Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Misyon

Misyon
 

Ne güzel bir fotograf SymrNazan Hanım'ın objektifinden


 

“Ah be güzelim nerden bilebilirsin ki neler olacağını . Hiç yaşanmamış, olmamış bir şey hakkında nasıl bu kadar emin olabilirsin? Belki de yanılıyorsun. Belki de herşey daha iyi olacaktı. Bunu hiçbir zaman bilemezsin”

Sonra o muhteşem mantığı ve güçlü ifadeleriyle beni ikna etmeye çalıştı.

Bu sefer şaşkınlıkla yüzüne bakan ben oldum.

“Kafamı karıştırma bakayım çokbilmiş” dedim, gülerek.

Düşündüm. Doğru ya ! Belki de ben inanmak istediğime inanmıştım bunca yıl. Bana sunulanın doğruluğuna inanmıştım.Ve hükmüm yaşanmamışın yanlışlığındaydı.

"Çokbilmiş" misyonunu şimdilik tamamlamıştı.

***

Yollarımızın bir şekilde kesiştiği, bizi olumlu, olumsuz etkileyen birçok kişi- canlı olmuştur hayatımızda. Bazen yılları bazen de sadece bir anı paylaşırız onlarla. Konuşmaları, davranışlarıyla, sözleriyle, varlıklarıyla fark yaratırlar bizde. Kim bilir, biz de fark yaratırız belki onların yaşamında bilmeden.

Kimi zaman yaşattıkları güzel duygular ve öğrettikleriyle minnet duyarız, varlıklarını sevgiyle hissederiz.
Ya da "Neden" deriz, "Neden girdi benim hayatıma ki, keşke onu hiç tanımamış olsaydım"

Bir oyun gibi başladı önce.

Adı “ Misyon” oyunu.

Pek hoşumuza gitti.

Sokakta bir kedi yavrusuna rastlayıp, okşayıp onu beslerken “tamam” diyorduk örneğin, “Bugünkü misyonumuz bu kediyi mutlu etmek ama o da boş değil, bizim kendimizi iyi hissetmemizi sağlayan serotoninlerimizi harekete geçiriyor işte. Ya bugün onu görmeseydik?”

Ya da bir şekilde bizi üzen birisi ile karşılaşmışızdır, tartışmışızdır.

“Aferin, misyonunu tamamladı. Şimdi biz bundan ne sonuç çıkarmalıyız? Ya da bu sinir bozucu karşılaşma, konuşma onun için acaba ne ifade ediyor?”

Ya sen?
Seni tanımış olmamın yaşamıma- (yaşamına) getirdiği farkı bir düşünelim bakalım.
Anlık ya da uzun süreli kararlarım- (kararların), düşüncelerim- (düşüncelerin), duygularım- (duyguların) ya da hayata bakışımda- (bakışında), etkin-(etkim) var mı?
Mutlaka var.

İnanıyorum ki, hayatımıza giren tüm kişilerin ve olayların bizim için bir anlamı, özel bir görevi, amacı var. Hiçbir şey tesadüf değil. Olaya böyle baktığımda, buna inandığımda, kendimi, yaşadıklarımı, yaşattıklarımı daha anlamlı buluyorum. Bir tür teselli.

Kendimi ve yaşamı paylaştığım tüm kişileri-canlıları da bu nedenle daha bir önemsiyorum. Hatta bana olumsuz duygular yaşatanları bile.

 

Tijen Taşlı- İzmir

 
Toplam blog
: 156
: 2800
Kayıt tarihi
: 03.04.07
 
 

SÖZ UÇAR, YAZI KALIR. 9 Eylül Ünv. İşletme mezunu, 9 Eylül Ünv.Sosyal Bil. Ens.Sağlık Kurumla..