Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '10

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Meşhur Kokoreççi Hacı

Meşhur Kokoreççi Hacı
 

Kokoreç, ko ko kokoreç...

Önceden bu kelimeyi duyunca, karnımda birden ağrılar oluşyordu. Hayatta yemem demiştim. Ta ki anlatılanları dinleyene ve yemeye karar verene dek.

Çok güzel, sen yedin mi? Çok temiz, ufacık bir yer ama gelen giden insan çok, hep bir sıra var. Neresi yahu burası? Bak buraya götürelim seni mutlaka yersin. Gözleri fal taşı gibi açılmış arakadaşlarımın anlatımları bunlar.

Ben ise hayatında hiç yememiş sadece, tadına bakmış olmak için bir tek ısırık yediğim şeyin adını bile duyunca ııyyyyyyyy ben yemem diyorum.

Bak herkes oraya gidiyor, adamlar bu işi biliyorlar ve çok temiz yapıyorlar. Baktım olacak gibi değil. Tamam olur dedim gidelim bakalım nasıl bir yermiş burası.

Aslında biz Anıttepe Gençlik cadesindeki şubesine gidecektik. Fakat bir baktık ki asıl yerine varmamıza çok az bir mesafe kalmış, doğruca oraya gittik. Ankara'nın eski yerlerinden bir yerdir buarası. Tamda kokoreç yiyeceğim diye karnıma ağrılar girmeye başamıştı ki, dar sokaklardan yürürken birden, benden başka bayan olmadığını fark edince karın ağrılarım birden arttı ve azıcık ürperdim. Kızım ne işin var senin burda dedim. Sonra da sanki çok fazla bayanla çalışıyorsunda bu öğlen yemeğine onlarla gelecektin kendine gel Başak diye geçirdim içinden. Aslında korkacak bir şey yoktu. Herkes kendi derdindeydi. Kimse kimseye bakmıyor. Herkes kendi işinde gücündeydi.

Ufak bir yürüyüş ve az bir arayıştan sonra işte Temmuz sokağında kokoreççi Hacı'dayız.

Meşhur Kokoreççi Hacı merkezi Ulus itfaiye meydanında, eski püskü eşyaların satıldığı, aradığınız her şeyi bulabileceğiniz kısacası bit pazarının tam içinde bir yerde. Ufacık bir dükkan burası. Dükkanın içinde sadece kokoreç tezgahı ve bir masa, usta ve yardımcısı var. Dükkanın önünde açık havada da hepi topu iki yada üç küçük masa ve tabure, bir iki tanede ayrıca büyük masa ve sandalye hepsi bu yani. İstesenizde başka yer bulamazsınız zaten.

Oturduk taburelere ve başladık siparişleri vermeye, gelsin çeyrekler. Siparişleri beklerken arkadaşlarımdan yıllardır, bu dükkanın olduğunu, tüm çevre hastanelerdeki personellerinin, buranın daimi müşterileri olduğunu, kokoreçin çok özel olarak aranıp bulunduğunu ve fırınlanmış olduğunu öğrendim. Siparişler geldiğinde şöyle bir baktım ve inecelemeden yemeye karar verdim. Çünkü bakarsan yiyemiyeceğimi düşündem hep nedense. Fakat kokoreçi yedikten sonra tüm korku ve karın ağrılarımın yersiz olduğunu, yediğim şeyin harika bir lezzet olduğunu fark ettim. Nedir bunu bu kadar lezzetli yapan şey sadece üzerinde pul biber ve kimyon var. O kadar yani bütün baharatı bundan ibaret, ama sonradan anladım ki gerçekten iyi malzeme seçilip düzgün aşamalardan geçmişti bu kokoreç.

Yüzümde tebessümler oluşunca arkadaşlarım sevindi. Güzel hatta mükemmel...

Bu sıradan, köhne denebilecek mekanda hayal kırıklığına uğramadım. Çünkü asıl lezzetlerin böyle enteresan yerlerde, dipte köşede olabileceğini biliyordum.

Bence Ankara da kokoreç yenebilecek en güzel mekan diye düşünüyorum. Burayı vazgecilmez kılanda müthiş lezzeti, temizliği ve sıradanlığı.

Kokoreçi seven, sevmeyen ya da benim gibi yemeye korkan herkesin uğraması gereken özel bir lezzet durağı burası. Ankaradan yolu geçen herkes uğrasın derim ben. Afiyet olsun efendim...

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..