Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '22

 
Kategori
Müzik
 

MOOD 10

Herkese kocaman ve dev bir MERHABA :)

Başladık mı yine güne açan çiçekler gibi? Şöyle yataktan fırlayıp bir an önce en yakınınızda bulunan pencereye koşun ve açın. Ellerinizi de kocaman açın ve yeni sabahı tüm benliğinizle sabahlayın. Sonra tabi ki bana kulak verin :D

Bu kez cebimden moodluklarımı çıkardım. Baharı yavaş yavaş uğurlarken sarıldığımız, sığındığımız, gün içinde "ruh halim" diye paylaştığımız şarkılarla geldim. İşte yorumlarımla MOOD 10 başlıyor! 

1. YEŞİM AYAN - ÜZÜYOR YILLAR :

Son zamanlarda sıkıntılarıma yaklaşmakta motive olarak kulağımdan ayırmadığım bir şarkı. Hani bazı kitaplar için "Her sayfasında kendimi buluyorum" deriz ya işte "Üzüyor Yıllar" tıpkı bir kitap gibi. Tek farkı var; şarkıyı dinleyince her satırında sadece kendinizi bulmuyorsunuz aynı zamanda umutlanıyorsunuz da. Şarkının en beğendiğim cümleleri:

"Dikensiz gül bahçesi vadedemem sana

Cennetin bile yolları dünyadan geçer."

Ah ah nasıl haklı sözler bunlar sevgili Yeşim Ayan? Nasıl içten ve kalbe dokunan sözler?

Yeşim Ayan gerçekten yetenekli, nadir sanatçılarımızdan biri. Kendi şarkı sözlerini yazıyor ve müziğini de kendisi yapıyor. Ayrıca sanatçılarımızdan Kubat'ın yeni albümü Koca Dünya'da "Aşkın Ömrüme Bahar" şarkısı da Yeşim Ayan'a ait. Yani kısacası; Yeşim Ayan = Kaliteli Şarkı diyorum başka da bir şey demiyorum. Dinleyince siz de fark edeceksiniz. 

2. NAZAN ŞORAY - ADRESE TESLİM:

Remix Versiyonu çıkmış, koşunnnnn. Kulüplerde hiç susmayacak bu şarkı. Yazı Nazan Şoray bizim için erken getirdi. Üstelik şarkının sözleri alnımıza yazıp herkese cevap vereceğimiz türden. 

"Bizde kararı üç kişi verir

Ben, keyfim ve kahyası"

Bak bak şu sözlere bak. Çıldırıyorummm. Çok anlamlı ve çok ince vuruşlu. Hayatınıza burnunu sokan herkese "Nazan Şoray'ın da dediği gibi" deyin ve devamında şarkının sözlerini söyleyin. Baştan ayağa bir cevap, bir atar - gider şarkısı. Çok haklı Nazan Şoray, sözlerde çok. 

3. KURTULUŞ KUŞ & BURAK BULUT - ES DELİ DELİ :

Son zamanların yükselen favori ikilisinden yeni ve bomba bir şarkı; Es Deli Deli.

Gerçekten bu ikilinin temposu şarkılarda bir farklı. Sözleriyle ağlatıp ritmiyle neşelendiren bir yapıları var, aynı zamanda insana "Aman boşver" deyip tüm dertlere karşılık göbek attıracak havada. Şarkının nakaratı ise şöyle:

"Bu gece dolunayız es deli deli

İki yaka bir araya gelmiyor benim

Küçük bir tebessüm, buzlar erir"

Sözleri de, müzikleri de kendilerine ait. Yüzde tebessüm oluşturan cinsten şarkıları. Kulaklığı takıp bu şarkıyı açıp yolda gözlerinizi kapatarak dinleyin, fena iyi fena.

4. İDO TATLISES - ACIKLI ÖYKÜM:

Dinleyince "İdo Tatlıses'in bu" diyeceğiniz türden bir şarkı. Farkını, tarzını yine ortaya koymuş tabi ki enerjisi de yanında. Sözüde, müziği de kendisine ait olan "Acıklı Öyküm" şarkısında İdo diyor ki;

"Kimisini gömdüm kimisi kaçarken gökten buldu"

Daha neler neler. Bu şarkı beni çıldırtıyor! Açınca bitmeden kapatamıyorsunuz, valla bak. Tempo, enerji, ritim, hareket hepsini bu şarkıda toplamış İdo Tatlıses. Dinleyin, dinlettirin. 

5. İLYAS YALÇINTAŞ - RÜZGARIM SENİNLE ESSE:

Ah! Tam damarlık, kalbe dokunmalık bir şarkı. Sizi bilmem ama ben slow şarkıların prensi diyorum İlyas Yalçıntaş'a. Yürekten yazıyor, yürekten söylüyor. Sesinde de hafif bir can kırıklığı var ki hepimize batıyor o kırıklık. 

"Rüzgarım seninle esse

Şehre yaz gelir mi söyle

Dön hadi inanma ellere"

Güzel bir sesleniş, hasretli bir bekleyiş. Gözlerinizi kapatıp dinleyince şarkı içinize içinize işliyor. Sonra "İlyas Yalçıntaş yapmış yine" diye bağırıyorsunuz. Ruhunuza dokunuyor şarkı, yok böyle bir şey!

