Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Milliyetçilik anlayışımız

Milliyetçilik anlayışımız
 

Bir iki kelam da biz edelim Hrant Dink suikastine ilişkin…

Bizim memlekette kötü bir olayla karşılaşanların aklına ve diline Ermeni milleti gelir. (Esmanamı hatırladım böyle deyince de…) Onlardan ne kadar acı çekmişse Türk milleti diye düşünürüm akıla ilk gelendir hep –Ermeniiii- diye uzatarak, lafı gediğine koymaya çalışırlar…

Hep dinlemeye çalıştım söylenenleri, hep okumaya çalıştım yazılanları, kavgaları, polemikleri, sloganları anlamaya çalıştım Hrant Dink Suikastinden sonra… Bu suikastin benim kavgam olamayacağını düşündüğümden… "Eyvah" demiştim yan odadaki arkadaşım suikastın haberini verdiğinde… Ermenilerdir yada Pkk’dır demiştim suikastin arkasındakiler… Ya da Amerikanvari filmlerden esinlendim galiba, Cia’dır dedim. Çünkü hiçbir Türk bireyinin işine yaramaz bu iş… Dünyanın direksiyonunu elinde bulunduranlara koz vermek için yapılmıştır, kendini gözünde milliyetçi kabul edenlerin hiçbir zaman yapamayacağı bir olaydır diye düşündüm. Olayın arkasından ortaya çıkanları görünce de başka kulplar takmaya çalıştım. Ama heyhat; Türk milliyetçiliği adına işlendiği ima edilen olay, söz ve güçlü ekonomi ile susturulamayanların silah ile susturulmasından başka bir şey değildi bana göre… Evet aynen kabul ediyorum: 17 yaşında, başında kavak yelleri esen bir gencin milliyetçilik anlayışıdır bu… Üzerimize giydirmeye çalıştıkları ve giyerken zorlandığımız elbiseyi, giymemizi çabuklaştıracak bir anlayıştır bu… Bu anlayış bir yüzyıl önceki anlayışa tekabül eder ve bu şekilde kaç kişi ortadan kaldırılabilir ki…

Bu suikastin arkasından şaşırdığım bir diğer olay ise şudur. Meğerse cenazelerin bir tertip komitesi oluyormuş ve halkı değişik sloganlar ile yönlendirmesini bilirlermiş. Ne çabuk tertip komitesi kuruldu, sloganlar belirlendi hayret ettim vallahi… Be kardeşim bu adamın ölümü bekleniyormuyduda suikastin hemen akabinde herkesin işi gücü yokmuş gibi o kadar kalabalık bir araya gelebildi. Slogan üzerine slogan eklendi.

Zayıf bağlantılar, milliyetçilik anlayışımızın farklılığı, zayıf ekonomidir bizi Ermeni diasporasının karşısında susturan… Diğer devletler, Ermeni diasporasının isteklerine, cok sevdiklerinden onay vermemişlerdir herhalde… (Bu arada, diaspora : yurdundan uzaktakiler anlamına geliyor.) Bizim yurdundan uzaktakilerin faaliyet alanlarına Türklere yapılan soykırımı anlatmak girmiyor. Ermenilerin bu kaçıncıdır bizi ayağa kaldırdıkları faaliyet… Kimi zaman film, kimi zaman toplantı, kongre, kimi zaman muhatapların dışında bir yerde alınan ve bizim vatandaşlarımızı bile yakından ilgilendiren meclis kararları ve bu işlere önayak olanlar…

Herkese (ve hiç merak etmeyin bende içindeyimdir) bakıyorum en baba milliyetçilik lafları… O en baba lafların "çalışmak, çok çalışmak" eylemi haricinde işe yaramayacağını anlatabilmek gerekli ama nerede o eğitim sistemi… Bizim sevdamız "kuru kuru kadanı alayım, tıkır tıkır kurbanın olayım" deyimine tekabül eder.

Bizim olaylara bakışımız, düşünüşümüz, aldırmazlığımız, elimiz koynumuzda bekleyişimiz ve en garip tarafımızda lafta kalan milliyetçiliğimiz varoldukça Ermenilerin bizlere soykırım iddiaları ile yaklaşımları daha da güçlenecektir.


Saygılar

 
Toplam blog
: 37
: 557
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

2006 itibarıyla 36 yaşında, yolun yarısını geçmiş bir inşaat mühendisiyim. İşim ve ailem herşeyimdir..