Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Mesleğime bayılıyorum... Çünkü Ben Ben'ce Yaşam Koçuyum:)... Hem de Ben'ce yazılar yazıyorum..:)

Mesleğime bayılıyorum... Çünkü Ben Ben'ce Yaşam Koçuyum:)... Hem de Ben'ce yazılar yazıyorum..:)
 

Unicorn


Bu sabah gözümü açtım, alelacele hemen perdeye uzanıp, araladım ki, ilk gördüğüm gökyüzü olsun... Ben doğa görerek uyanmaktan, geceleri de en son penceremden doğa görerek uykuya dalmaktan hoşlanırım. Özellikle de gökyüzü... Mavisi, gece yıldızlısı, Ay' lısı, bulutlusu... Hertürlü gökyüzü... Bu sabah da bu amaçla gökyüzüne baktım önce mavi. Oh güzel bir yaz günü daha... Ne mutlu mavi gördüm dedim... O sırada yan apartmanın damının arkasından enteresan bir bulut kümesi kendini göstermeye başladı... Ne değişik şekil... Bu neye benziyor ? Dedim ilk an... Çocuksu, yaratıcı yanımla hep sevmişimdir birşeyleri, başka birşeylere benzetmeye:) Şekillerden anlam çıkartmayı... 

İşte bu, o nadir hatta çok nadir anlardan biriymiş meğer... Sonra anladım... Bulut tam olarak görebileceğim hizaya geldiğinde çok net olarak kocaman tam da mitolojik hikayelerden çıkmışcasına, geniş kanatlı, boynuzlu, dört nala ileri atılmış havada süratle koşarcasına enfes bir "Unicorn"... Aaaa.. Dedim kaldım.. Hemen ilk refleks ile aklımdan bir dilek geçirdim.. Kızım için... Sonra iç sesim.. Daha doğrusu iç çocuğum "ben deee." diye seslenince.. Kendim için de diledim tabi:) Sonra aklıma ne geliyorsa hızla şöyle bir geçirdim dileklerimi içimden.. Garanti olsun.. Sonra "Tüh bak dilediklerim oldu.. Şunu da hatırlayp dileseydim keşke.." Demiyeyim diye.. 

Sonra biraz daha fiziksel boyut, yeryüzü gerçekliğine geçiş yaptım, dur bakayım bu hakikaten benziyor mu Unicorn' a yoksa göz yanılması uyduruyor muyum diye.. Şekil hafiften bozulmaya başladı... Bulutu göreceğim diye kafam burnum cama yapıştı.. Evet emindim bu çok net ve çok ihtişamlı güzel bir "Unicorn" idi.. Hayatımda harika bir şey olacak.. Bu Evren' in bana yüreğimdeki dileklerim için yolladığı bir mesajı.. Cevap geldi.. Yaşasın.. Özel bir gün.. 

Evet öyle de oldu aynen.. Bugün Ben' ce epey uzunca bir süreden beri ilk defa bu blog sayfama yazıyorum.. İç sesime göre yaşamayı sevdiğimden ve özellikle bu yönde niyet ettiğimden, içimden tam anlamıyla gelmeden yazamadım kaç zamandır. Şöyle bir baktım, en son 12 Nisan' da bir taslak yazmışım ve bunu sonra tamamlamak istiyorum diyerek sezgiselliğimle öylece bırakmışım.. Bayılıyorum böyle özgürce davranmaya.. Kendime -meli, -malı ekleriyle biten zorunluluklar, baskılar uygulamadan, sevgi, saygı duyarak yaşamaya.. 

