Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '11

 
Kategori
Blog
 

Merve Ballı

Merve Ballı 

Onun adı: Merve Ballı... Milliyet Blog ailesinin genç üyelerinden biri kendisi... Sigortacılık mesleği... 

Henüz 25 yaşında Merve... Yani yazıp çizmek, yazarken kendini geliştirmek için çok erken ve verimli dönemlerini yaşamakta, içinde bulunduğumuz zaman diliminde sevgili Merve... Bu yüzden de, çok ciddi umut vadetmekte profesyonel yazarlık yapmak konusunda bence. 

- Merve'nin özellikle gündelik yaşam, deneme ve kişisel gelişim yazılarını öneriyorum sizlere. 

" Onu diğerlerinden farklı kılan özellikleri nedir? " diye soracak olursanız bana. Olur efendim! Hemen anlatayım size: 

- Bi kere, Merve dozu çok iyi ayarlanmış bir duygusallıkla, yani abartmadan, salya sümük ağlatmadan söylüyor söyleyeceğini. 

- Onu okurken İşte bu yaaa! Ben de tam böyle hissediyorum dedirtecek insan halleri var sevgili Merve'nin. 

- Nasıl başarıyor? Bilmiyorum. Ama her yazısında en az bir cümlesini, canınızı yakmadan, çakıveriyor zihninizin en can alıcı yerine Merve. 

- Her yazısı didaktik olmayan bir yaşam manifestosu gibi merve'nin... " Nası yani? Hem manifesto; hem didaktik değil nasıl oluyo bu? " diye sorduğunuzu duyuyorum. Merak etmeyiniz sevgili arkadaşım! 

- İşte Merve'yi farklı kılan özelliklerinden biri de bu; sevgili arkadaşım!. Hem çaktırmadan manifesto sıkıştırıyor her yazısının satır aralarına. Hem de sıkıcı bir öğreticilik, fazlaca bilmişlik, gereksiz bir diktacılığa kaçmadan beceriyor tüm bu söylediklerini. 

Merve'ye tavsiyelerime gelince: 

- Zaten sende, özünde varolan yazma yeteneğini daha da parlatmak, daha bir taçlandırmak istiyorsan eğer, daha sık yazmalısın Mervecim. Çünkü yazma aralıklarını fazla uzun bulmaktayım. 218 günde 63 yazı yazdın. Yani ortalama: haftada 2 yazı yazıyorsun. Daha iyi, zorlanmadan, rahatça yazabilmen için daha çok yazman şart. Belki başlangıç olarak, haftada 3 yazı yaz diyebilirim sana. 

- Daha sık yazabilmen için, hepimizin de yapmak zorunda olduğu gibi, daha çok okuman, daha çok araştırman, dünyada olup bitene daha bir meraklı, daha bir analizci gözlerle bakman gerekiyor Mervecim. 

- En çok gündelik yaşamla ilgili yazmayı sevsen de, yazma çeşitliliğini arttmanı öneririm sana. Ana tercihin Gündelik yaşam olsun yine. Tamam... Ama göreceksin. Yazı türünü çeşitlendirdikçe, ilgi alanlarının da genişleyecek.Daha farklı bir gözle incelemeye başlayacaksın dünyayı. Zaten fazlaca sende mevcut olan duyarlılığının, bambaşka yönlere doğru kaydığını, zenginleştiğini, derinleştiğini, biraz şaşırsan da, kendi gözlerinle göreceksin. 

- Bir yazıyı okutmanın, bir filmi izletmenin, en temel iki özelliği ya dram; ya mizah sunmaktır karşındakine. Dram tamam sende. Belki, kendini zorlamadan, biraz da mizah katabilsen metinlerine; galiba bu iş tamam olacak Mervecim. 

Haaaa! Sana bütün bu önerileri profesyonel yazarlık yapmayı düşündüğünü tahmin ettiğim için söylüyorum. Yok eğer, " Sadece zevk için, hobi olsun diye yazıyorum ben." diyorsan eğer, ( Ki ben yazdıklarından durumun hiç de öyle olduğunu düşünmüyorum.), yukarıda sana yazdığım tüm önerilerimi unutabilirsin Mervecim. 

Ben bu yazdıklarımdan sana bir yazım manifestosu çıkaramıyorum Mervecim! Çünkü bildiğin gibi, manifesto çıkarmak senin işn! Yazımı okuyunca, kendi manifestonu kendin çıkarırsın yine kendi kendine! Çünkü ben sana ve yazdıklarına güveniyorum. 

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..