Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '08

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog’da imajların boyutu

Milliyet Blog’da imajların boyutu
 

Milliyet Blog’da her yayımladığımız blog için fotoğraf ve video ekleme şansımız var:

1 blog imajı
1 fotoğraf galerisi (dilediğimiz sayıda fotoğraf girebiliyoruz)
1 video

Milliyet Blog’da imaj kullanımının en yaygın olduğu yer hemen hemen her blog için girilen blog imajıdır. Bu imaj bir fotoğraf, bir resim, özel tasarlanmış bir imaj veya Internet’ten alınmış bir imaj olabiliyor.

Blog yazmaya başladığımdan buyana hemen hemen her blog için bir imaj gönderdim. Bunların çoğu kendi çektiğim fotoğraflar veya tasarladığım imajlar oldu. Belli konulardaki yazılarımda şablonlar kullandım.

Çektiğim fotoğrafların boyutunu hep 4/3 oranında ayarladığım için buradaki imajlarımı da yakın zamana kadar 4/3 yani 1024*768 hazırlıyordum. Ancak blog sayfasında imaj için ayrılan alan farkı boyutlarda olduğu için kenarlarda boşluk vardı. Ben de o alanı ölçtüm ve 8/5 oranında alan ayrıldığını hesapladım. O zamandan buyana blog için göndereceğim imajları 8/5 oranında yani 1024*640 hazırlıyorum. Böylece blog sayfasında imaj alanı tam dolu görünüyor.

İmaj sayfasında düzgün görünmesi için bu ayrı yaptım ancak başka yerlerde imaj alanına tam uymamaya başladı, çünkü imajların yeraldığı değişik yerlerde değişik boyutta yerler ayrılmış.

1- Blog giriş sayfasında 4/3
2- Blog sayfasında 8/5
3- Blog ana sayfasındaki manşette 8/5
4- Kişisel ana sayfada son / en çok okunan / en çok yorumlanan blogda 4/4
5- Kişisel ana sayfada listelenen bloglarda 4/3
6- Milliyet’te bloglara link verildiğinde spotların yanında 4/3
7- Resim galerisinde 4/3

Boyutların hepsi 4/3 oranına getirilebilir, ancak bu yazdığım bir ayrıntı...

Asıl konuya gelirsek: Milliyet ana sayfasındaki imajların boyutunu oldukça büyüttü, hatta manşetlerde olması gerekenden daha büyük imajlar yayımlanıyor. Milliyet Blog’da da blog sayfasında, ana sayfadaki manşette ve galerilerdeki fotoğraf boyutunun büyütülmesi için zaman geldi. Geçen yıl boyutlar biraz büyümüştü ancak o zamandan buyana Internet’teki görsel alışkanlıklar değişti.

Blog sayfasındaki imaj boyutu olan 320*200 artık çok küçük, en azından 400*250 veya 400*300 olabilir.

Galerideki fotoğrafların boyutu olan 400*300 çok çok küçük, bu boyut 640*480 olsa fotoğraflar çok sevinecek.

Ankara, 24 Haziran 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..