Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Memur olarak kariyer şansınız var mı?

Benim düşüncem memur olarak kariyer şansınımız yok. Ne kadar çalışırsanız çalışın yükselme şansınız yok.

Türkiye şartlarında memur olmak daha mı iyi yoksa özel sektörde çalışmak mı? İnanın karar vermek çok zor. Özel sektörde olsanız işten çıkarılma korkunuz var. Memurlukta ise yükselme şansınız yok. İsterseniz yirmi dört saat çalışın hiçbir şey değişmez. Siz memursunuz ve amirlerinizin istediklerini yapmak zorundasınız. Maaşınız çalışma şartlarınız ile çok ama çok orantısızdır. Geçinirsiniz ama nasıl? Memur olarak istediğiniz bir evi, arabayı alabilir misiniz? Yada istediğiniz gibi bir tatile ve zaman kavramı olmadan çıkabilir misiniz? Hayır.

Her insan kariyer yapmak, işinde iyi bir yerlere gelmek ister. Memursanız bunun ihtimali bile olmaz. Özel sektörde çalışıyorsanız bir derece buna şansınız var. Eğer severek yaptığınız bir iş varsa ilerlemeniz daha kolay olur. İşinizi sevmeniz ve kendinizi geliştirmeniz yeterli olur.

Memurluğu bırakıp özel sektöre geçmeye kalksanız içinizi işsiz kalmak korkusu sarar. Mecburen memuriyete devam edersiniz. Aklınızın bir köşesinde sürekli sevdiğiniz ve size kariyer sağlayacak bir iş yatar. Geçim derdi ve istekleriniz arasında gidip gelirsiniz. Çözümü kendiniz de bulamazsınız. Peki ne yapmalı? Nerelerden başlamalı?

Mutluluğumuz için severek yaptığımız bir işte çalışmamız gerekmez mi? Kaç kişi severek yapıyor işini? Kaç kişi memnun çalışma hayatından? Memuriyette çalışmakta mutlu eder. Tabi ki şartlar değişirse... Yükselme imkanı verilirse, yaptığınız işe saygı duyulur ayrımcılık yapılmasza, amirleriniz sizi anlar ve değer verirse.....

Memuriyetin bu anlamda değişmesi oldukça zor görünüyor ama inşallah bir gün değişir. Keşke insanlar istedikleri işleri yapsalar... O zaman çalışma hayatında ki zorluklar yok olur. İşe göre insan yada insana göre iş .... Ne farkeder önemli olan istediğiniz işi yapmak.

Ben mesela yazmayı çok seviyorum. Düşüncelerimi duygularımı yazarak daha iyi anlatıyorum. Keşke bir yazar olabilsem. Yada bir gazete yazarak insanlarla buluşsam. En büyük hayalim buydu. Gazetecilik tam bana göre ama sanırım biraz geç kaldım. Bazı kurumların okulunu okumak şart mı diye düşünüyorum. Gazetecilik eğitimi almadan yapılmaz mı? Ya da daha başka işler... İnsanlar bazen seçimlerinin yanlış olduğunu yaşadıkça anlıyor. Zamanı geri çevirmekte imkansız olduğuna göre... Memuriyet bana göre değil. Kazandığım parayı hakettiğimi biliyorum. Bir iş kolik olduğum için çalışıyorum. İşimi en iyi şekilde yapmayı sevdiğim için hala mücadele ediyorum. Memuriyette bir yerlere gelemiyeceğimi bildiğim halde şansımı zorluyorum.

Belki bir gün gerçekten istediğim işi yaparım. İşin başında olanlar bence çok iyi düşünerek mesleklerini seçsinler ki sonradan pişman olmasınlar.

 
Toplam blog
: 60
: 2933
Kayıt tarihi
: 30.06.06
 
 

Memur olduğum için Türkiyenin çeşitli illerini gezmekteyim. Yaşamı seven, hayatını daima daha iyi ya..