Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '13

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Mevlana’nın Hocası, kalp sırlarını bilen Seyyid Burhaneddin Hazretleri'ni ziyaret ettim…

Mevlana’nın Hocası, kalp sırlarını bilen Seyyid Burhaneddin Hazretleri'ni ziyaret ettim…
 

Seyyit Burhaneddin Hazretlerinde Nazan Şara Şatana


Kayseri gezim devam ediyor. Kayseri bir hayli farklı bir yer. Burada garip bir huzur buldum. İnsanların misafirperverliğinin beni çok etkilediğini daha önce yazmıştım. Kayserililerin sohbetlerinden de büyük keyf aldım.

Burada çok değerli zatların yattığı türbeler var.

Onları ziyaret etmek istedim. Nihal Mordağ rehberliğiyle görmek istediğim yerleri, ziyaret etmek istediğim türbeleri gördüm ve ziyaret ettim…

Mevlana Celeleddin-i Rumi’ye olan büyük aşkım da o kadar güzel ki, onunla ilgili her şey benim için kutsal…

Onunla ilgili her şeyi araştırmak, öğrenmek benim görevim.

Kayseri’de onun hocası Seyyid Burhaneddin Hazretleri'nin türbesi olduğunu biliyordum.

Dün orada ona dua ederken yine ne kadar değişik duygulara kapıldım.

Heyecanlandım.

1232 yılında Konya’ya gelmiş.

Mevlana’nın ilk hocasıymış.

Dokuz yıl Mevlana’ya hocalık yapmış.

Sonrasında Kayseri’ye gelmiş.

Burada vefat etmiş.

Şimdiki türbesini II. Abdulhamit Yaptırtmış…

Seyyid Burhaneddin Hazretleri; bir sufi…

Kalplerde bulunan sırları bildiğinden ona Seyyid adı verilmiş.

Asıl ismi Hüseyin’miş.

1165 yılında Özbekistan’ın Tirmiz kentinde doğmuş.

1244 yılında vefat etmiş.

Böyle yerlerde kendimi bir hayli farklı hissediyorum. Huzur buluyorum. Dua okuyorum. Sanki ruhum dinleniyor. Sanki bedenimdeki tüm negatif enerjiler alıp başını gidiyor, hatta kaçıyor…

Kendimi dinliyorum. Dünyanın, yaşamın gerçeklerini düşünüyorum.

Müslüman olarak dünyaya geldiğim için bir kez daha Rabbim’e hamdediyorum…

Hepinize güzellikler diliyorum.

 

 

Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....