Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '09

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog Editörlerine Tavsiyemdir

Milliyet Blog Editörlerine Tavsiyemdir
 

İlkin yazıyı hangi kategoriye sokacağımı bilemedim. “Tavsiye” diye bir kategori olmadığına göre BLOG kategorisini seçeyim de, sayın editörlerimiz gerekirse kategori kaydırması (yatay geçiş) yaparak meseleyi hallederler dedim. Zira yazının içeriğinde matah bir şey yok. Dolayısıyla kategorisel olarak teknolojiye girecek, ne de internet alemine. Lafı uzatmayım…

Ne zamandır aklımdaydı da, bugün yazasım geldi. Evvela nereden aklıma geldiğini bir açayım. İnternet sitelerinde sık kullandıklarımı “SIK KULLANILANLAR”a eklerim ki, tek tek adres yazarak vakit kaybetmeyeyim. “Ulan ne var bunda, bunu herkes yapar” diyeninizi duyuyorum, gelmiyiiim kulağınızı çekerim.

Son zamanlarda Mozilla Firefox kullanıyorum. İyice de alıştım. İnternet Explorer’dan daha güzel. En çok sevdiğim özelliklerinden birincisi sık kullanılan sayfalardan istedikleriniz menü çubuğuna eklenebiliyor; ikincisi de sayfaları kapatırken kaydetme şansınız var. Hemen açayım. Mesela aynı anda 3 sekme açık. Birisinde Milliyet Blog var, diğerinde http://www.milliyet.com.tr/, diğerinde de http://www.murathacioglu.com/ diyelim. (Çaktırmadan sitemin reklamını da yapıyorum ha) doğrudan kapatma (x harfi) düğmesine bastığınızda “firefox uygulamasının sekmelerinizi bir sonraki açılışa saklamasını istiyor musunuz?” diye soruyor. “Kaydet ve Çık” seçeneğini seçerseniz olduğu gibi hafızaya alıyor. Diyelim ki bilgisayarı da kapattınız. Fark etmez. Veriler saklı duruyor. Aradan kaç gün geçerse geçsin, Firefox’u açtığınızda en son kullandığınız web sayfası aynen geliyor…

Daha mevzua giremedim haberiniz olsun. Firefox güzellemesine gidiyor gibiyim. Müdahale etmem gerek. Ediyorum. Evet, sadede gelelim. İşte bu Firefox’da sevdiğim bir diğer özellik istediğim sayfaları menü çubuğunda saklıyorum. Ulaşması kolay oluyor. Bunu için bulunduğunuzu sayfada iken “yer imlerine ekle” derseniz çıkan pencerede “yer imleri araç çubuğunu” seçeceksiniz. Böylelikle tıpkı “iler” “geri” butonları gidi sayfa üstünde sık kullandığınızı siteye ait buton oluşuyor.

Gelelim MB editörlerine önerime… İşte bu “yer imleri araç çubuğuna” bir siteyi kaydettiğinizde favicon denilen küçük simge de kaydediliyor. Böylelikle menünüzde sitenin ismiyle birlikte simgesini yani logosunu da görebiliyorsunuz. Bir çok web sitesinin (benim web sitemin bile:))) favicon dosyası var ve küçük simgelerle bu görülüyor. Ama koskoca milliyet Blog da böyle bir şey yok.

Acele tarafından favicon uygulamasını tavsiye ederim. Görsellik önemlidir. İşte bu fani kuldan naçizane tavsiyedir. Ben lafımı ortaya koydum, beğenen alır gider, beğenmeyen bırakır kaçar :))))

(Not: Yazıyı yazdıktan sonra aklıma geldi. Ben onca satır anlatacağım diye bir yerimi yırttım, oysa paintten bunu resmedebilirdim. Yazdıklarımı silmeye gönlüm razı gelmedi. Paintten de resmettim. Konu daha iyi anlaşılır sanırm.)

Murat HACIOĞLU

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..