Bendeki bu değişim şöyle başladı:... Diyerek bir hikaye yazmayacağım:) çok klişe olur.. O da bana uygun olmaz.. Yanlış anlaşılmasın, yazanları eleştiriyorum sanılmasın, aman ha.. Sadece, bu ara o kadar çok duyuyor, okuyor, görüyorum ki.. Sanki hayatları bir bıçak ile ikiye ayrılmış, Ya da bir anda gözlerine ışık tutulup, aman Tanrı' m deyip bambaşka hayata geçmişcesine spritüellikten bahsediyorlar, yaşamları nasıl oldu diye sorgulandıkça sorgulanan bu insanların sanki biraz da anlamlı olsun diye bir hikaye haline getirdikleri "değişim süreçleri" nin başlangıcı.. Ben demiyceğim çünkü ipin ucunu bugünden tutup geriye doğru izledim, izledim, izledim... Ee benim öyle bir hikayem yooook.. Ben hep değişim sürecindeymişim yahu... Bu bana özel heralde.. demedim tabii ki.. Farkettim ki bazı kişilerin aklında, bazı şok gerçeklikler daha fazla yer etmiş.. Adı üzerinde "Şok".. Bende tek bir tane olmadığından olsa gerek:) 

Geçmişten bugüne hayatım süresince yaşadığım irili ufaklı, sancılı, ağrılı, hüzünlü, umutlu birçok değişim ve hatta devrim oldu.. Yaşadım.. Ama bu sonuncusu çok farklı oldu, tam şu anda bu olayla başladı yine diyemeyeceğim (çünkü birbirini tetikleyen zincirleme olaylar ve bu bir süreç, birbiri ardına gelişen) ama hayatımda güçlü devrim niteliğinde yaşadığım, hayatımın her alanında beni değişime zorlayan, zorladığım süreç... Zorlu, sancılı, kimi zaman kıvrandıran ama artık yemezler ben daha öncede gördüm böylelerini, şimdi çok daha güçlüyüm, elimde bir sürü alet, edevat, donanımım var.. Korkmuyorum senden.. Gel bakalım tüm gücünle nereye kadarsa... Diye meydan okuduğum. Bu harika süreç... 

Evet harika çünkü Ben kendime harika bir yeni Nesli doğurdum.. Doğuruyorum.. Zümrüt-ü Anka misali.. Küllerimden yeniden doğdum, doğuyorum.. Yine yeni yeniden.. Ve ben buna bayılıyorum.. Bu sefer ki eskilerden çok daha farklı, anlamlı, keyifli, huzurlu, muzur.. Çünkü bu sefer elimde harika bir meslekle doğuyorum, gerçek hayat amacımı, bu Dünya' da Ben olarak bu dönemde yaşamamın anlamını eskiye oranla çok daha iyi ifade edebileceğim "Yaşam Koçluğu" mesleğimle.. Ve kendimi bildim bileli aşkım yazarlıkla.. (Ben hem yazarım, hem çizerim.. Sanatçı ruhlu, çocuk ruhlu bir Ben' im..:) Kendimi ifade etmeyi hep çok severim.. Mutsuz olduğum zamanlar hariç.. Onu henüz beceremedim.. Yakında o da olur.. 

