telaşı içindeyken diğer tarafı edebiyata, kitaplara bağlı, yazmayı seven ve manevi dünyasında yaşamaya düşkün bir kişi. Asıl amacı bir inanç doğrultusunda çabalayıp faydalı davranışlar ortaya koymak.


BAKİ EVKARALI: Bizlere hayata bakış açınızı anlatır mısınız?

MEHMET GÜCÜMEN: Hayatta bazen ayrıntılara çok takılan bazen de yüzeysel bakan biriyim. Aslında bu durum konudan konuya değişiklik gösteriyor. Bende sebep olduğu bu durum önemlilik derecesinden kaynaklanıyor. Her anın değerini bilme taraftarıyım. Bu hayata gelme sebebimi, görev ve sorumluluklarımı kendime sürekli hatırlatır; güzel dinimiz İslam’a uygun yaşama doğrultusunda gayret gösteririm. Çünkü bana göre asıl mutluluk önce Allah’ı anmakla başlıyor. Bu güzelliklerin bilincinde kalmaya çalışarak hayatımı sürekli daha iyi olma yolunda yaşamaya çalışan bir yapıya sahibim. Uzun lafın kısası, benim hayata bakış açım direk inancıma bağlı. Dinim bana neyi gösteriyorsa hayata öyle bakıyorum. Daima şefkatle, merhametle, sevgiyle. Ben inancımı kuvvetlendirmek için bilgiler edindikçe her şey bana daha güzel ve daha anlamlı gelmeye başladı. Beni doğru yolda tutan tam olarak bu.

BAKİ EVKARALI: Hayatınızda geriye gitmek gibi bir şansınız olsa kaç yaşına geriye dönmek isterdiniz.

MEHMET GÜCÜMEN: Bu isteğim, yaşadığım durumlara göre sürekli farklılık gösterdi, bu yüzden net bir yaş veremiyorum ama dönmek istesem oyunlar oynadığım yıllara dönmek isterim. Fakat şu anda olduğum yaştan memnunum, çünkü çocukken içinde bulunduğum acizlik ve zayıflık beni pek çok şeyi yapmaktan alıkoydu veya gücüm yetmedi ama şu anda irade sahibiyim ve kararlarımı kendim verip uygulayacak yaştayım. Bu, tam olarak istediğim şey.

BAKİ EVKARALI: Neden dönmek isterdiniz?

MEHMET GÜCÜMEN: O zamanlara, çocukluğumun sebep olduğu saflığım ve dünyadan bihaber oluşum için geri dönmek isterdim. Gerçek dünyada zulmeden insanların, savaşların ve terörün edepsizliğinden uzak olmak, bunların varlığından bile haberimin olmaması için. Tek derdim, oynarken düştüğümde kanayan yaralarım olsun. İnsanların sebep olduğu keder ve gözyaşını yaşamadan, bayram sevinci ve heyecanıyla gece gözüme uyku girmeyen zamanları yaşayayım. Kalbimde saf duygularla, saf sevinçlerle yaşadığım çocukluğuma bu nedenle dönmek isterdim.

BAKİ EVKARALI: Hayatta yapmak isteyip yapamadığınız şey nedir?

MEHMET GÜCÜMEN: Dünya turu yapmayı çok isterdim mesela. En ince ayrıntısına kadar gezip görmeyi, yüce Rabbimin bizlere bahşettiği her şeyden istifade edebilmeyi isterdim. Fakat şu anda sahip olduğum sorumluluk ve yaşadığım öğrenci hayatım buna engel oluyor. Nasip kısmet diyorum, ilerleyen zamanlarda Allah bilir, belki olur.

BAKİ EVKARALI: Hayatta en çok sahip olmak istediğiniz şey nedir?

MEHMET GÜCÜMEN: İyi bir ihlas sahibi olmak isterim. Dünyalık pek bir beklentim ve içindekilerden de istediğim pek bir şey yok benim için. Ben ne istiyorsam ahiretim için istiyorum. Tabii iyi bir aile sahibi olmak ve hayırlı bir nesil yetiştirmek, em önemli isteklerim arasındadır.

BAKİ EVKARALI: Sanal âlem sanal dostluk sizin için ne ifade ediyor?

MEHMET GÜCÜMEN: Sanal alem sayesinde pek çok insanla irtibata geçebiliyoruz, günlük hayatımızı çok kolaylaştıran bir şey ama bazı insanlar iyi niyeti suiistimal edip dolandırıcılık peşine düştüğünden beridir sanal alem ve sanal dostluklar benim için pek iyi şeyler ifade etmiyor. Sonuçta biz ne kadar iyi bir şeyler yapmaya çalışsak da dost görünüp emeklerimizi yerle bir etmek isteyen çok insan var.