6. FURKAN KIZILAY - BEKLEMEM ONDAN:

Taze taze bir şarkı bırakıyorum buraya. Yepyeni, sıcak bir şarkı. Başarılı oyunculuğunun yanına bir de başarılı bir şarkıcılık eklemiş Furkan Kızılay. Sesi, şarkıyla bütünlenişi müthiş. Şarkı da:

"Son bir durak kaldı yol çok uzun

Aklım sende kaldı düştüm yola" diyor. 

Şarkı sözleriyle, ritmiyle ve tabi ki Furkan Kızılay'ın yorumuyla insana huzur veriyor. Yüzünüzde bir yanı acı ama bir yanı da tatlı bir tebessüm bırakıyor. Gözlerinizin önünde anılarınızın arkasına fon müziği oluyor adeta. Size, ruhunuza eşlik ediyor. Açıkçası bu şarkıdan sonra Furkan Kızılay'dan bir albüm bekliyoruz bence. Olur mu dersiniz? 

7. AHU ft. ARDİAN DEMA ARDİ - SON DAKİKA:

Kıpır kıpır bir şarkı bırakıyorum buraya. İki farklı dilde söylendiği yetmiyormuş gibi bir de insanı çosturuyor. Ahu'nun güzel yorumuyla, Ardian'ın da eşlik etmesiyle tam yaz şarkısı olmuş.

"Bak hala aklımda

Aşk son dakikada" diyor, dinleyin, dinlettirin. 

Özellikle Ahu'dan Ardian'a geçişleri çok güzel olmuş şarkının. Ahu'nun sözleri söylerken ince ses değişimleri sanki şarkıyı farklı kızlar söylüyor havası veriyor. Ritimlerin arasına sıkıştırılan o naif ses hareketleri gerçekten etkileyici. "Aaaaaahhh aaaaah son dakika da" diye kendinizi istemsizce o kısımlarda eşlik ederken buluyorsunuz. Sonra tabi Ardian giriyor araya, o tok sesiyle şarkının havasını inceden değiştiriyor. Peki ya Ahu'nun "Peşimden gelirsen" demesi... Dinleyin işte, bana anlattırmayın daha fazla :D

8. DENİZ ÇAKIROĞLU - ŞİMDİ TAM ZAMANI:

Oturmaya gelmedik sonuçta. Haydi ayağa! Bir kıpır kıpır şarkı daha. Yalnız bu tam motive şarkısı. Tam umutsuzluğa düştüğünüz an play tuşuna basın bu şarkı sizi ayağa kaldırır, bu konu tartışmaya bile kapalıdır. 

"Bırak gemileri, yak limanı

Olmaz diyenleri ez geç

Sen dur, dene şansını"

Allah'ım hem motive oldum hem dans etmeden duramıyorum! Deniz Çakıroğlu efsooo bir bahar şarkısı yapmış ki burada Deniz'in şarkıda ki enerjisini de kutlamak gerekiyor. Sadece şarkının sözleri değil, Deniz'in ses tonu da çok motive edici. Hani böyle verdikçe veriyor gazı bize. Her dinledikçe daha da gaza geliyoruz. Devamı da gelir İnşallah. 

9.KADER AKMAYA - HADİ SOR

Çok içten ve hareketli bir şarkı daha bırakıyorum. Sözleri, ritmi ama özellikle klibi... Bol samimiyet içeriyor. 

"Hiç merak ettin mi nasıl

Nasılım senden sonra" 

Diyor, Kader Akmaya. Biz de kıpır kıpır eşlik ediyoruz ona. Gerçekten bahara yaz gibi giriyoruz bu yeni çosku dolu şarkılarla. Kader Akmaya'nın sesi de müthiş. Şarkıyı tekrar replay replay yapmamıza sebep oluyor. Valla ben bir kaç kere bastım replaya. Sıra sizde. 

10. CEREN BÜYÜKDOĞAN - ÜFLE DE SÖNEYİM

Bir Sezen Aksu şarkısı olan "Üfle De Söneyim" Ceren Büyükdoğan'ın naif sesinde can bulmuş. Güzel bir yorum, güzel bir şarkı. 

"Ne desem olmuyor

Hiç kimse bilmiyor

Yaşanmadan asla

Hayat çakılmıyor"

Sezen Aksu, bu şarkısını 2017 yılında seslendirmişti. Şimdi başka bir ses tonunda yeniden hayat buldu şarkı. Biraz pop, biraz Sezen. Açıkcası biraz kafası karışık bir şarkı gibi dursa da insanın çelişkili haline çok güzel vurgu yapıyor. Dinleyin.

Ve bitti. Bu haftada müziğin yeni, yepyeni, canlı halini ele aldık. Listeye daha eklememiz gereken bolca şarkı var. Dinlememiz, keşfetmemiz gereken bir sürü ama bir sürü şarkı var. Bu yüzden başta kulaklığınıza, sonra kulaklarınıza çok çok iyi davranın. 

 
Toplam blog
: 17
: 136
Kayıt tarihi
: 29.07.18
 
 

İçinden geçenleri, dilinin ucuna düşenleri kalemine anlatıyor. O da yazıyor. ..