Bu kadar uzun lafın özeti.. Ben hayatım boyunca, buna 20 yıllık Kurumsal çalışma hayatım dahil (ki hep severek çalıştım ama stres çoktu:) hep beni Ben' ce tam ifade eden mesleği aradım bir zamanlar aleni, sonra da için için.. Bir dönem, bir yer geldi, vazgeçtim herşeyden sanki, sanat yönlerim dahil bıraktım.. Sonra tam bir serbest bırakma, akışta olma haline büründüm ve o anda.. Yaşam Koçluğu beni buldu.. Ben' ce yaşamımda en iyi kendimi ifade ederken, ve bu yönde gelişirken, bana harika bir meslek kimliği, bugüne kadar olan ve geliştirdiğim yeneteklerimi başarıyla kullanabildiğim yaşam alanı, öğrendiklerimi, birikimlerimi sadece kendim için değil, ihtiyacı olan herkes için daha da değerlendirebileceğim bir imkan. Kendimi geliştirdikçe zenginleştiğim ve daha da geliştiğim, sonra da bunu diğer harika insanlar için kullandığım, onların hayatlarına içimdeki ışığı parlatarak sevgiyle yürekten dokunduğum. Dokunduğum yerde onlara aynalık ederek kendi içlerindeki ışığı farketmelerini sağladığım, kendi harikalıklarını, güçlü yanlarını gördükçe mutlu olduklarını gördüğüm. Onların mutluluğuyla daha da mutlu olduğum.. Harika bir Dünya.. Bunca mucizeyi yaşadığım, hayatımda her an bugüne kadar sürekli kendimi bildim bileli öğrendiğim kişisel gelişim yöntemleri, kendime tüm uyguladığım çalışmalar. Tüm yaşadıklarım, tüm çözümlerim, tüm sancılı, zorlu dönemlerimin sonunda keşfettiğim ışık sonuçları. Gnostik, sezgisel yanımın, bugün bulunduğum yerde hepsinin buluşup, beni sanki bir tesadüf gibi bulması (asla inanmam... ben yarattım:) En sonunda da kendi başıma başardıklarımı diğer bunu isteyen insanlarla paylaşıp, daha da anlam kazanmasına, değer kazanmasına yol açtığını gördüğüm bu harika meslek.. 

Sevgili Yaşam Koçum, değerli dostum Beril tüm yolculuğumda benimleydi.. Ben de yeni mesleğimi birebir kendi mucizelerimi gerçekleştirirken, bana tutulan harika aynadan an be an helal olsun bu işe diyerek izledim.. Ben hayatım boyunca kendi kendimin, hayatımın Lideri, kendi kendimin ve en yakınlarımın Yaşam Koçu olmuşum zaten.. Kendi NLP yöntemlerimi de geliştirmişim.. Zaten Psikolojiye özel bir merakım vardı, hani derler ya, iş başa düşünce gücünü toplayıp neler başarırsın.. Çok doğru.. Kendimde ne devrimler gerçekleştirdim ben.. Nitekim yine de...Gördüm ki bazı şeyleri çok da sancılı, zorlu, acılı yaşamam gerekmezmiş, .. 10 yıl önce hatta 20 yıl önce tanışsaymışım şu Yaşam Koçluğu ile.. İşte o zaman... Çok farklı davranırdım.. Olaylara çok farklı bakardım.. Derken buldum kendimi.. Ve her an hem kendi aldığım değerli koçluk hizmeti süresince, hem mentorluk süresince, hem de ben Yaşam Koçluğu yaparken, her adımda helal olsun bu sisteme diyorum.. Sanki mucize sihirli değnek gibi.. Tabii ki değişimi isteyene, devrimi kendi içinde yaratma, yaşama ve güçlenme gücü, cesareti, azmi olana.. Kendi hayatının, yaşamının, duygu ve düşüncelerinin sorumluluğunu alabilene, ancak kendini mükemmel, bütün ve tam olarak görüp, konuşup, gücüne sahip çıkana yarar bu sihirli değnek.. Aksi durumda hiçbir sihiri olmayan sıradan bir nesnedir.. 

