- Kategori
- Blog
Milliyet blog gazetesi çıksın mı?

Blog arkadaşımız Aydın TİRYAKİ'nin hazırladığı taslak gazete için bir fikir verebilir.
Bugün eflatuun arkadaş yazınca ben de artık yazmanın zamanı geldi dedim. Hem bayram kutlaması yapalım hem de blog yazarı arkadaşlar için bayram tadında yenilikler olması için önerilerimizi sıralayalım.
Öncelikle editörlerimizin, blog yöneticilerimizin ve tüm yazar arkadaşlarımızın bayramını kutluyorum. Bu bayramda mesaj attığım arkadaşlarım da oldu, mesaj atmadığım halde bana mesaj gönderen arkadaşlarım da oldu. Buradan hepsine teşekkür ediyorum. MB ailesi içinde olmanın ne güzel dostluklara vesile olduğunu görmek beni fazlasıyla mutlu etti. Sırf bu güzel olay bile "iyi ki buradayım " dedirtti bana.
Bu bayramın başka bayramlarla desteklenmesi fikrine ben de katılıyorum. Değişik seviyelerde 3 bine yakın blog yazarı olarak geniş bir aile olduk. Gazetelerin köşe yazarlarından hiç de aşağı kalmayan değerli yazarlarımız olduğu gibi yeni yeni yazarlığa başlayan arkadaşlarımız da var. Birbirimizi besleyerek, destekleyerek, güzel dostluklar kurarak geçinip gidiyoruz.
Bir sıkıntımız var. Her ne kadar Milliyet ailesi içerisnde olmaktan gurur duysak da, blog yazmak normal gazetelerde köşe yazmaktan daha düşük kalitede yani bir heves gibi bir şey olarak algılanıyor. Okurlar tarafından böyle algılandığı gibi, bazı yazar arkadaşlarımız da kendilerini öyle görüyor ne yazık ki. Ama ben öyle görmüyorum. eflatuun gibi gazeteci adayı arkadaşlarımız da öyle görmüyorlar. Ve bunun somut olarak belirlenmesi için, gerçek anlamda bir gazetede ayda bir de olsa yazılarımızın yayınlanması ve geniş okurlara duyurulması gerekiyor. Zaman zaman Milliyet Cafe ekinde küçük yazılar yayınlanıyor. Ama bu yazıların ne zaman olacağı belli değil Ayda bir mi yılda bir mi belli değil. Aylık olarak bir blog ekinin çıkması üzerimizdeki bu hafif duruşu kaldıracaktır.
Bizlerin Milliyet Okurları tarafından daha çok tanınması halinde daha kaliteli yazılar çıkacağına da inanıyorum. Ayrıca kitap çıkarttığımız zaman yayınevi yayınevi dolaşmaktansa, bir miktar parasal katkı da yaparak Milliyet Matbaalarında bastırımak temennimizdir. Hatta belirli düzeye gelmiş arkadaşlarımızın kitaplarının bastırılması için Milliyet yönetiminden teklif bile gelmemesi için bir neden mi vardır? Sonra da bu kitaplarımızı kitap fuarlarında Milliyet Standlarında imzalamamız ve güzel güzel satışlar yapıp okurlarla buluşmanın mutlluluğunu tatmak çok mu uzak bir ihtiimaldir?
Yazar arkadaşlarımızın bu blog yazarlarına olan bakış açısından kurtulması ve kendine güven kazanması için Milliyet kucak açmalıdır. Kimi arkadşaların kitapları Milliyet Yayınlarından çıkabileceği gibi, kimilerininki de sadece maliyet katkısı alınarak matbaalardan yararlandırılabilir. Ama mutlaka Milliyet adı altında bir şeylerin yapılması şarttır. En azından seçilecek bir grup yazar arkadaş için böyle bir giriş yapılırsa, onlar gibi yazabilmek için diğerleri daha çok özen gösterecek, daha çok kurallara dikkat edecek ve kendini geliştirecektir.
Mademki Milliyet Türkiye'nin her yanında " Baba Beni Okula Gönder" kampanyaları açarak babalık yapıyor. Bir babalık da blog yazarlarına yapsın ve kitaplarında yardımcı olsun. Kitap fuarlarında yer bulsun , okurla buluştursun. Asıl bayram o zaman bizim için.
