Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '13

 
Kategori
Psikoloji
 

Mobbing; kıskançlık mı? hor görülmek mi?

Mobbing; kıskançlık mı? hor görülmek mi?
 

Moobingin çarpıcı puntosu


Sosyal dışlanmayı tanımlayan MOBBİNGİ günlük yaşamda izlerken; genellikle kıskançlık veya hor görülmenin ürünü olduğunu algılıyorum.

Kıskanç insanların temel psikolojisinin kendileriyle birilerini karşılaştırma olduğunu, olamadıkları şartlardaki kişileri önce içten içe kıskanmaya başladıklarını sonra yakın mesafelerindeyse psikolojik tacize başladıklarını eğer ulaşamıyorlarsa olumsuz söylentilere destek verdiklerini, dedikodular üreterek kıskançlık duygularını tatmin ettiklerini izliyorum.

Aşağılık kompleksinde olanlarda mukayese ettikleri kişilerden bir şekilde eksik gördüklerini de psikolojik tatmin için hor görmelerini dışa vurarak taciz ederek aşağılık psikolojilerini tatmin etmeye çalıştıklarını izliyorum, tabii ki bunlar benim gözlemlerim çok daha farklı gözlemlerde ilave edilebilir.

Duruma yansız bakılması becerilse; her insanın farklı artılarının olduğu görülebilir ve bu artıların geliştirilmesiyle her birey farklı başarılarla tatminler yakalayabilir. Bu doğrultuda kendi artılarını fark edemeyenlerin kıskanç veya aşağılık kompleksinde olduklarını düşünmemek mümkün mü?

Kendi iç dinamiklerini tanımlayamayan bir insan artı yanını nasıl fark edebilir ki? Bu doğrultuda ana problemin; bireyin iç dinamiklerini tanımlayabileceği, başkalarından artı yanını fark edileceği bir eğitim almaması veya analize tabi tutulmaması, yaşam mücadelesi için motive edilmemesidir. Yani her toplumsal çapraşıkta olduğu gibi bu konuda ki temel eksikte eğitim modeli eksikliğidir.

Kadri KANPAK - 19.10.2013

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..