BAKİ EVKARALI: Edebiyat siteleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

MEHMET GÜCÜMEN: Edebiyat sitelerinin olması benim açımdan güzel bir şey. Edebiyatın içinde yaşayanlar ve bu dünyaya adım atma gayretinde olan insanlar için hem ilham kaynağı hem de birer rehber. İnsanlar bundan faydalanır ve bir çiçeği bilmek yerine kocaman bir ormanın varlığına şahit olup ufuklarını genişletirler.

BAKİ EVKARALI: Edebiyat sitelerinde paylaşılan şiirler sizce hak ettiği değeri görüyor mu?

MEHMET GÜCÜMEN: Kimi zaman evet, kimi zaman ise hayır. Pek çok popüler yazılar, şiirler el üstünde tutulurken pek çok kıymetli çalışmalar hak ettiği değeri görmüyor ve bu durum beni çok üzüyor. Halbuki insanlar baksalar, o değer vermedikleri edebi eserler kendi hayatlarına çok fazla katkıda bulunacak.

BAKİ EVKARALI: Şiir sizin için ne ifade ediyor?

MEHMET GÜCÜMEN: Şiir, duyguların dizelere aktarılmış halidir. Kişinin asıl duygu ve düşünceleri, iç dünyalarında yaşadıkları coşku, sevinç, acı, keder gibi duyguları içinde barındıran bir sanattır. Herkesin kalemi yatkın olmaz, herkes duygularını dışa vurmada başarılı olamaz ama bunu başaranlar çok da güzel bir şiir ortaya koymuş olurlar. Eğer okuyup geçmek yerine her bir dizesini daha dikkatli okursanız içinden her seferinde farklı anlamlar çıkarabilirsiniz. Bu yüzden şiirler benim için çok derin ve anlamlı bir yazım sanatıdır.
BAKİ EVKARALI: Örnek aldığınız şairler ve yazarlar kimlerdir?

MEHMET GÜCÜMEN: Herkesi okurum bir ön yargım yok. Fakat Necip Fazıl benim için çok özel bir yazar. Kendisi gerçek bir üstattır. Yazar olarak da çok beğendiklerim var saymakla bitmez. Kıyaslamaya kalksam hepsine saygısızlık etmiş olurum.

BAKİ EVKARALI: Kitabınızın size kazandırdıkları nelerdir?

MEHMET GÜCÜMEN: Aslında her zaman öğrenme sürecinde olan bir insan olduğumu bana öğretti. Her zaman edebiyat konusunda yeterince bilgili olmadığımı ve daha öğreneceğim ve bunu sayfalara yansıtacağım çok şey olduğunu gördüm. Bu, beni her seferinde biraz daha fazla çabalama içerisine götürdü. Çevremdeki insanlar kitabımın olduğunu duyduklarında heyecanlanabilir fakat kibir denen o duygunun beni yenmesine izin vermedim, çok şükür. Yazdıklarım iç dünyama çok şey kazandırdı ve hem yazıp hem daha çok kitap okumak ufkumu genişletti. Daha iyiye gitmek için bu çabalarımdan vazgeçmek gibi bir niyetim de yok.

BAKİ EVKARALI: Yayınevinizin reklam faaliyetlerinden memnun musunuz?

MEHMET GÜCÜMEN: Kesinlikle memnunum. Yayınevi sahibimiz her yazarla tek tek ilgileniyor ve gecesini gündüzüne katarak çalışıyor. Uykusuz kaldığı zamanlar da oldu ama çabalamaktan vazgeçmedi. Reklam konusunda da hedeflediği proje ve çalışmalarla daha kaliteli bir tanıtıma gitme yolunda ilerliyor. Hepimiz, yazarlar olarak ona bununla beraber diğer çalışmalarda da destek olup bir aile çerçevesi içinde yardım etmekteyiz. Çünkü biz birlik içindeyken daha değerli ve güzeliz.

BAKİ EVKARALI: Şiir yolunda ki amacınız nedir?

MEHMET GÜCÜMEN: Amacım, insanlara faydalı eserler ortaya koyabilmektir. Herkesin kendinden bir pay bulabilmesi için çalışırım. Benim için önemli olan, insanların duygularına tercüman olmak ve ortaya koyduğum eserlerle onların dertlerine, acılarına, sevinçlerine ortak olabilmektir.

