Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Midyeci Ahmet Kimdir ?

Midyeci Ahmet Kimdir ?
 

Mardin'li bir ailenin çocuğu olan meşhur midyeci Ahmet Çiçek, son zamanlarda hem midye ve kokoreç lezzetiyle hemde sosyal medyada yayınladığı paylaşımlarla adından oldukça söz ettiriyor. Babası başlık parası olmadığı için annesini kaçırmış ve evlenip bir süre Mardin'de yaşamışlar. O dönem imkansızlıklardan dolayı İzmir Kadifekale'ye gitmişler.
 
Orada bütün Mardinliler midye yapıyormuş ve anne babasıda öğrenip midye yapmaya başlamış, annesi ise Ahmet'e midyenin yapılışını öğretmiştir. Bir süre sonra İstanbul'a yerleşip midye işine burada devam etmişler. Kardeşleriyle beraber midye satabilecek yaşa gelince çok para kazanmaya başlamış, tam rahata erecekken ne yazık ki annesini kaybetmiştir. 
 
midyeci ahmet lokum ile ilgili görsel sonucuMardin'de deniz yok, yetenek var!
 
 
8 yaşından beri bu işin içinde olan Midyeci Ahmet, İstiklal Caddesi, Hacıhüsrev, Dolapdere 
ve daha bir çok noktada çok küçük yaştan beri midye satmış. İlk başlarda sadece ailesinin yaptığı midyeleri satarken, 14-15 yaşından itibaren midyenin mutfağına o da girmiştir. Hayatın dış yüzünü ise oldukça iyi görüp bütün zor şartları yaşamıştır. Emek verip her türlü zorlukta çalışmış ve şuanda İstanbul Beşiktaş'ta müşterilerine hizmet veriyor. Sadece İstanbul'dan da değil, onun için il dışından gelen müşterilerde oldukça fazla. Mardin'de deniz olmamasına rağmen midye yapmayı en iyi öğrenenlerden olduğu kesin. Bu işin içinde el marifeti var, lezzet var. Midyeci Ahmet, Beyoğlu'nda bulunan Rum ve Ermeni arkadaşlarından ise midyenin yapımıyla alakalı küçük öneriler almış, bu önerilerle lezzetini değiştirerek böyle bir tat yakalamış.
 
Midyeleri; Balıkesir, Güney Marmara Adası ve Avşa Adası'ndaki midye çiftliklerinde yetiştiriliyor. Her hafta Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından denetleniyor. Geceleri hasat edilen midyeler günün ilk ışıklarıyla ellerine ulaşıyor. Özenle temizlenip hazırlanıyor ve sevgiyle pişiriliyor.
 
Midye 1 tl, soslu midye 1,5 tl, kokoreç fiyatları ise 10-30 tl arasında değişiyor. Bir de popüler olan Uzay var tabi, en pahalısı da o, yani 30 tl :)
midyeci ahmet uzay ile ilgili görsel sonucuUzay ne diye merak edenler için şöyle özetleyelim; Uzay, Midyeci Ahmet'in kendisinin koyduğu bir isimdir. Kokoreç parçası büyük bir parça halinde kesilip doğranmadan yarım ekmeğin arasına konuyor, üzeri baharatlanıyor ve bu şekilde servisin ismi ise Uzay oluyor :)
 
Ahmet Çiçek ise bu Uzay isminin nasıl ortaya çıktığını şu şekilde anlatıyor: 
 
"Bir gün inanılmaz yoğundu ve çok fazla sıra vardı. İnsanlar tek tek sipariş veriyordu, ben siparişleri alıp ustaya söylüyordum. 
Bir kişi geldi ve çok açtı, kan şekeri düşmüş açlıktan kendisini hiç iyi hissetmiyordu. Siparişini
o kadar karışık anlattı ki ben sormama rağmen hiçbir şey anlamadım. Usta da benden o sırada sipariş bekliyordu. Sonrasında ustaya dönüp; 'Uzay' dedim.
'Uzayı istiyorum ben senden' dedim. Adam o yorgunlukla hiçbir şey anlamadı ve hepimiz güldük. Uzay'ın çıkışı bu şekilde oldu."
 
 
16 mayıs 2017 günü Midyeci Ahmet'in o günki geliri Sosyal Yardımlaşma Derneği'ne bağışladı. Bu bağışını şu sözlerle duyurdu;
"18 yıl önce bir oğlum vardı. Çok ağır bir hastalıktan dolayı onu kaybettik. Hastane masraflarını ödeyemedim. Bu yüzden sosyal yardımlaşma derneğine gidip yardım istemiştim.
Onlarda sağolsunlar yardım ettiler. O gün söz vermiştim, borcumu fazlasıyla geri vermek istiyordum. Bugün böyle birşey yapabiliyorum. Bugün gelirimi Sosyal Yarcımlaşma Derneği'ne bağışlayacağım.
İlerde bir gün çok ciddi bir servetim olursa bu tarz kurumlara bağışlamayı düşünüyorum. Çünkü bu tarz kurumların yaptığı bu yardım gerçekten paha biçilemez, çok önemli.
İyi ki varlar, imkanım el verdiği sürece onlara hep destek olacağım."
 
Festival tadında midye yarışması
 
Midyeci Ahmet aynı zamanda her yıl geleneksel olarak midye ve kokoreç yeme yarışması düzenliyor. Bay ve bayanları ayrı değerlendirip en çok midye yiyene veya en kısa sürede kokoreci bitirene ise ödül veriyor :)
Üstelik yarışmaya katılmak sizden, midye ve kokoreçler ondan :)
 
en fazla kaç midye yiyebilirsin ile ilgili görsel sonucu
Ödüller: Tam, yarım ve çeyrek altın. Ekstra ise kupa ve plaketler veriliyor :) 
 
Erkeklerde sıralama ve yedikleri midye sayısı şu şekilde:
Birinci: 248 
İkinci: 178
Üçüncü: 169 
Kadınlarda ise;
Birinci: 136
İkinci: 115
Üçüncü: 102
 
 
Farklı illerden gösterilen talep doğrultusunda şubeleşmeye karar veren Midyeci Ahmet Haziran ayı itibariyle artık bayilik veriyor. Üstelik buna sadece Türkiye sınırlı değil diğer ülkelerde dahil. Umarım bu güzel lezzet gün geçtikçe bir çok ile ve ülkeye ulaşır :) 
 
Mutluluklarımız paylaştıkça çoğalsın :)
 
Sevgiler...
 
Kayıt tarihi
: 08.04.17
 
 

..