Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '21

 
Kategori
Blog
 

Merhaba

Merhaba,

Milliyet Blog okurları ve yazarları merhaba. Ben Züleyha Gülveren. Blog profilimde uzun uzun paylaştım aslında kim olduğumu ancak ben daha açıklayıcı bir yolla paylaşmak adına karşınızdayım. Ne kadar gerçekçi olur tartışmalı elbette. Denemekten zarar gelmez, değil mi?

Sosyolog, Bağımlılık Danışmanı, Yazar, Profesyonel Koç ve Kişisel Gelişim Uzmanıyım. Tükenmeyen bir merakım olduğu için, daimi öğrenciyim. Acemi ya da gelişim düzeyinde sayılabilecek kadar fotoğraflara ilgim var. Ve obur bir okurum. Popüler tabirle Kitap Kurdu evet. Kitaplar hayatımın büyük bir kısmını kaplıyor diyebilirim hatta. Bunun eseri olarak güçlü bir kütüphaneye sahip olduğumu gururla söyleyebilirim.

İnsani açıdan bakılınca, duygusal zekası yüksek, diğerkam olmaktan herkes gibi yorulmuş, kendini geliştirmekten asla vazgeçmeyecek kadar kararlı, değişime açık ve hatta aç, sevecen, hoşgörülü, yeri geldiğinde mesafeli olmayı yeni öğrenen, ruhu asla büyümeyen ama yetişkin olmak zorunda hisseden bir bireyim.

Yıllarca çok küçük şeylerin imkansız olduğunu bilip bir erteleme ya da vazgeçme hastalığına tutuldum. Zamanında yapmam gereken birçok şeyi yeni yapıyorum. Ondandır enerjim tükendi sandığım zamanlarda bile kolaylıkla dönüyor, ayağa kalkıyor ve devam ediyorum. Korona ile uğraştığımız şu günlerde daha çok hatta.

Ne tuhaf bir yıl geçirdik 2020 de değil mi aslında? Bu tuhaflığa rağmen kendi deneyimlerimdendir olacak, insanlara "imkansız" sandıkları şeylerde bir "imkan" olduğunu göstermek için önce bağımlılık danışmanı oldum, sonra bunu yapmak için "koçluk" eğitimi aldım, daha geniş bir çerçeveden onlara değişimi anlatmaya yola çıktım. Yakın çevremden başladım tabi ki bunu yapmak için de.

Yazmayı da tutku derecesinde sevsem de, alaylı olduğumu söyleyebilirim. Sıfırdan okuma yazma öğrenen bir çocuk misali bitmeyen bir heyecan taşıyorum burada olduğum için de.

Bir kitap vardır bilirsiniz. Ahmet Şerif İzgören'in kaleme aldığı. "Masallarda Bir Peri Çıkar Karşınıza, Gerçek Hayatta Öğretmen" isminde. Kitabı okumadım. Hala okuma listemde ama ismini çok sevdiğim için aldım buraya. Çünkü ben de gerçek hayatta karşıma çıkan bir öğretmenle hayatımı değiştirdim.

Herkes kadar inişlerim de oldu çıkışlarım da. Benim en sert inişlerimin olduğu bir dönemde, karşıma, bir radyo kanalında, bir ses çıktı. Önce en sevdiğim radyo spikeri oldu, ilk günüme öyle dokundu hatta. Sonra da öğretmenim. 7 yıldan fazladır tanıyorum kendisini, bir çok sefer eğitim de aldım akademisinden ama son bir senedir, öyle anlatırlar bilirsiniz; bana balık vermeyip, balık tutmayı öğrettiği için büyük bir değişim yaşadığımı ve hatta değişim yaşamakta olduğumu söyleyebilirim. İşte benim karşıma çıkıp hayatımı değiştiren o gerçek periye ithaf edeceğim bu merhaba yazısını da en çok aslında.

Öğretmenlerin hakkı asla ödenmez. Sadece tahta başında olmayıp bu dönemde her şekilde hayatlarımıza dokundukları için özellikle ödenmez. Ve bir de öğretmen sadece okulda ya da eğitim hayatında da karşınıza çıkmaz. Eğitim bitipte hayata atıldıktan sonra da devam eder karşılaşmalarınız. Eğer uslu bir çocuk olup yeterince isterseniz.

Ankara'da yaşayanların sabah radyo alışkanlıklarını değiştiren ve onlara ulaştığı her an hayatlarını güzelleştiren Özgür Aksuna'yı tanımayan yoktur diye düşünüyorum. Benim hayatımı değiştiren ve güzelleştiren usta o’dur. Adını anmadan geçemeyeceğim burada da. Bir de hatta destek verdiği değişimlerin ne kadar güçlü olduğunu öğrencilerine ve dinleyicilerine bir sorun diyerek bir soru işareti bırakayım aklınızda.

Burada ona teşekkür ederek bir başlangıç yapmamı garip bulmayın. Yakından tanıyanlar beni anlar elbette ancak hiç bilmeyenler için bu devirde herkese kısmet olmayacak bir şans olduğunu söyleyebilirim belki.

Kendini anlatmak için yolculuğunu paylaşmak ta bir seçenektir değil mi?

"Aslında mümkün" dediğim bu yolculuğa şahit olmak isterseniz,

Güncem içerisinde bundan sonrasında paylaşacağım, değişim fikirleri, kitaplar, motive olmanız adına paylaşacağım öneriler, filmler, güncel psikolojik araştırmalar, tabi ki bir psikolog olma iddiası ile değil, meraklı bir okur edasıyla, iyi olan ve iyileştiren her şey için beni takip edebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden ulaşmak isterseniz de beni @zulikadanismanlik ve @zulunungunlugu hesaplarından takip edip, neden “aslında mümkün” diyerek yola çıktığımla ilgili sorularınızı iletebilirsiniz.

Birlikte güzel bir başlangıç yapıyoruz, hoşgeldim, siz de hoşgeldiniz.

Sürçülisan edeceğimiz olursa da affedin.

Züleyha Gülveren

 
Toplam blog
: 48
: 89
Kayıt tarihi
: 11.01.21
 
 

Profesyonel Koç Bağımlılık Danışmanı Sosyolog Yazar Latin Amerika Çalışmaları Uzmanı Analog Fotoğ..