Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '09

 
Kategori
Müzik
 

Sevmekten kim usanır

Sevmekten kim usanır
 

"Sevmekten Kim Usanır" Teoman ALPAY


1932 yılında Çanakkale’de doğdu.
Çanakkaleli büyük besteci, Teoman ALPAY, 13 Şubat 2005 tarihinde aramızdan sessiz sedasız ayrıldı gitti.
Türkiye radyolarında udi sanatçı olarak çalışan, yöneticilik yapan Teoman ALPAY, yaptığı bestelerle yaşamaya devam ediyor.
“Nasıl Geçti Habersiz O Güzelim Yıllarım” şarkısı 1972 yılında yılın şarkısı seçilmişti. Ben o yıllarda Orta-2 öğrencisiydim. Ne kadar çok sevmiştim bu şarkıyı.
“Gökyüzünde Yalnız Gezen Yıldızlar.”
“Sarmaşık Gülleri.”
" Buruk Acı “ şarkılarıyla ününe ün katmıştı, Teoman ALPAY.

*
1997 yılında “Kalbimi Kıra Kıra” şarkısıyla, “Muazzez Ersoy” köşeyi dönerken, Teoman Alpay’ın elinde, “en beğenilen eser” unvanı kalmıştı. Bir de altın suyuna batırılmış ”plaket.”
Teoman Alpay’ın şarkılarından bazıları hatırlayalım.

Bahar Geldi.
Kaçamazsın.
Kıskanırım Seni Ben.
Sarmaşık Gülleri.
Sen Bensiz, Ben Sensiz.
Kadın.
Kapatma Meyhaneci.
At Kadehi Elinden
Böylemi Esecekti Son Günümde Bu Rüzgar.
Saçının Tellerine Bütün Ömrümü Taktım.
Ayrılmalıyız Artık.
Tez Geçse de Her Sevgide Bin Hatıra Vardır.
Benim Beyaz Gülüm.

*
“Samanyolu” şarkısıyla, “Berkant” isimli bir şarkıcı ününe ün kattı.
“Samanyolu” şarkısı Metin Bükey adına kayıtlıdır.
Besteci(!) “Metin Bükey.” Başka hiç şarkısı (bestesi) olmayan udi.
Bir çok kişinin “Samanyolu” şarkısının Teoman ALPAY’a ait olduğunu bilmesi, durumu değiştirmiyor.

Adam şarkıyı, noterden onaylatmış.
Hep ekmek çalınmaz ya. Bazen "oda arkadaşınız, " masanızdan şarkınızı da çalabilir. “Samanyolu” şarkısı Teoman Alpay’ındır.
Bu durum, Teoman Alpay’ın değerini azaltmaz. Daha da arttırır bence.
Bir de “Buruk Acı” var.
“Buruk Acı” şarkısının söz yazarı, Türkan ŞORAY.
Sevsinler!
“Buruk Acı” şarkısının söz yazarını da, Teoman Alpay biliyordu.

*
Teoman Alpay; Çanakkale’de sessiz sedasız yaşadı.
Kimse fark etmedi.
Yalnızlığa itilmişliğin acısını, kimseyle paylaşmadı.
Yazdığı şarkıları, yalnız başına dinleyip avutmaya çalıştı belki de kendini.
Bütün değerli bestekârlar gibi, sağlığında değeri bilinmedi.
Yokluk çekti. Hem de çok.
Şarkılarını, iki ekmek parasına satın alanlar köşeyi dönerken, ”O” limon sattı.
Milyarlar kazanmış şarkıcıların çoğu, Teoman Alpay’a borçludur.
Kimseye fark edilmeden, yük olmadan, eğilmeden yaşadı ve gitti.
Beste yapmakla para kazanamadı belki.
Kazanamadı.
Kazandığı bir şey var.
Bütün “aşkların, ayrılıkların” gönlünü kazandı.
“Hüzünlü Gönüllerin” avuntusu oldu.
“Kıskanan âşıkların” Amentüsü.
Sonsuz aşkların, “tükenmez baharı” oldu.
O; “sevmekten usanmayan gönlünü, ”şarkılarını bizlere bırakıp gitti.

O'nun kalbi kırıktı.

“Çanakkale sensiz”
“Biz seninle miyiz?” Orasını Çanakkaleliler bilir.

“Son gününde de rüzgarlar, dediğin gibi esti.” Üstadım.

Sen yine de, al udunu eline.
Benim için, bizim için bir şarkı çal. Üstadım!
“Sevmekten kim usanır tadına hiç doyum olmaz.”

Çal! Üstadım…

 
Toplam blog
: 420
: 1641
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

1957 Çanakkale/Yenice doğumluyum. Öykü ,deneme, şiir yazarım. Yazdığım bir çok şiirin bestesini d..