Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Meşki alem yerlerine duvar yazıları - 26

Meşki alem yerlerine duvar yazıları  - 26
 

İçen de öldü içmeyen de, öyle teselli buluyor kimi...


Kel ile kör arkadaş olmuş, gelmişler meşk eylemeye,  

Kel kaskete, kör de gözlüğe gizlemiş sözde özrünü,  

Kel demiş, bak dostum olsaydı şimdi lüle lüle saçlarım,  

Geçerdim aynanın karşısına keyif ile tarardım,  

Denileni anlamış kör, demiş haydi o zaman, içelim şerefe… 

….. 

…. 

Kel ile kör arkadaş olmuş, gelmişler meşk eylemeye,  

Kel kaskete, kör de gözlüğe gizlemiş sözde özrünü,  

Kel demiş, bak dostum olsaydı şimdi lüle lüle saçlarım,  

Geçerdim aynanın karşısına keyif ile tarardım,  

Denileni anlamış kör, demiş haydi o zaman, içelim şerefe… 

….. 

…. 

Bak şu kapkara gözlüğüme, arkası da zifiri, körüm ben,  

Ama bil ki çok da iyi görürüm oysa, nice bakarkörden,  

Ne berber masrafın var, ne kaybedecek tıraşla zamanın,  

Ölçüsü belli, ister kalın ister ince, olsa da ensenin,  

Denileni anlamış kel, demiş haydi o zaman, içelim şerefe… 

….. 

…. 

Kel bakmış köre, konuştukça götürür canım mezeleri,  

Üstelik ne yakınır hali ahvalinden, üstelik ders te verir,  

Kellikten değil, dem vurur sürekli bahisle, keleklikten,  

Sıkılmış önceleri, sonra da utanıp, bakıp da gören gözlerinden,  

Denileni anlamış kel, demiş haydi o zaman, içelim şerefe… 

….. 

…. 

Kör olmakla ödüllendirmiş bilirim beni, Hazreti Mevla’m,  

Senide kel olmakla, şimdiki hali eserindeki gibi güzellikte,  

Şimdi hediye etsem sana som altınlı, fildişinden tarak,  

Değeri yok mu sanırsın kelsin diye, sarraf bilir kıymetini,  

Denileni anlamış kel, demiş haydi o zaman, içelim şerefe… 

….. 

…. 

Bil ki her şeyiyle mutlu olmalı, yaşanılan hayatın alınmalı tadı,  

Meşkten, meyden ve sohbetten adem olan her daim keyif almalı,  

Nice gören gözler, yanlış yollardan koşar gider çaresizce ölüme,  

Boşuna mı söylemiş üstatlar, keller ve körler birbirini ağırlar diye,  

Denileni anlamış kel, demiş haydi o zaman, içelim şerefe… 

….. 

…. 

Dillenmiş şişenin dibinden çıkmış ortaya, sessiz dinlenen mey,  

Kimileri içer sızar, kimileri alır dersini, kimilerinin görünür tersi,  

Yaşanılmalı anlamlı, ucundan çalabildiğin üç beş arşın kazancın,  

İster sağır, ister kel, ister kör olsun, her damakta aynıdır tadım,  

Kimi alır aklını başına düşer yola, kimileri sokar başı, hela taşına… 

…. 

 

 

İstanbul - 2011 

…. 

 

ERHAN SOYSALTÜRK 

Bana ulaşmak için mi..? 

Buyurun, hep beraber; erhansoysalturk@hotmail.com 

Allahuekber…….! 

 

 

Yazarın Dipnotu: 

“Bu Yazı Milliyet Blog’daki “BAŞKA BİR TÜRKİYE YOK” köşesi için kaleme alınmış bir; Erhan SOYSALTÜRK yazısıdır. 

5846 sayılı, FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU Telif Hakları Yasası kapsamındadır. 

Yazar ismi ve Link verilerek alıntı yapılabilir. 

 

 

 

 
Toplam blog
: 225
: 396
Kayıt tarihi
: 12.07.10
 
 

29 Ekim 1923'te, Dünya'ya ilan edilen, Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün kurmuş olduğu ve bi..