Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mikrodalga fırında patates yemeği

Mikrodalga fırında patates yemeği
 

acil durumlar için ağız tadında bir yemek


Bu yemeği ilk defa denedim ve şimdiye kadar niye denemedim diye hayıflandım. Tencere ya da fırında patates çeşit çeşit yaptım ama mikrodalga fırında yaptığım patatesin lezzeti çok farklıydı aynı zamanda çok pratik,  az vakit alan bir yemekti.

Ben bu yemeği acil durumlar için etin yanına garnitür olarak yapabilirmiyim diyerek denedim ve az miktarda yaptım. Lezzeti muhteşemdi artık sık sık yapacağım.

Malzemeler.

2 tane büyük patates

İki tane büyük kırmızı biber(salça yapılan biberlerden)

Bir çay tabağı suyla yumuşatılmış kurutulmuş domates

1 tane pırasanın yeşil yaprağı(olmasa da olur, onun yerine yan yan doğranmış kuru soğan olabilir)

1 çay kaşığı tuz, kekik ve kuru nane

3 çorba kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:

Önce patatesler yıkanır, çok ince ya da kalın olmamak koşuluyla dilimlenir. Kararmasın diye 3 çorba kaşığı zeytinyağı ve tuzla harmanlanarak borcam tepsiye dizilir.

Daha sonra kırmızı biberlerin çekirdekleri çıkarılır, iyice yıkandıktan sonra pırasa yaprakları ile beraber doğranır.

Kuru nane, kuru kekik, doğranmış kırmızı biberler, kurutulmuş domatesler ve pırasa yaprakları borcam tepsiye konularak patateslerle beraber iyice harmanlanır ve mikrodalga fırına verilir, üzerine üstü delikli özel mikrodalga plastiği kapatılarak  700 Watt’da tam 15 dakika pişirilir.

Fırından çıkan patateslerin 2 dakika buharı çıktıktan sonra servis yapılır. Afiyet olsun.

Sibel Koçarslan

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..