Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '07

 
Kategori
Bilgisayar
 

MPEG dosyalarını bölmek..!

MPEG dosyalarını bölmek..!
 

Bizim ufaklığın görüntülerini kameradan bilgisayara aktarmıştım. Artık bu devasa görüntü verilerindan ya DVD hazırlamalı ya da bunları sıkıştırarak MPEG dosyaları haline sokmalıydım. Böylece yaklaşık 34GB' lık görüntü verileri 8GB seviyesine inecekti. (MPEG2 formatı: 720x576 DVD çözünürlüğü, saniyede 25 kare)

Ulead Video Studio 10 programına verileri MPEG2' e dönüştür komutunu verdim. Yaklaşık 2 saatlik hummalı bir çalışmanın ardından mpg uzantılı dosyam hazırdı. Ancak dosya beklediğimden daha büyüktü. Benim dizsütü bilgisayarımdaki DVD yazıcı sadece 4.7GB' lik disklere yazabiliyordu. Yani bu haliyle bu dosyayı DVD' ye yazıp DVD çalıcımında izleme şansım yoktu.

Peki ne yapabilirdim? İlk cevap Ulead programında tüm sahneleri ikiye böler, her biri için ayrı ayrı iki dosya oluşturabilirdim. Ya da:

"Acaba MPEG dosyalarını bölebilen bir program yok mudur?"

sorusundaki gibi uygun bir program kullanarak doğrudan dosyayı ikiye bölebilir böylece uzun bir işlemden kurtulabilirdim. Ufak bir araştırma MPEG Splitter programını karşıma çıkardı. Programın deneme süürümünü aşağıdaki yoldan indirebilirsiniz. Bu tarz başka programlar bulmanız da mümkün. Programla büyük dosyayı zaman, boyut gibi parametrelerle istediğiniz parçalara bölmeniz mümkün.

http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Video_and_Animation_Tools/MPEG_Splitter_Download.html

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..