Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '16

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Merhaba!

Milliyet Gazetesin'deki ilk yazım bu. Önceden söyleyeyim, yazılım hatası "var"...olabilir bile değil yani, kesinlikle var yalnız afınıza sığınarak kasten değil de dil bilgisi yetersizliğimden kaynaklandığını anlayışla karşılamanızı bekliyorum.

9 veya 10 yaşımdayken, her mahalle çocuğu gibi ben de cami hocasında Kur'an ve İslami ders almaya gidiyordum. O arada nasıl olmuşsa artık, kafama koydum ve Microsoft Word'ta hocanın öğretiği duaları yazmaya başladım. Başka bir yerde yokmuş gibi üstüne bi de ben aynı şeyleri yazıyordum, cahil işte!...Neyse.Sonra o duaları beyaz kağıda işte çıktı olarak aldım, ön kapak olarak beyaz A4 kağıdına renksiz Ayasofya'nın resmini attım ve bu küçük dua kitapçığın adını "Kur'an'dan alınmış birkaç kısa Sure ve Ayet".

4 yıl sonra 8 sınıf öğrencisi iken I ve II Dünya Savaşı hakkında Tarih dersi almaya başladık. Emeğinin hakkını tam veren bir hocanın öğrencisiydim. 5'nci sınıftan 8 sınıfa kadar en fazla 3 alabildiğim Tarih dersinde artık soru soruyor, hocayla bazı konuları derinden tartışıyorduk. Yok aklıma yatmadığı bazı şeyleri de gelip evde araştırıyordum. Yeni şeyler öğrenmeye başladım ve zamanlar topladığım bilgiler çok fazla dağılmıştı. Toparlamam lazımdı ve toparlayıp kategorize ettiğimde yaklaşık olarak 40 sayfalık İngilizçe, İbranice, Rusça ve Türkçe'den Arnavutça'ya çevirdiğim yeni bilgilerle doluydu. Çok sevinmiştim ve daha da bu yolda devam etmeye karar verdim. Fazla uzatmadan, 2014 yılın Temmuz ayında tercüme ettiğim bilgiler yaklaşık olarak 500 sayfaya denk geliyordu. 2015 yılın Nisan ayına kadar kendi imkanlarım ile tasarımını, grafiğini ve genel olarak bu yazıları kitaplaştırmak için gereken herşeyi yeniden yaptım. Kitabın adı "Lufte, tani!" ve 520 sayfalık. 1873-2013 yılları arasında yaklaşık olarak 50 savaşı kapsıyor. Ve 2015 yılın Haziran ayında ilk kitabı illegal olarak bastım. Barkodsuz, ama diğer kitaplardan eksiği yoktu.

Bu yıllar içerisinde eski Facebook adresimde 70'den fazla kısa yazı yazıp paylaştım ve sağolsun kardeşimin girişimiyle kitaplaştırmaya başladım bile.

2014 yıllında Dünya'daki ülkelerin askeri donanmalarıyla alakalı bilgi edinmeye çalıştım ve yine Arnavutça'da olmayan bu bilgileri bu ana dilime kazandırmak için tercümeye başladım. 80-90 sayfa kadar bir birikim olmuştu ki Trakya Üniversitesi İktisatı kazandığımı öğrendim.

Geldikten sonra bi panik yaşamadım değil yani, acaba yazacak vaktim olmayacak mı artık falan derken, Milliyet Blog'u buldum ve kesinlikle burada (bazen Türkçe bazen Arnavutça ve bazen İngilizçe) yazmalıydım dedim.

Bu ilk yazım. Küçük bir deneyim ve yeni bir adım. Okudukça keyif almanız dileğiyle, başlangıçta haftada bir yazı yazmakla başlayacağım, vakit buldukça da artırmaya çalışacağım. Sağlıcakla kalın!

 
Toplam blog
: 6
: 182
Kayıt tarihi
: 06.02.16
 
 

Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümü 1'nci sınıf öğrencisi. ..