Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '10

 
Kategori
Şiir
 

Mihrabat / mehtaba bir bak

Mihrabat / mehtaba bir bak
 

mihrabatta mehtap..bir bak


gözlerimden doldum
taştım
mihrabat'tan marmaraya doğru /dokundum.
aştım. 

bir bak; 

Bir bak
kanlıca mihrabat'tan
İstanbul'a
bir bak
kahverengi gözlerinle
asya'dan avrupa'ya/dalga dalga
allah aşkına
bir bak

kornaları, kaldırımları
yolunda bırak
mihrabatın suskunluğuna
bir bak

boğazın tepesinden
boğazım düğümlenir 

mihrabında mihrabatın
duası semaya okunur/durulurum
güneş gelip geçerken
bu çizgiden
renkler dolar gözlerime/yorulurum

akşamını yakalarım mehtabında
bir kadeh kaldırmalı
bu güzelliğin aşkına
sarhoş olmamak için
kendimi durdurmak için
yudum yudum sindirmek için
şerefine durmak gerekir
duruşun esasıyla,  

Tanrıma şükretmek gerekir.

Bir bak
yeşil gözlerinle 

bir bak 

ağaçlara yapraklara
yeşil yeşil dalgalara
bülbüller şakırdar
dallarında yarış yarış/aşıklar 

kim çizebilir bu nameleri
kim dinlerki buradan sonra
mozartları
beethovenleri
notaları kaynağından dolar
kulaklarıma
çalgıların dallarına gelin
kulaklarınızı bu hışırtılara verin
yaprakları inceden
inceye
dinleyin.
yelpazelenir ritimler
ruhumda renklenir/dalga dalga
bülbüller dile gelir
dinle bak bu sesleri
kime gelir.
Bu korunun klasikleridir
kulak ver/sus
kalender kendine gelir;"bir ben var benden içeri" 

sus kalender sus
bu ne güzel kabus

bir bak
mavi gözlerinle
bir bak
gözlerinden boğazın duaları akar
mavi mavi
iki gözüm iki çeşme
bulutlar tepemde süzülürken
yağmur sırası gözlerimde.
Atom çekirdeğinde
kalbim mihrabat da
ummana döner.
istanbul döner

kalbim ateşlerde..yanar söner
gözlerim kızıl gökyüzü
tam siperdeyim, anlım açık;
gez
göz
arpacık
iki gözüm iki açık
iki kaşım üstü iki köprü
iki elim iki yaka da
sol elim anadolu hisarından
uzanır asya'ya
sağ elim urumeli hisarından
uzanır avrupa'ya
mihrabattan selam olsun bütün insanlığa

Bir yılan gibi kıvrılır boğazın suları
iki kıta bir ruh
gözlerim mavi
gözlerim yeşil
gözlerim kahverengi
gözlerim zeytin tanesi

işte budur mihrabatın hikayesi..

(Kalender Kılıç/27-06-2010 ankara) 

 
Toplam blog
: 164
: 239
Kayıt tarihi
: 23.02.09
 
 

Kalenderce yaşarım. Okurum, gezerim, Çocukluğum şanslıydı; özgürlük en büyük mükafatım. Hiç bir kal..