BAKİ EVKARALI: Şiir seven ve şiir yazma gayretinde olanlara ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?

MEHMET GÜCÜMEN: Asla pes etmemeleri gerektiğini söylemek isterim. Hayat hepimizin karşısına bir zorluk koyar mutlaka. Sonuçta imtihan dünyasındayız ve mutlaka sıkıntılarla karşılaşacağız. Şiir, roman seven ve bir eser ortaya koyma gayretinde olanlar bu yoldan vazgeçmesinler. Bunların hepsi güzel şeylerdir. İnsanı bambaşka dünyalara götürür ve değerli birikimler sağlar. An gelecek, zorlanacaklar ama bu onları umutsuzluğa düşürmesin. Eğer inanıyorsak umut etmemiz için de çok sebep var demektir. Yazılan şiir, roman vb. çalışmaların insanlara faydalı eserler olmasına da dikkat etmeleri gerekir. Söz konusu yazarlık ise bunun hakkını vermeleri gerekir.

BAKİ EVKARALI: Şiirden karın doymaz diye bir söz vardır siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

MEHMET GÜCÜMEN: Zaten ben de karın doyurmak için şiir yazmıyorum, derim. Bu düşüncem bana yeter. Bu tür görüşler hoş olmayan şeyler. Bu dünyada her şey para kazanmak mı? Karın doyurma derdine düşen insan hiç ruhunu doyurma telaşına girmez mi? Ben, bu dünyada maddiyat yerine maneviyata değer verenlerdenim. Benim huzurum bundan kaynaklanıyor. Her insanın göremeyeceği şeydir bu.

BAKİ EVKARALI: Diğer kitaplarınızla ilgili biraz bilgi verir misiniz?

MEHMET GÜCÜMEN: Şu anda bir roman ve antoloji çalışması içindeyim. Kıymetli yazarlarla beraber çalıştığımız antoloji kitabı çıkmak üzere, romanın ise biraz vakti var. Konusu ağır olduğu için yazması da ağır oluyor. Romanımdan kısaca bahsetmek gerekirse, konusu Ortadoğu üzerinedir. Orada yaşanan acıları, insanlık kaybını ve zulmün sebep olduğu yıkımı anlatan bir roman. Allah nasip ederse fazla vakit kaybetmeden tamamlayıp okuyucularımızla buluşturacağım inşallah.
BAKİ EVKARALI: Bu kitapları çıkartmakta ki amacınız nedir?

MEHMET GÜCÜMEN: Romanı çıkartmamda tek amacım var; Ortadoğu’daki Müslüman kardeşlerimizin çektikleri acıları kendimce yazarak insanlara duyurmak, kardeşlerimizin acılarına bir nebze de olsa ortak olabilmek.

BAKİ EVKARALI: Sizden sonra gelecek olan yazma meraklısı genç kardeşlerimize neler tavsiye edersiniz?

MEHMET GÜCÜMEN: Bol bol kitap okusunlar, çünkü kitap okumak ufku genişletir; düşünce yapılarını geliştirir. Günümüzde faydası dokunmayan çok fazla kitap yazılıyor, imkanları varsa faydası olacak eserler yazsınlar. Artık edebiyat dünyasında buna çok ihtiyaç var. Asıl olan kalpten kalbe köprü inşa edebilmektir. Kalplerinde muhabbeti eksik etmesinler. Hayat zorluklarıyla karşılaşacaklardır; pes etmeden, azimle yazmaya devam etsinler. Eğer niyetleri doğruysa Allah onları sonuca ulaştırır.

BAKİ EVKARALI: Son olarak bizlere neler söylemek istersiniz.

MEHMET GÜCÜMEN: Öncelikle sohbetiniz için yürekten teşekkür ederim. Kitap okumaktan, öğrenmekten asla vazgeçmeyelim. İçinde bulunduğumuz bu toplumda sağlam durmak gerekir. Duamız, inancımız Allah’a daima olduğu sürece kurtuluş bizimdir. Hayatta tüm zorlukların üstünden ancak birlik ve beraberliğimizle gelebiliriz. Kardeşliğimizi unutmayalım. Kalpten kalbe sevgi ve muhabbetlerimiz eksik olmasın. Şiir yürekli insanlara hasret kalmayalım. Okumak, yürekten bir şeyler karalamak; hepsi başka başka güzelliklerdir. Kitaplar yazabiliriz, ortaya eserler koyabiliriz ama önemli olan şudur ki; insanlığımızı unutmayalım. Aramıza kibir girmesine izin vermeyelim, bizler birlikte güzeliz.

 

 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..