Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '18

 
Kategori
Anılar
 

Milliyet Blog'ta Bir Erdal Ceyhan Vardı

Milliyet   Blog'ta   Bir   Erdal Ceyhan  Vardı
 

Eğitimci yazar Erdal Ceyhan bir öğretmendi. Bandırma’da oturuyordu. Onunla yüz yüze gelmek ve tanışmak kısmet olmadı. Ancak yazılarını, denemelerini ve şiirlerini Milliyet  Blog’ta severek okuduğumu  belirtmek isterim.

Zaman zaman ona yorum ve mesaj da  gönderiyordum. O da beni yalnız bırakmıyordu.

Bir gönül adamı idi, Demokrat ve   sevgi    dolu  bir insandı. Bunu yazıları ve şiirlerinde anlamak olası idi. Atatürk'ü   yürekten seven bur Cumhuriyet adamı idi. Çocukları   yuvadan  uçmuşlardı.   Çocuklarının  babalarının eserlerine   sahip  çıkmasını    tavsiye  ediyorum.  Şiir ve  yazıları  bir kitapta toplanmalıdır.   Ben   Bandırma'da  olsaydım bunları araştırır  bir şeyler   yapardım.   Değerli  öğretmernen  ErdaL  CEYHAN unutulmamalıdır. ..

HAİKU ‘ları çok ilgi çekici ve düşündürücü idi. Birinde şöyle diyordu:

HAİKU’LAR 28 - 30

O babaannemdi
Bir kış günü  bırakıp gitti
Şimdi kendisi mahzun  ben mahzun

29

İçimde ne varsa döktüm
Bir ırmak  olu  aktı şiir
onra bir göle vardı durdu

30

İşte geldi  bir sis bastı
Ta yüreğimin ortasına kadar
Ondan sonra   koydunsa bil ( V )

                            Erdal CEYHAN30

                 Milliyet Blog -  26 Temmuz 2017.

Bir ara ondan hiç yorum almadım,  Bir iki kez ona mesaj gönderdim cevap ta almayınca bir yerde gücendim.  Neden cevap vermiyor diye? Geçenlerde bilgisayarımı karıştırınca Eric Van Buyten, Sabahattin  Gencal ve Erol Özışık’ın yazılarına gözlerim ilişti.  Sevgili Erdal Ceyhan Hocamızın vefat ettiğini okuyunca  ne denli üzüldüğümü burada inanın ifade edemiyorum.  Heyhat!...  Ne yazık ki vefat edeli   aşağı, yukarı 10  ay olmuştur. Sevgili Erdal Ceyhan‘ın ( 7 Ağustos 2017’ de  )  vefat ettiğini öğreniyorum.. 

Bundan dolayı hem Erdal Ceyhan Hocamızdan ve hem de tüm sevenlerinden özür diliyorum. Erol Özışık’ın  yazısına baktım belki 25 kişi ona yorum göndermişler. Aslında ben vefasız bir insan değilim.  Bu arkadaşların çoğunu tanıyor ve onlarla da haberleşiyoruz.  Bana söyleyen de olmadı. Çok çok üzüldüğümü belirtmek isterim. Geç te olsa Allah rahmet eylesin ve mekânı cennet olsun. Başta ailesi olmak üzere tüm sevenlerine ve Milliyet Blogdaşlarımıza başsağlığı diliyorum.

Ben bunları yazarken ve değerli hocamız Erdal CEYHAN’ı saygıyla anarken, ünlü koca  şair Yunus Emre’nin  şu dizeleri   aklıma geldi:

Bir garip ölmüş diyeler
Soğuk su ile yuyalar
Üç gün sonra da duyalar
Söyle garip bencileyin…

Bir kez daha üzüldüğümü ifade etmek isterim. Güle güle Erdal Ceyhan, sizi her zaman güzel yazı ve  şiirlerinle  anacağız. Mekân cennet gül gülistan olsun....

Abdülkadir GÜLER

02.07.2018-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..