Hadi bakalım. " Baba Bizi Fuara Gönder"
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=21054 Aydın TİRYAKİ'nin benzer bir yazısı ve resim kaynağı
Öncelikle editörlerimizin, blog yöneticilerimizin ve tüm yazar arkadaşlarımızın bayramını kutluyorum. Bu bayramda mesaj attığım arkadaşlarım da oldu, mesaj atmadığım halde bana mesaj gönderen arkadaşlarım da oldu. Buradan hepsine teşekkür ediyorum. MB ailesi içinde olmanın ne güzel dostluklara vesile olduğunu görmek beni fazlasıyla mutlu etti. Sırf bu güzel olay bile "iyi ki buradayım " dedirtti bana.
Bu bayramın başka bayramlarla desteklenmesi fikrine ben de katılıyorum. Değişik seviyelerde 3 bine yakın blog yazarı olarak geniş bir aile olduk. Gazetelerin köşe yazarlarından hiç de aşağı kalmayan değerli yazarlarımız olduğu gibi yeni yeni yazarlığa başlayan arkadaşlarımız da var. Birbirimizi besleyerek, destekleyerek, güzel dostluklar kurarak geçinip gidiyoruz.
Bir sıkıntımız var. Her ne kadar Milliyet ailesi içerisnde olmaktan gurur duysak da, blog yazmak normal gazetelerde köşe yazmaktan daha düşük kalitede yani bir heves gibi bir şey olarak algılanıyor. Okurlar tarafından böyle algılandığı gibi, bazı yazar arkadaşlarımız da kendilerini öyle görüyor ne yazık ki. Ama ben öyle görmüyorum. eflatuun gibi gazeteci adayı arkadaşlarımız da öyle görmüyorlar. Ve bunun somut olarak belirlenmesi için, gerçek anlamda bir gazetede ayda bir de olsa yazılarımızın yayınlanması ve geniş okurlara duyurulması gerekiyor. Zaman zaman Milliyet Cafe ekinde küçük yazılar yayınlanıyor. Ama bu yazıların ne zaman olacağı belli değil Ayda bir mi yılda bir mi belli değil. Aylık olarak bir blog ekinin çıkması üzerimizdeki bu hafif duruşu kaldıracaktır.
Bizlerin Milliyet Okurları tarafından daha çok tanınması halinde daha kaliteli yazılar çıkacağına da inanıyorum. Ayrıca kitap çıkarttığımız zaman yayınevi yayınevi dolaşmaktansa, bir miktar parasal katkı da yaparak Milliyet Matbaalarında bastırımak temennimizdir. Hatta belirli düzeye gelmiş arkadaşlarımızın kitaplarının bastırılması için Milliyet yönetiminden teklif bile gelmemesi için bir neden mi vardır? Sonra da bu kitaplarımızı kitap fuarlarında Milliyet Standlarında imzalamamız ve güzel güzel satışlar yapıp okurlarla buluşmanın mutlluluğunu tatmak çok mu uzak bir ihtiimaldir?
Yazar arkadaşlarımızın bu blog yazarlarına olan bakış açısından kurtulması ve kendine güven kazanması için Milliyet kucak açmalıdır. Kimi arkadşaların kitapları Milliyet Yayınlarından çıkabileceği gibi, kimilerininki de sadece maliyet katkısı alınarak matbaalardan yararlandırılabilir. Ama mutlaka Milliyet adı altında bir şeylerin yapılması şarttır. En azından seçilecek bir grup yazar arkadaş için böyle bir giriş yapılırsa, onlar gibi yazabilmek için diğerleri daha çok özen gösterecek, daha çok kurallara dikkat edecek ve kendini geliştirecektir.
Mademki Milliyet Türkiye'nin her yanında " Baba Beni Okula Gönder" kampanyaları açarak babalık yapıyor. Bir babalık da blog yazarlarına yapsın ve kitaplarında yardımcı olsun. Kitap fuarlarında yer bulsun , okurla buluştursun. Asıl bayram o zaman bizim için.
Hadi bakalım. " Baba Bizi Fuara Gönder"
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=21054 Aydın TİRYAKİ'nin benzer bir yazısı ve resim kaynağı