Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mesaj

Mesaj
 

Birbirimizden korkmamalıyız.


Bir mesajın düşündürdükleri

Dün sabah Mardinli genç bir kızımızdan kısa bir mesaj aldım. Çok mutlu olduğum bu mesajı ve mesajı gönderen kızımıza yazdığım iletiyi sizlerle paylaşmak istedim.

Mesaj: Siteye yeni üye olmama ve yazılarınızın küçük bir kısmını okumuş olmama rağmen ilgimi çektiniz. Sizin gibi aydın biriyle tanışmak benim için mutluluk verici bir olay olacak. Saygılar...

Mesaja cevabım:

"Sevgili Tuuba,

Mesajınızı okuyunca yüzümde mutluluk ifade eden bir gülümseme oluştu. Bazen Türkiye'mizin gerilere gittiğini düşünme karamsarlığına kapıldığım oluyor ve üzülüyorum. Bana bu üzüntülerimin bir bakıma yersiz olduğunu mu hatırlattınız bilemiyorum.

Ama bir genç kızımızın birkaç yazımı okuduktan sonra benim kişiliğimi beğenmesi ve bu duygularını açıkça ifade edebilmesi, mesaj göndermesi güzel ve çağdaş bir olay.

Yıllar önce tahsil etmek ve bir müddet yaşamak için Almanya'ya gitmemin en önemli sebeplerinden birisi de Alman kızlarının özgürce davranabildiklerini askerlik görevi yaptığım Truva Harabelerinde görmüş olmamdı. Hür, güzel ve bu güzelliklerini umursamayan Alman kızları tanımıştım. O zamanlarda bizim kızlarımız daha bir içlerine kapanık, düşüncelerini ifade edemeyen, ürkek tavırlıydılar. Makyaj yapmasını da pek beceremezlerdi.

Ama şimdi durum değişti, bizim kızlarımız da çoğu durumda erkeklerin önüne geçtiler. Bu beni çok mutlu ediyor. Gönlüm istiyor ki berdel, kız kaçırma, töre vs gibi insanlarımızın, bilhassa da genç kızlarımızın yaşamlarını kısıtlayarak dar bir alana hapseden eski alışkanlıklardan kurtulalım. Çağdaş Türkiye olsun. Mezhep, ırk, din, dil ayrılıkları ortak bir noktada buluşsun. Bu konular beni çok ilgilendiriyor. Ülkemizin tüm insanlarının daha mutlu olmasını diliyorum. Bu sebepten de politikacılarımıza kırgınım biraz. Bence pek becerikli değiller. Birbirleriyle kavga ederek kötü örnek oluyorlar. İnsanlarımız için yaptıkları güzel şeyler çok az. Yeterli değil yani.

Ülkemizin Doğu yörelerindeki güzel insanlarımızın kendi yörelerinde daha çağdaş yaşamaları için yapılanlar yok denecek kadar az. Doğunun Batı'ya göçüne sebep olunmuş. İnsanlar yerlerinden yurtlarından olmuş. Batı'da yaşayan Türklerin çoğu Doğu'nun güzelliklerinden habersiz.

1453 yılında İstanbul'un fethine kadar Avrupalı iş adamları İstanbul Pera'da (şimdiki Beyoğlu) buluşurlar oradan Doğu'ya giderlerdi. Baharat yolu Mardin, Urfa, Diyarbakır'dan geçerdi. Avrupa'da medeniyet yokken bizim ülkemizin Doğu'sunda medeniyet vardı.

Kısa bir mesajınıza neredeyse destan yazdım. Kusura bakmayın. Beni çok duygulandırdı mesajınız. Genç bir kızımızın beğenisini ifade eden mesajını almak hoşuma gitti. Olayı çağdaşlık yönünden irdeledim.

Bu sabah bilgisayarımı açınca da ilk olarak sizin iletinizle karşılaştım. Bana moral veren bir güne başlamama neden oldunuz. Teşekkür ederim."

İşte böyle sevgili arkadaşlar.
Bir trafta yüzleri gözleri kapatılan genç kızlarımız, dava arkadaşı Cumhurbaşkanı'nın eşinin elini sıkamayan Başbakanımız var. Çağdaş Türkiye imajı "Din" kavramıyla kamufle edilerek bence sadece politik çıkarlar için göz ardı ediliyor.

Diğer taraftan bir genç kızımız bir blog sitesinde (Milliyet Blog değil) yazılarını okuduğu, bir erkeğe cesurca kendisini metheden düşüncelerini yazan ileti göneriyor. Yanlış anlaşılmaktan korkmuyor. Zira bu durumda kendisini koruyacak medeni cesareti ve birikimi var. Sadece çağdaş bir insan gibi davranıyor.
Tuuba gibi genç kızlarımızın çoğalması dileğiyle.

Hepinize saygı ve sevgiler.

Mustafa Mumcu, 30 Ocak 2008, Saat: 11.25


 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..