Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '08

 
Kategori
Söyleşi
 

Milliyet Blog Yazarı, Murat Ersöz [12]

Milliyet Blog Yazarı, Murat Ersöz [12]
 

Milliyet Blog Yazarı, Murat Ersöz


Günde ortalama ikiyüz blog yayina giriyor. Bir kisinin günde ikiyüz blog tiklamasi veya okumasi pek mümkün degil. Blog okumak icin önce ilgi duymak sonra secim yapmak zorundayiz. Secim konusunda cesitli kriterleride belirlemek zorundayiz; Ilgi uyaran veya ilgi duyulan konu basligi, yazinin girisi, secilen resim, favorimiz olan blog yazari vs., vb. düsünülebilir. Bu arada cogu kez gözden kacirdigimiz bir cok güzel yazilar, isimlerde olabiliyor.

Söylesi dizime katilmak icin e-postayla gönderdigi cok kisa mesajinda Murat Ersöz isimini görünce; üzülerek itiraf ediyorum ki' isim bana hic tanidik gelmemisti. Blog ana sayfasindaki arama motorundan Murat Beyin sayfasini buldugumda aramizda cok degerli blog yazari, degerli bir arkadasimizi nasil göremedigime sasirmadim dersem yalan olur. Oysa, kendisi Nisan 2007 tarihinden beri aramizda. > ana kategorisinde bugünkü duruma göre 35 blog yazmis. Akici ülsubunu ben sahsen cok begendim ve bir cok yazisini yorulmadan ve sikilmadan bir anda okumanin keyfini yasadim dersem, emin olun abartmis olmuyorum.

Kendi sayfasi: http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=814629

Enteresan bir hikaye, okumadiysaniz okumanizi tavsiye ederim: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=38645

Yine her zaman oldugu gibi bu kez de yine; sorularim ve sevgili Murat Beyin anket niteliginde kisa ve degerli cevaplariyla sizleri bas basa birakmak istiyorum. Keyfli okumalar...



1. Sevgili Murat Bey, kendinizi eksi ve artılarınızla sever misiniz?

- Artılarım bence çok fazla. Bu artıların fazlalığı benim eksilerimi oluşturuyor. Ne çektiysem dürüstlüğümden ve iyi niyetimden oldu. Herkese güvendim, dağlar yıkıldı. Benim eksi olarak değerlendirebileceğim tek karakteristik özelliğim çabuk hiddetlenmem.

2. Politikayla ilgili, hangi projenin daha çabuk gerçekleşmesini istersiniz?

- Politikayla herhangi bir projenin gerçekleştirilebilineceğine inanmıyorum. Medeniyetten bahsedilirken, kanser ilaçlarını kesen bir sağlık bakanlığı, yeşili katleden ve imara açmak için uğraş veren imar bakanlığı, her şeyimizi bir an evvel satmaya çalışan bir maliye bakanlığı ve enflasyonun pingpong topu ile ölçülüp memura işçiye buna göre zam yapıp kendilerine kıyak maaş zammı yapan bir milletvekilleri ordusu varken, hangi projenin gerçekleşebileceğini zannediyorsunuz?

3. Sizi çok sinirlendiren, raydan çıkaran şey nedir?

- Haksızlık ve baskı.


4. Hangi sebepten dolayı, kimi ödüllendirmek isterdiniz?

- Günümüz şartlarında, hiç kimse ödül almamalı bence. Yeterince ödül dağıtıldı bence. Bakınız Orhan Pamuk. Ermeni katliamınıda yaptık, kürtleri de kestik. Ödülümüzü de aldık. İnsanlar en büyük hediyenin yaşam olduğunu öğrendiği gün, açan tek bir çiçeğin en büyük ödül olduğunu elbet bir gün anlayacaklardır.


5. Hangi başarınız veya yeteneğiniz size gurur veriyor?

- Ben başarılı biri değilim. Yetenek dersek iyi bir satranç oyuncusuyumdur.


6. Çocukken; büyüdüğünüzde ne olmayı düşünürdünüz?

- Hiç hayal kurmadım ve hatırlamıyorum.


7. Dinlenmek için tercih ettiğiniz bir yöntem var mıdır?

- Şezlongda uzanıp, güneşin kemiklerimi sızlatması. Yerler çimen ve kuş sesleri.


8. Öncelikle, hangi ülkeye seyahat etmek isterdiniz?

- Güney Amerika.


9. Sizi cok sevindiren, keyifle satın aldığınız şey nedir?

- Teknolojik olarak yenilenen veya yeni çıkan her şey ilgimi çeker.


10. Hangi şarkıyı severek söylersiniz?

- Şarkı söylemeyi sevmem ama jazz, blues, soul müziği dinlemekten çok zevk alırım.


11. Bize bir bilgelik sözü söyler misiniz?

- Gezinen kurt aç kalmaz. Hayatın her evresi için geçerli bir sözdür. Çünkü oturarak başarıya ulaşan tek yaratık tavuktur.


12. Çok paranız olsa hangi ressamın bir eserini satın almak isterdiniz?

- Salvador Dali.


13. İkinci evinizin nerede olmasını arzu ederdiniz?

- Uzaklarda, insanlardan uzakta, doğayla iç içe olunabilen bir yer. Belki İzlanda.


14. En iyi pişirdiğiniz yemek hangisidir?

- Pizza.


15. Şimdiye kadar gerçekleşmeyen, fakat mutlaka gerçekleştirmek istediğiniz şey nedir?

- Uzun bir tatil.


16. Bir ay süreyle kimin hayatını yaşamak isterdiniz?

- Musatafa Kemal Atatürk.


17. Sevdiğiniz, övdüğünüz üç kitap ismi verebilir misiniz?

- Çılgın Türkler, Pako, Çanakkale geçilmez


18. TV de hangi programlara takılırsınız?

- Sadece haberler


19. Hangi TV programlarını izlemek istemezsiniz?

- dizileri


20. Beğendiğiniz kadın oyuncu kimdir?

- Demi Moore


21. Beğendiğiniz erkek oyuncu kimdir?

- Sam Elliot


22. Tarihte, adı geçen ünlüler arasında, sevdiğiniz, hayranlık duyduğunuz bir kişi var mıdır?

- Mustafa Kemal Atatürk


23. Başkaları sizin hakkınızda ne söyler, nasıl bilirler sizi?

- Kimisi hiç sevmez, yarası olanlar, geri kalanları da çok sever.


24. Hangi huyunuzu beğenmiyor veya değiştirmek istiyorsunuz?

- Sosyal yanım zayıftır. Bilgisayarla çok haşır neşir olurum.



Sevgili Murat Bey, söylesiye katilmak istemeniz beni onurlandirdi, cok tesekkür ediyorum. Bu vesileyle Sizi tanimak ve tanitmaktan büyük bir mutluluk duydugumu buradan belirtmek isterim. Milliyet Blogun vaz gecilmez nice degerli üyelerinden birisisiniz benim gözümde. Nice uzun yillar Siz yazmanin, bizlere de okumanin keyfini yasatmanizi arzu ediyor basarilarinizin devamini diliyorum.

Bu son satirlara kadar birlikte oldugunuz icin ayrica siz degerli okuyucularima tesekkür ediyorum.


Sevgi ve Saygilarimla

Mine

03 . 03 . 2008

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..