Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '13

 
Kategori
Sektörler
 

Mesleki unvanını gözümüze sokanlar

Mesleki unvanını gözümüze sokanlar
 

www.aliozdemir.net


Belki de yanlış düşünüyorum... Yıllardır rahatsız olduğum bir şey var. Bazı meslek grupları (avukat, doktor, dişçi, diyetisyen) kendilerini tanıtırken, takdim ederken, bir yazı yazdıklarında illaki mesleki unvanlarını da belirtirler. Dr. Filanca, Av. Feşmekanca...

 
Bana ne kardeşim senin mesleki titrinden. Yüzlerce çeşitte meslek var. Hiç kimse yazdığı makalenin altına Turşucu Osman, keresteci Veli, dondurmacı Şevket, birahaneci Veysel yazmazken kimi meslek mensupları yaptıkları işi adlarının "başına" koymayı pek severler.
 
Kapısının ziline "Dr", aracının plakasına "DR", kartvizitine "Dr" yazmanın belki "ilk yardım" isteme konusunda faydası olabilir. Ama "Av" ibaresi bizim ne işimize yarayacak ki?
 
Meslek teşhirciliği yapmaya lüzum yok. Avukatlık, diş hekimliği, doktorluk gibi unvanlar artık zor ulaşılır olmaktan çıkmıştır. Kimi özel üniversiteler 4-7 yıl için 150-250 bin TL öğrenim harcını toka edene yaldızlı diplomayı takdim eder olmuştur.
 
Yurtiçinde yer alan böyük üniversitelere giremeyenler ise ABD'nin liseden farksız 5000 üniversitesinden birine çuvalla para ödeyerek istediği unvanı cebine koyabilir olmuştur.
 
Hatta ABD'ye gitmeye bile gerek yok. Türkiye'ye 1-2 saatlik uzaktaki garip ülkelerin üniversitelerinden de birazcık (?) paralar ödeyerek lisans, yüksek lisans, doktora diplomaları almak mümkün hale gelmiştir.
 
Her şey ucuzlarken unvanların fiyatı yükselecek mi sanıyorsunuz?
 
Ali Özdemir / Eğitimci - Yazar - Yayıncı
 
Web: www.aliozdemir.net
 
E-posta: aozdemir53@hotmail.com
 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..