İşte benim "Unicorn" um da öyle, içimdeki hayal kuran yaratıcı fikirlerle, sihirlerle dolu, mucizelere inanan, cesur, yürekli, sevgi, umut dolu çocuk. O çok sevindi sabah bulutlardan gözüme yansıya, sihirli boynuzuna dokunulduğunda tüm dileklerinin kabul olup gerçekleştiğine inanılan, tek boynuzlu efsanevi beyaz at "Unicorn" u görünce.. Çünkü biliyor Evren, Hayat, Tanrı, Allah, Yüce güç, Gerçek, Yaratıcı enerji, Yaradan, adına her ne dersen, her neye inanırsan onun senin için gerçek olacağına, onu sana hediye edeceğine.. Haklı da.. O biliyor.. çünkü saf yürekten alıyor mesajları, yüksek sezgiselliğiyle.. Ve ben de biliyorum Ben' ce her ne istersem, neye inanırsam, neyi dile getirirsem, ben ne ifade edersem, ben neyi gözümde canlandırırsam, herkese neyi anlatırsam, neyi mış gibi yaparsam, olmuş gibi, benim gibi, ben öyleymiş gibi.. Ben bunları yaşarım hayatımda.. Gerçekliğimi ben yaratırım.. Cennetimin nasıl olmasını istiyorsam o Cenneti ben dilerim, düşünür, tasarlar, görür, söyler, davranır, yaratırım. hem de tam burada.. Bu Dünya' da.. herkesin gözü önünde.. Yaşarım doya doya kendi Cennet' imde her an.. An be an.. Heee, bunu görenler kendi algılarınca görebildiklerince ne görürler onu da kendileri bilir.. 

Tüm bunlar evet.. Ben neye niyet edersem hele ki yüreğimdeki o en kutsal yerden.. onu yaratır yaşarım.. Ona göre düşünür, ona uygun, davranır, ona uygun adımlar atar, o hayalim, niyetim yönünde yola çıkar, yolda kalır, azimle ilerlerim. Gücümü ele vermeden ayrık otlarını temizlercesine kendimde, zihnimde eski kalıplaşmış inançları temizleyerim. İçimdeki sabotajcıyı iyice anlayıp onu devre dışı bırakarak yürürüm. İyi niyet adı altında yapılan alanıma tacizlere güçlü HAYIR' larımla dur diyerek sağlıklı sınırlarımı yeni yeniden çizerek ilerlerim.. Gerektiğinde iç motivasyonumu yükseltmek için kendi üzerimde azimle çalışarak.. Kendi hayatımın yıldızı olmaya niyet ederek ve bu hayalimi, net, ulaşılabilir, ölçülebilir değerlerle de destekleyerek.. Kısacası kendim için, kendi Cennetimi yaratmak için HAREKET' e geçerek ilerlerim.. 

Bu yolda alabileceğim en kendime uygun, Ben' ce harika, rol model yapabileceğim, içime, yüreğime sinen "Yaşam Koçu" ile çalışarak hayallerimi hedeflerim.. Ve ulaşırım.. Ben böyle başardım, Ben' ce çok da harika ve keyifli oldu.. Kendi Cennet' imi hergün kuruyor ve yaşıyorum.. Böylesi güzel, anlamlı ve özel.. Ben bu Dünya' ya en iyi kendim olmaya ve özgürce kendimi gerçekleştirip, yaşayıp, ifade etmeye geldim. Ben' ce Ben bu Dünya' ya mutlu yaşamaya geldim.. Ben' ce değer.. Siz' ce buna değmez mi? 

Mesleğime bayılıyorum... Ben Yaşam Koçluğu yapmaya bayılıyorum.. İsteyen ve hazır olan herkese kendi Cennet' ini yaratma, kendi hayatının yıldızı olma, en iyi kendini yaşama geçirme, hayatının amacını bulma ve o yönde ilerleme ve daha bir çok konuda ışık oluyorum.. Güvenilir bir dost, benzer yollardan geçmiş tecrübeli bir yol arkadaşı oluyorum. Parladıkları her an Işıklarına ayna tutuyorum... Hedeflerine ulaştıklarındaki mutluluklarının yansıması oluyorum. Ve mutlu oluyorum.. 

Ben' ce buna değer.. 

Sevgilerimle.. 

Nesli Olcay 

Kurumsal ve Bireysel Yaşam Koçu 

 
Toplam blog
: 4
: 726
Kayıt tarihi
: 12.02.11
 
 

Merhaba:) şimdiye kadarki kendimi, hayat görüşümü ve farkındalıklarımı, duygu ve düşüncelerimi yüreğ..