Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '21

 
Kategori
Söyleşi
 

Moda ve Doğallık

Uzun bir bayram tatilini geride bıraktık. Bu süreçte yazlık mekanlar dolup taşarken yazın etkisini her yerde hissettik. Haziran sonu tatile çıktığımız için bayramı İstanbul'da geçirdik. Başka da seçeneğimiz yoktu aslında. Bazen eş durumundan zorunluluklarınız olabiliyor. 

Yazın her halini seven biriyim. Güneş varsa mutlu olan biriyim. Bir de yazın giydiğimiz tiril tiril kıyafetler, rahatlık ve renklilik hali değmeyin keyfime.

Modada yaz sezonu yüksek coşkuyla yaşanırken; seçtiğim ürünlerde tercihim %100 doğal pamuk  olması. Sentetik ve polyester ile aram hiç yok. Bu sebeple de ürün arayışım her zaman doğal yönde oluyor. Bikini ve mayoda pamuk zor bir seçenek ama en azından plaj giyimiyle bunu dengeleyebiliyorum. Yaz için olmazsa olmazım kimono ararken Şebnem Yıldız'ın tasarımları imdadıma yetişti. Kişisel merak ve ilgiyle kim bu kadının diye peşine düşünce de hikayesi bugün sizlerle buluşuyor.

Etnik moda anlayışıyla minimal bir tarz oluşturan Şebnem Yıldız'la çevrimiçi gerçekleşene sohbetimizle sizi baş başa bırakayım :)

Şebnem Hanım sizi tanıyabilir miyiz? 

1974 Sinop doğumluyum. Denizci bir ailenin beş çocuğundan en büyüğüyüm. 15 yaşındaki kızımla beraber yaşıyorum. Yeni kurduğum markamla ve halen devam eden moda firmalarına verdiğim danışmanlık işlerimle ilgileniyorum.

Moda sektörüne girmeye nasıl karar verdiniz?

Çocukluğumdan bu yana giyime ve görsel sanatlara ilgim vardı. Lisede özellikle moda tasarımı okumak istedim. Çalışma hayatıma lisede stajyer olarak başladığım Atalar giyim firması ile kariyerime ilk adımı atmış oldum. Sonrasında Marmara üniversitesi Moda Tasarım Bölümü'nü tamamladım ve kariyerime dokuma tasarımı ile devam ettim. Osmanbey piyasasını deneyimleme şansı yakaladım ve işime her geçen gün daha da aşkla devam ettim. Atalar, Roman, Gizia,, Gairze gibi birçok marka ile çalışma fırsatım oldu. İngiltere'de Sosandra'ya koleksiyon hazırladım. Amsterdam'da birkaç butikle çalışma fırsatım oldu. Kylie Minouge Türkiye konseri için kıyafet hazırladım. Halen freelance olarak moda firmalarına danışmanlık yapmaktayım. 

Yaz sürecine baktığımızda "beach koleksiyonu" yapan markalar çoğunlukta. Sizin koleksiyonunuzu onlardan ayrı tutan özellikler nelerdir?

Mutluluğa ulaşmak için doğaya uygun yaşamak gerektiği felsefesine inanıyorum ve bu şekilde yaşamaya çalışıyorum. Bu felsefe neticesiyle gelişen doğal elyaf ve recycle malzemelere olan ilgim yeni yarattığım koleksiyonumun en önemli özelliğini aldı. Bu piyasa derya deniz! Herkese bir şeyler düşer ve her markanın bir alıcısı muhakkak vardır.

Pandemiden moda markaları çok etkilendi. Bu dönemde sizi bu markayı kurmaya cesaretlendiren sebepler nelerdir?

Pandemi benim işlerimi etkilemedi diyebilirim. Moda sektörü her koşulda yaşayan devam eden bir sektör. Hal böyle olunca da yazın gelişi özgürlüğe atılan adımla beraber yeni koleksiyonumun heyecan ve keyifli hali devam ediyor.

Pandemi ile birlikte moda anlayışımız kadar moda dünyası da hızla dijitalleşti. Siz dijitalin neresindesiniz? Değişime nasıl uyumlandınız?

Evet maalesef evlere kapandığımız dönemde dijitalleşme kaçınılmaz oldu tabii. Ben de birçok marka gibi ürünlerimi e-ticaret üzerinden alıcıları ile buluşturuyorum. Instagram sayfam ve Etsy'de yer alan mağazam ile satışlarımı gerçekleştiriyorum.

Tasarımlarınızda ilhamı nereden alıyorsunuz? Örnek aldığınız markalar var mı?

Hayat felsefem doğal yaşam ve buradan yola çıktım. El dokuma kumaşlar, doğal elyaflardan harmanlanmış pamuk kumaşlar beni böyle bir koleksiyon hazırlamaya teşvik etti. Kendinden doğaçlama ve yılların tecrübesi diyebiliriz.

Marka hayalleriniz neler? Markanızı nerelerde görüyorsunuz?

Markam daha çok yeni ama gelişmelere çok güzel. Doğal yaşam felsefesini özümsemiş -sizin gibi- herkes ile bir gün yolumuz kesişecektir. Sürdürebilirlik ve doğallık bizim temelimiz.

Siz neler eklemek istersiniz?

Yıllardır bu sektörde hizmet vermekteyim. Bu birikimimi, tecrübemi, heyecanımı artık kendi adımı taşıyan markam ile hazırladığım koleksiyonlarımla büyümek en büyük hayalim. 

Sevgili Şebnem Yıldız'a samimi cevapları ve zaman ayırdığı için çok teşekkür ederim. Şebnem Hanım'ın çevreci ve doğallık tutumu moda sektörüne örnek olur umarım.

Yeşim Mutlu

 
Toplam blog
: 127
: 121
Kayıt tarihi
: 25.03.15
 
 

1971 Çanakkale doğumlu, İstanbul'da yaşıyor. Melis, Maya Su ve Mira'nın annesi. Uzun yıllar sağlı..