Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '18

 
Kategori
Eğitim
 

Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk’a Mektup-1

Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk’a Mektup-1
 

Öğrencilerle Kitap İmza Günleri


Nehrimizin yatağını açmazsak yeni çağın seli bizi alır götürür.
Ziya Selçuk (Milli Eğitim Bakanı)

 

         Sayın Bakanım,

         Yeni sistemin ilk Milli Eğitim Bakanı olmanız toplumun her kesimini olduğu gibi biz eğitimcileri de sevindirdi/heyecanlandırdı. Eğitim sistemimizin çöküşünü izlemek, çocuklarımızın davranışlarının hızla bozulması, sık sık değişen kurallar/yönetmelikler ve bir türlü önü alınamayan kültür erozyonu; geleceğimiz için bizi düşündürüyor ve ne yapacağız diyorduk?

         Okullarımızda son yıllarda teknolojik gelişmeler, oluşturulan ve desteklenen projeler, modern eğitim cihazları, bilgisayar sınıfları çağdaş Türkiye olma yolunda takdire şayandır.  Ancak bu gelişmeler ve yeniliklerle birlikte  okullarımıza/çocuklarımıza milli ruhun da verilmesi gerekiyor. Teknolojik gelişmelere ayak uydurmuş; okuyan, düşünen, üreten, milli değerleri her şeyin üstünde tutan, değerlerimize sahip çıkan bir nesil bizi ancak 2023, 2053 ve 2071 hedeflerine ulaştırır.

         İşte bu zor günlerde yeni sistem ile birlikte siz geldiniz. Milli Eğitim camiasının sizi tanıyor olması, bu camianın içinden gelmeniz büyük bir umut kaynağı oldu. Milli Eğitimimizi yabancı gibi düşünmek fikrinden kurtarıp, biz olmak için, milli olmak için, yerli olmak için, Anadolu’nun çocuklarını yeniden kargaşadan kurtarmak için bu Millet, asil Türk Milleti size güveniyor.

 

         Sayın Bakanım,

         Ben bir ilkokul öğretmeni idim. Babam da ilkokul öğretmeni idi ve O’na hayranlığımdan küçük yaşlarımdan beri hep öğretmen olmak istedim ve oldum. Yurdumun en ücra köşelerinde; mezralarda, yaylalarda, dağ köylerinde, şehir merkezlerinde hemen hemen her şartlarda görev yaptım. Bizde bir ideal vardı ve öğrencilerimle bu ideali gelecek nesillere taşımak için çok çalıştım ve başardım. Hem de o günkü zor şartlar altında başardım. O zamanları öğretmenin bir itibarı vardı. Bir saygınlığı vardı. Gelecek kaygısı vardı. Öncelikle öğretmenlere itibarını geri veriniz. Onları siyasi baskılara ezdirmeyiniz. “Adaleti şiar edineceğiz” sözünüz bize  ilaç olmuştur. Adaletin olmadığı yerde başarı ve ilerleme olmaz. Liyakatli, idealist, çalışkan, üretken, mesleğini seven yöneticiler başarıyı daha hızlı sağlar. Bilhassa il ve ilçe Milli Eğitim Müdürleri halk tarafından sevilen, adalet inancı yüksek, küçük olsun benim olsun mantığından kurtulmuş, bana dokunmayan yılan…sözünü söylemeyen, eğitimin içinde ve ulaşılabilen eğitimcilerden oluşsun..

         Okul idarecilerimiz atanırken dikkatli bir seçim yapılmalı; mesleğini seven, çocukları seven, ülkesini ve insanını seven eğitimciler idareci olmalı. Bizden olsun da ne olursa olsun mantığı eğitimin önünde engel teşkil etmektedir. Eğitim; idealist, yüreği sevgi dolu, çalışkan bireylerin emekleri ile hak ettiği yere gelir. Eğitimin üzerinden siyasi kaygıları, beklentileri kaldırmak gerekir.

        

            Sayın Bakanım, Okumak Yaşamaktır

            Kitap okumanın önemi ilkokuldan itibaren ‘Devlet politikası’ olmalı. Gençliğimizin ve geleceğimizin kurtuluşu için mutlaka okuma alışkanlığının  ilk okul çağlarında kazandırılması gerekir. Bunun için de ülke genelinde oluşturulacak bir proje ile okullarda yılda en az bir kere şair ve yazarların katılımı ile şiir ve edebiyat programları yapılmalıdır. Öğrencilerimiz kitapları yazarından imzalı alırken aynı zamanda yazma ve okumanın insan sağlığı ve başarısı hakkında bilgi edinmiş olurlar. Bu konuda onbeş yılı aşkın bir süredir okullarda yaptığım yüzlerce programda çocukları yazarla buluşturmanın okuma ve yazma konusunda çok etkili olduğuna -yüzlerce örnek ile- şahit oldum. Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması ile ilgili yapılan örnek  projeler ülke geneline yayılmalı ve topyekün seferberlik ilan edilmelidir. Ancak bu çalışmalar kağıt üzerinde kalmamalı aynı zamanda denetlenmelidir.

            Eğitim konusu ihmal edilmeyecek kadar önemlidir. Eğitim ve kültür seviyesinin yüksek olduğu bir ülkede yaşamak herkese huzur ve mutluluk verecektir. (Temmuz-2018)

 

Gündüz AYDIN

Eğitimci-Şair ve Yazar

 
Toplam blog
: 51
: 174
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Emekli öğretmen, şair, yazar ve gazeteci. Geniş bilgi için (www.gunduzaydin.com) ..