Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '13

 
Kategori
Siyaset
 

Merdivenler rengarenk de, Vatandaş ile inat, yönetime yakışır mı?

Merdivenler rengarenk de, Vatandaş ile inat, yönetime yakışır mı?
 

Uzunca bir düşünceye daldım...
 
Kayseri'de boyanacak merdiven nerede var diye...
 
Merdimanlı (Merdivenli) diye bir semt var, bağların bulunduğu mevkilerden birinin adı. Neresi olduğunu tam bilemiyorum, bir Kayseri'li olarak çok ayıp ama, sanırım Hisarcık'a çıkarken...
 
Peki "Merdiven" var mı?...
 
Açtım telefonu, sordum...
 
- Canan... Merdimanlı neresi?...
- Polis Evi'nin oralar abi...
- Peki, orada merdiven var mı?
- Sakaltutan'da sakal var mı abi?...
 
Ne demek istediğini anladım tabi, o kadar da salak değiliz... Sakaltutan'da da sakal yok elbette...
 
Hayır, merdimanlı'da merdiven var ise, Kayseri'de de orayı boyayalım diyecektim, hepsi bu... Ayrıca sakalı boyayacak değiliz Canan Bey!...
 
Adamın biri çıkmış, İstanbul'un Cihangir semtinde galiba, sokak merdivenlerini gökkuşağı renginde boyamış. Sonra Beyoğlu Belediye Başkanı, merdivenleri griye boyatmış, arkasından gelmiş tekrar gökkuşağı rengine çevirmiş.
 
İşte tam da bu noktada, ülkenin çeşitli yerlerinde merdivenlerin gökkuşağı renklerine boyanması çığ gibi büyümeye başladı...
 
İzmit'de de boyanan merdiven, belediye tarafından tekrar gri renge döndürüldü. Tekrar gökkuşağı olacak mı bilinmiyor.
 
Önüne gelen, nerede merdiven boyuyor...
 
Ben de düşündüm ki Kayseri'de bir merdiven bulsak da boyasak... Bizde bildiğim kadarıyla bir Merdimanlı (Merdivenli) var, sanırım orada da merdiven yok boyanacak...
 
Kayseri'de merdiven olmadığına göre, inatlaşacak belediye de yok, biz rengarenk boyayalım, gelsin onlar da gri boyasınlar...
 
Aslında belediyeler, kendi sorumluluk alaında boyanacak yer bulup da gökkuşağı rengine boyasalar ne iyi olur!...
 
Hem "Öncü" belediye olurlar, hem de millet ile inatlaşmak yerine, milletin isteği doğrultusunda iş yapmış olmanın keyfini çıkartırlar...
 
Ha... Kayseri'de boyamak isteyen kişi var mı, varsa ne kadar orasını bilemiyorum. İstenirse halka danışılabilir, malum AKP'nin en büyük kozlarından biridir halka danışmak(!) durumu...
 
Sokağın merdiven rengi sorulabilir, ama "Savaşa gidelim mi" diye sormak AKP Genel Başkanının aklına gelmez.
 
Gerçi O'nun aklına bir şey hiç gelmiyor. Sadece danışmanları aklına yazıyorlar, o da söylüyor.
 
Şimdilerde Prof. Dr. Metin Feyzioğlu'nun Adli Yıl açılışında yaptığı konuşmayı nasıl ters yüz edebileceklerini düşünüyor danışmanları. Ufaktan başladılar.
 
Hatta Adalet Bakanı, konuşma karşısında elmalarla armutları "Savunuyorum" diye birbirine karıştırdı.
 
Daha durun bakalım,neyi nerelere karıştıracaklar...
 
Biz merdiven boyarken...
 
05 EYLÜL 2013
İBRAHİM PEKBAY
 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..