Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mevlana

Mevlana
 

"Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakinin anlayabileceği kadardır"


Hepimizin bildiği gibi, 2007 yılı Unesco tarafından tüm dünyada Mevlana yılı olarak ilan edilmiştir. 2007'nin şu son günlerinde istedim ki birkez de benim sayfamda analım şu olağan üstü varlığı .

İnsanı; hem Tanrı'yı seven, hem de Tanrı'nın sevgilisi olarak gören ünlü düşünür ve şair Mevlana'dan seçtiğim hikaye, şiir ve öğütleri bu bölümde sizinle paylaşmak istedim

"Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin
karşındakinin anlayabileceği kadardır".
MEVLANA

"Başkalarının bahtiyarlığına imrenme.
Çok kimseler var ki, senin hayatına gıbta ediyorlar" .
MEVLANA


OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN

Cömertlikte ve yardım etmede akarsu gibi ol.
Şefkat ve merhamette güneş gibi ol.
Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol.
Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol.
Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol.
Hoşgörülükte deniz gibi ol.
Ya olduğun gibi görün.
Ya göründüğün gibi ol.

"Sen bana şah damarımdan da yakınsın".
MEVLANA

HANGİSİYİM BEN?

Şu insanlardan hangisi ben'im?
Hele sen şu kavgayı, gürültüyü dinle,
ağzıma, sözüme kulak asma.
Hem sen beni elden çıktı bil.
Yoluma kadeh madeh koyayım da deme.
Önüme ne çıkarsa tuzla buz ederim.

Hem ben tıpatıp sana benzerim.
Ağlarsan ağlarım,
gülersen gülerim.
Asıl sen varsın ortada,
ben senin elinde bir ayna.
Sen yeşillikte bir ağaç,
ben senin gölgen.

Ben senin gölgen olduktan sonra,
hemen gider kendime bir dost ararım,
kurmak için yanında çadırımı,
ararım bir taze gül fidanı.

Sonra sakinin kapısına varır,
vurur testimi kırarım.
Sonra oturur bardak bardak içerim,
ciğerimden akan kanı.

 
Toplam blog
: 86
: 8215
Kayıt tarihi
: 07.10.07
 
 

Çocuk yetiştiriyorum dünyanın en zor, en güzel, en önemli işi değil mi? İşim bu. Vizyonum, Eğ..