Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '10

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Meyve çekirdeklerini savurun!

Meyve çekirdeklerini savurun!
 

Doğa Gönüllüleri Derneği'nin başlattığını düşündüğüm, en azından gelen e-postalardan öyle olduğu anlaşılan bir durum var. Aslında kimin başlattığı da önemli değil çok mantıklı geliyor.

Olay şu;

Malum önümüz yaz, bol miktarda meyve bizleri bekliyor. Erik, şeftali, kayısı, vişne kiraz v.s. Bu güzelim meyveleri afiyetle yedikten sonra çekirdeklerini naylon çöp poşetlerimizin içine hapsetmeyelim.

Açıkta muhafaza edelim, kurutalım ve bir şekilde doğaya giderken yanımıza alalım ve uygun bir yerde toprağa SAVURALIM!

Dikkat burası önemli;

Yapılan araştırmalar bu şekilde doğaya savrulan çekirdeklerin dahi yarısının tutarak ağaca dönüştüğünü gösteriyormuş.

Yok eğer "benim vaktim var" diyorsanız ve bunları toprağa ekip bir de ilk sularını verebiliyorsanız aliyülala tabii...

Bu küçük detaya dikkat çekmek istedim...

Bir gün gelecek, çevre bilinci çevre kirliliğini yenecek !

 
Toplam blog
: 8
: 512
Kayıt tarihi
: 23.09.09
 
 

1968 Ayvalık doğumluyum. Yazmayı seviyorum, duygu ve düşüncelerimi bu yolla anlatmak bana daha uygun..